رتبه بندی عواملی که در سال 2023 تغییر کردند

در طول سال گذشته تغییرات قابل توجهی در دنیای جستجو ایجاد شده است که طبقه بندی مفهوم عوامل رتبه بندی را به طور فزاینده ای دشوار کرده است.

نه تنها گوگل نحوه توصیف چندین “سیستم رتبه بندی” مستند قبلی را تغییر داده است – قرار دادن یک سری سیگنال های فنی در یک ارزیابی “تجربه صفحه”. – اما استانداردهای محتوا را نیز دو برابر کرد، افزودن «تجربه» به تخصص، اعتبار و اعتماد (EEAT).

در نتیجه، تعیین اینکه چه چیزی در حال حاضر به عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی در الگوریتم‌های گوگل در نظر گرفته می‌شود، پیچیده‌تر شده است.

بنابراین، چگونه می دانید این روزها کدام عوامل واقعاً بر رتبه بندی صفحات وب تأثیر می گذارد؟

و چگونه می توانید استراتژی SEO خود را در میان این همه سردرگمی برنامه ریزی کنید؟

اگر برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را انجام ندهید به کمک نیاز دارید، ما راهنمای فاکتورهای رتبه بندی 2023 منبع نهایی برای هدایت شما در مسیر است.

در این کتاب الکترونیکی، ما حقیقت سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل را کشف می‌کنیم، برخی از افسانه‌ها را از بین می‌بریم و آنچه را که امسال در جستجو جدید است برجسته می‌کنیم.

برخی از به روز رسانی هایی که برای نسخه امسال انجام دادیم عبارتند از:

  • پنج عامل رتبه بندی که نظرمان را در مورد آنها تغییر دادیم.
  • چهار عامل را حذف کردیم (به دلیل قدیمی بودن یا صرفاً به عوامل دیگر).
  • و سایر عوامل به روز شده با اطلاعات جدید.

اکنون نسخه خود را دانلود کنید تا بدانید این تغییرات چگونه بر استراتژی شما تأثیر می گذارد.

فاکتورهای رتبه بندی 2023

گزارش تغییر عوامل رتبه بندی

به روز رسانی “تجربه صفحه”.

  • تجربه صفحه از اسناد “سیستم های رتبه بندی” Google حذف شد.
  • بسیاری از سیگنال های رتبه بندی برای ارزیابی تجربه صفحه در نظر گرفته می شوند، و در حالی که هنوز در نظر گرفته می شوند، دیگر به عنوان سیستم رتبه بندی خود طبقه بندی نمی شوند.
    • عوامل دیگری مانند سازگاری با موبایل، سرعت صفحه و HTTPS نیز از اسناد «سیستم» حذف شدند.
  • نمایندگان گوگل به صراحت اعلام کرده اند که الگوریتم ها به تجربه صفحه خوب پاداش می دهند. این توسط سیستم های رتبه بندی استفاده می شود، حتی اگر خود یک سیستم نباشد.
  • ما چندین فصل را برای وضوح به روز کردیم تا این تغییرات را منعکس کنیم، اما همه آنها باقی می مانند تایید شده عوامل رتبه بندی:
    • HTTPS.
    • سرعت صفحه.
    • سازگاری با موبایل
    • Core Web Vitals.

متن جایگزین

  • ما روشن شد متن جایگزین تنها یک عامل رتبه بندی برای جستجوی تصویر گوگل است، نه جستجوی عمومی.
  • در جستجوی کلی، متن جایگزین مانند هر متن دیگری در صفحه محاسبه می شود – و بنابراین توسط الگوریتم ها در نظر گرفته می شود – اما هیچ درمان خاصی ندارد.

نویسندگی

  • ما حذف شده این ورودی به دلیل اینکه به طور فزاینده ای توسط EEAT پوشش داده می شود.

پیوندهای متنی

  • ما حذف شده این ورودی به این دلیل است که به طور فزاینده ای توسط متن لنگر، پردازش زبان طبیعی و محتوا پوشش داده می شود.

نسبت پیوند عمیق

  • نظر SEJ تغییر کرد بعید به قطعا نه.

تاریخچه دامنه

  • نظر SEJ تغییر کرد شاید به تایید شده.
  • سیگنال‌های رتبه‌بندی با تغییر مالکان دامنه تغییر نمی‌کنند، بنابراین اگر دامنه‌ای به دلایلی از نظر الگوریتمی جریمه شده باشد، این موضوع ادامه خواهد داشت.

بخورید

  • محتوا به طور قابل توجهی به روز شد تا منعکس کننده افزودن «تجربه» باشد.
  • بدون تغییر در نظر

زبان

  • نظر SEJ تغییر کرد شاید به قطعا.
  • با این حال، ما توضیح دادیم که Google به طور خودکار این را تشخیص می‌دهد – و استفاده از دامنه‌های خاص زبان، تگ‌های HTML و غیره بر رتبه‌بندی تأثیری ندارد.

ثبات پیوند

  • نظر SEJ تغییر کرد بعید به قطعا نه.
  • این افسانه بر اساس یک حق اختراع در سال 2006 از گوگل است که در آن “پیوند پیوند” ذکر شده است – اما حق اختراع امروز دیگر به این اصطلاح اشاره نمی کند.
  • اگر پیوندی را تغییر دهید، ممکن است طول بکشد تا دوباره خزیده شود، اما این تنها تأثیر است.

نزدیکی فیزیکی به جستجوگر

  • ما حذف شده این ورودی به این دلیل است که تحت عنوان مربوط، فاصله، و برجسته بودن پوشش داده شده است.

محتوای همبسته

  • نظر SEJ تغییر کرد بعید به احتمالا.
  • اگر به درستی مدیریت نشود، محتوای سندیکایی می تواند یک عامل رتبه بندی منفی باشد:
    • اگر یک سایت به طور خودکار محتوا را حذف و مجدداً ارسال کند، هرزنامه محسوب می شود.
    • اگر سایتی محتوا را بدون ایندکس کردن آن منتشر کند، علیرغم تلاش‌های گوگل برای اولویت‌بندی گزارش‌های اصلی، می‌تواند از محتوای اصلی بالاتر باشد.

TF-IDF

  • ما حذف شده این ورودی به این دلیل است که در مورد الگوریتم‌های فعلی/پردازش زبان طبیعی Google بسیار قدیمی است.
  • اگر در سال 2023 نگران این موضوع هستید، برخی از اصول سئو را مرور کنید.

URL ها

  • نظر ما در مورد این فاکتور رتبه بندی به طور کلی تغییر نکرده است، اما برای وضوح آن را به روز کردیم.
  • علیرغم اینکه یک تایید شده فاکتور رتبه‌بندی، تنها بر موارد بسیار خاصی تأثیر می‌گذارد که گوگل قبلاً هرگز محتوا را ایندکس نکرده است – و به محض اینکه محتوا ایندکس می‌شود، به یک عامل ناچیز تبدیل می‌شود.

تغییرات در اسناد سیستم های رتبه بندی گوگل

سیستم ها و سیگنال ها

یکی از مواردی که ما سعی داریم در این کتاب الکترونیکی تشویق کنیم این است تغییر زبان از «عوامل رتبه‌بندی» به «سیستم‌ها و سیگنال‌های رتبه‌بندی»، که این روزها گوگل به چیزهایی اشاره می‌کند..

اگرچه «عوامل رتبه‌بندی» هنوز هم اصطلاحات رایج مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنان در جستجوی کلمات کلیدی محبوب است، اما دیگر نمایش دقیقی از نحوه تعیین رتبه‌بندی وب توسط گوگل نیست.

گوگل (و مدتی است) از مدلی دور می شود که در آن مجموعه ای از عوامل کمی رتبه بندی را تعیین می کند. در عوض، در حال ساختن است مجموعه ای از سیگنال های کیفی که برای تقریب سوالات و تصمیمات بزرگتر (انسانی) گرد هم می آیند.

یک سیستم که اساساً مجموعه ای از سیگنال ها است، به طور فزاینده ای به مجموعه ای از ارزش ها یا ایده آل ها تبدیل می شود.

بنابراین، برای مثال، EEAT یک عامل رتبه‌بندی نیست – مجموعه‌ای از ایده‌آل‌ها است. و هدف در نهایت این است که محتوای شما تخصص، تجربه، اقتدار و قابل اعتماد بودن را نشان دهد.

اگرچه گوگل راهی برای اندازه گیری اعتماد ندارد، اما یک سری سیگنال دارد که به محاسبات وارد می شود و درک گسترده ای از ظاهر قدرت ایجاد می کند.

تجربه صفحه

تغییر کلیدی دیگری که گوگل اخیرا انجام داده این است که “تجربه صفحه”، که شامل بسیاری از معیارهای فنی اصلی SEO است، از اسناد “سیستم های رتبه بندی” تنزل یافته است.

اما چقدر کاهش داشت؟

خوب، هیچ راهی برای دانستن واقعی وجود ندارد. متأسفانه، ارزیابی کیفی “میزان” تاثیر هر سیگنال یا سیستم رتبه بندی غیرممکن است.

ما آن را میدانیم تجربه صفحه و برخی از سیگنال‌هایی که وارد آن می‌شوند – مانند سرعت، امنیت، و Core Web Vitals – هنوز در مستندات هستند.

گوگل تایید کرد که هنوز تاثیر دارند و سیستم های رتبه بندی به تجربه صفحه پاداش می دهند – اما واضح است که همه عوامل رتبه بندی برابر نیستند، به خصوص امروزه.

مطابق با بیانیه اشتراک‌گذاری شده توسط حساب رابط جستجوی Google در X (توئیتر سابق):

ما همچنین هفته گذشته یک به روز رسانی به صفحه خود در مورد سیستم های رتبه بندی انجام دادیم. رتبه بندی *سیستم*ها با رتبه*بندی *سیگنال*ها متفاوت است (سیستمها معمولاً از سیگنالها استفاده می کنند). ما مواردی را در آن صفحه داشتیم که مربوط به تجربه صفحه به عنوان “سیستم” بود که در واقع سیگنال بودند. آنها نباید در صفحه مربوط به سیستم ها قرار می گرفتند. حذف آنها به این معنی نیست که دیگر جنبه های تجربه صفحه را در نظر نمی گیریم. این فقط به این معنی بود که اینها *سیستم*ها را رتبه بندی نمی کردند، بلکه سیگنال هایی بودند که توسط سیستم های دیگر استفاده می شدند.”

بنابراین، اساساً تغییرات اخیر یک موضوع سازماندهی بود و نه هر گونه تنظیم الگوریتم عملکردی.

“تجربه صفحه” یک سیستم رتبه بندی نیست. اما مجموعه‌ای از سیگنال‌های رتبه‌بندی است که چندین سیستم رتبه‌بندی می‌توانند از آن برای ارزیابی و پاداش دادن به صفحات با تجربه کاربری خوب استفاده کنند.

دانلود عوامل رتبه بندی 2023: سیستم ها، سیگنال ها و تجربه صفحه برای به روز رسانی های بیشتر و بینش های متخصص برای اطلاع رسانی استراتژی SEO شما.

فاکتورهای رتبه بندی 2023

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور