جولیوس بائر دچار سقوط فناوری شد که در کرانه چپ، مشتریان آفلاین | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — به گفته افراد آشنا، گروه جولیوس بائر در 16 فوریه دچار ورشکستگی سیستم های بانکی اصلی خود شد که باعث شد دومین مدیر بزرگ ثروت سوئیس برای مدتی آفلاین شود.

جولیوس بائر در بیانیه‌ای قطعی موقت سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را در اواخر بعد از ظهر ۱۶ فوریه به دلیل «مشکل اتصال فنی» تأیید کرد و افزود که «در مدت زمان کوتاهی برطرف شد».

مردم گفتند که ناموفق بودن سیستم‌های عامل به این معنی است که مشتریان – به جز برخی در آسیا – قادر به پرداخت، تجارت یا نگاه کردن به پرتفوی خود در طول دوره نیستند.

در همان زمان، بانکداران Julius Baer نمی توانستند به هیچ داده مشتری دسترسی داشته باشند، در حالی که به گفته مردم، مدیران روابط در مورد اینکه چه چیزی به مشتریان بگویند دچار مشکل بودند. به گفته آنها، سیستم های ارتباطی داخلی از کار افتاد و کارکنان مجبور شدند به تلفن های همراه و برنامه های پیام رسان اعتماد کنند.

این قطعی زمانی به جولیوس بائر رسید که پس از قرار گرفتن در معرض گروه شرکت‌های سیگنا، غول املاک، رنه بنکو، غول املاک و مستغلات، بانک مستقر در زوریخ را در آشفتگی فرو برد. جولیوس بائر تمام وام های خود را به شرکت های سیگنا نوشت و گفت که از تجارت بدهی خصوصی خارج می شود، در حالی که فیلیپ ریکن باکر اوایل ماه جاری از سمت مدیر اجرایی استعفا داد.

علاوه بر این، چندین مدیر ارشد به دلیل مشارکت در قرار گرفتن در معرض سیگنا با کاهش دستمزد روبرو هستند در حالی که مدیر ثروت قول داده است که مدیریت ریسک خود را با هماهنگی فینما تقویت کند.

مردم گفتند که این حادثه اکنون به تنظیم کننده مالی سوئیس Finma و مقامات در بریتانیا اعلام شده است. نمایندگان Finma و اداره رفتار مالی بریتانیا بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

خرابی سیستم های فناوری اطلاعات در مؤسسات مالی نادر نیست. در ژانویه، یک حمله باج‌افزاری، برخی از فعالیت‌های یک شرکت فین‌تک را که زیربنای تریلیون‌ها دلار وام‌دهی اوراق بهادار بود، متوقف کرد. در آسیا، DBS Group Holdings دستمزد مدیرعامل خود را 3 میلیون دلار کاهش داد، زیرا وام دهنده در سال گذشته دچار یک سری قطعی بانکداری دیجیتال شد.

به گفته مردم، نقص در جولیوس بائر به ارتباط بین سیستم‌های فناوری اطلاعات بانک و مرکز داده‌ای که از کار افتاد، مربوط می‌شود. با این حال، میزان تأثیر بر مشتریان با این واقعیت کاهش یافت که این قطعی خارج از شلوغ ترین ساعات معاملات اروپا رخ داد.

سهام جولیوس بائر بلافاصله پس از مطرح شدن خطرات بنکو تقریباً یک چهارم از ارزش خود را از دست داد، اما از آن زمان تا حدودی بهبود یافته است. این بانک در سال‌های اخیر با نظارت‌های نظارتی بر سر کنترل‌های پولشویی مواجه شده است و مدیر عامل قبلی، بوریس کولاردی، توبیخ رسمی دریافت کرده است.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور