جوایز ایالات متحده 1.5 میلیارد دلار برای کارخانه تراشه های کامپیوتری نیویورک | دانش مرکز داده

(واشنگتن پست) – دولت بایدن 1.5 میلیارد دلار برای کمک به ساخت یک کارخانه بزرگ جدید تراشه های کامپیوتری در ایالت نیویورک به عنوان بخشی از تلاش برای تقویت توانایی این کشور برای تولید انبوه مغز لوازم الکترونیکی مدرن مصرفی و نظامی کمک خواهد کرد.

این کمک مالی که روز دوشنبه رسماً رونمایی شد، سومین برنامه اعلام شده به عنوان بخشی از قانون چیپس و علم است، برنامه ای 52 میلیارد دلاری که رئیس جمهور بایدن در سال 2022 به امید افزایش تولید نیمه هادی های ایالات متحده که عمدتاً در خارج از کشور ساخته می شوند، امضا کرد.

این پول به غول نیمه هادی GlobalFoundries کمک می کند تا یک مرکز ساخت در مقیاس بزرگ، معروف به “fab” در مقر خود در مالت، نیویورک، برای تولید تراشه های پیشرفته ای که در حال حاضر در ایالات متحده ساخته نمی شوند، بسازد. این کمک مالی همچنین به شرکت کمک می کند تا کارخانه دیگری را در مالت به نام Fab 8 گسترش دهد و کارخانه سوم را در برلینگتون، ورمونت ارتقا دهد.

کاهش چندین دهه در تولید تراشه در ایالات متحده، در حالی که شرکت‌ها به دنبال هزینه‌های پایین‌تر در خارج از کشور بودند، نگرانی واشنگتن را در مورد زنجیره تامین قطعات الکتریکی کوچکی که بستر زندگی مدرن را تشکیل می‌دهند، افزایش داده است.

نیمه هادی های سنتی، معروف به تراشه های قدیمی، اساساً در تمام لوازم الکترونیکی مدرن، از تلفن و کامپیوتر گرفته تا یخچال و ماشین لباسشویی استفاده می شوند. انتظار می رود تراشه های پیشرفته تر سیستم های تسلیحاتی پیشرفته و نسل بعدی نرم افزارهای هوش مصنوعی را تامین کنند.

ایالات متحده چندین دهه پیش پیشگام این فناوری بود، اما از آن زمان تاکنون در تولید هر دو نوع تراشه عقب مانده است، حتی با افزایش توانایی های چین. اگرچه کارخانه های مستقر در ایالات متحده 37 درصد از تراشه های جهان را در سال 1990 تولید می کردند، سهم آنها از تولید به حدود 12 درصد کاهش یافته است.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، یکشنبه در یک جلسه توجیهی گفت: “سرمایه گذاری یک بار در نسل” قانون چیپس برای پرداختن به اتکای بیش از حد کشور به تولیدکنندگان خارجی و ایجاد خط لوله داخلی برای تراشه های حیاتی برای صنعت و دفاع آمریکا طراحی شده است.

توماس کالفیلد، مدیر اجرایی GlobalFoundries در بیانیه ای گفت: این بودجه نقش مهمی در رقابتی تر و انعطاف پذیرتر کردن اکوسیستم نیمه هادی ایالات متحده در سطح جهانی خواهد داشت. وی افزود که صنعت باید در مرحله بعدی “توجه خود را به افزایش تقاضا برای تراشه های ساخت ایالات متحده و رشد نیروی کار با استعداد ما در بخش نیمه هادی ایالات متحده معطوف کند.”

کمک مالی GlobalFoundries بزرگترین کمکی است که به عنوان بخشی از این قانون اعلام شده است. از ماه دسامبر، دولت اعلام کرده است که 35 میلیون دلار به BAE Systems، یک پیمانکار دفاعی که تراشه مورد استفاده در جت‌های جنگنده می‌سازد، و 162 میلیون دلار به Microchip Technology، شرکتی که تراشه‌های حافظه و سایر «میکروکنترلرهای» پرکاربرد را در کارخانه‌ها می‌سازد، اعطا خواهد کرد. در کلرادو و اورگان مقامات گفتند که جوایز بیشتری در هفته های آینده اعلام خواهند شد.

کمبود تراشه در سراسر جهان در طول همه‌گیری کووید باعث افزایش قیمت خودرو و تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی شد. مقامات ایالات متحده همچنین نسبت به خطرات گسترده تر برای زنجیره تامین آمریکا به دلیل تهدیدات چین برای حمله به تایوان، جزیره ای که بسیاری از پیشرفته ترین تراشه های جهان در آن ساخته می شوند، ابراز نگرانی کرده اند.

تراشه‌های امروزی در «اتاق‌های تمیز» کاملاً کنترل‌شده با چاپ مدارها بر روی ویفرهای سیلیکونی براق و با اندازه رکورد ساخته می‌شوند، فرآیندی بسیار پیچیده که به برخی از پیشرفته‌ترین و گران‌ترین ماشین‌های دنیا وابسته است. بزرگترین سازنده تراشه جهان، تایوان Semiconductor Manufacturing Co.، یا TSMC، گفت که در سال گذشته 30 میلیارد دلار برای هزینه های سرمایه ای هزینه کرده است.

GlobalFoundries که نام “ریخته گری مورد اعتماد” آن از پنتاگون به آن امکان می دهد سخت افزارهای پیشرفته برای ارتش بسازد، تراشه های مورد استفاده در مسیریاب های اینترنتی، برج های رادیویی و ماهواره ها و همچنین در تلسکوپ فضایی جیمز وب و ایستگاه فضایی بین المللی را تامین کرده است. . مشتریان آن عبارتند از خودروساز جنرال موتورز، پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین و شرکت الکترونیک کوالکام.

از میان پنج تولیدکننده بزرگ تراشه جهان، GlobalFoundries تنها شرکتی است که در ایالات متحده مستقر است. چهار مورد دیگر در چین، کره جنوبی و تایوان مستقر هستند.

یک میلیون ویفر

GlobalFoundries سال گذشته برای یارانه های Chips Act درخواست کرد و گفت که این حمایت برای این شرکت ضروری است تا “به رشد ردپای تولید خود در ایالات متحده ادامه دهد.” این شرکت همچنین از اعتبار مالیاتی قانون برای سرمایه‌گذاری‌های تولیدی پیشرفته بهره می‌برد که دفتر بودجه کنگره تخمین زده است که ارزش آن در دهه آینده حدود 24 میلیارد دلار باشد.

مقامات دولتی گفتند، توسعه‌های تحت حمایت فدرال به پردیس GlobalFoundries در ایالت نیویورک، شمال آلبانی کمک می‌کند تا ظرفیت خود را در دهه آینده سه برابر کند و به یک میلیون ویفر در سال برساند. این کمک هزینه همچنین تأسیسات برلینگتون را به اولین در کشور تبدیل می کند که تراشه نسل بعدی را برای وسایل نقلیه الکتریکی و شبکه برق ایجاد می کند.

ارتقاء Fab 8، در همین حال، ظرفیت ساخت تراشه‌های خودرو مورد استفاده جنرال موتورز را افزایش خواهد داد که سال گذشته با GlobalFoundries قراردادی امضا کرد و به این خودروساز عرضه تراشه انحصاری داد. یک خودرو شامل ده‌ها تراشه تخصصی است که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را کنترل می‌کنند، از کیسه هوا، ترمز و دوربین‌های پشتیبان گرفته تا موتورهای خودروهای الکتریکی و صندلی‌های برقی.

فراتر از کمک 1.5 میلیارد دلاری، دولت بایدن 1.6 میلیارد دلار وام برای ساخت و ساز و ارتقا در اختیار GlobalFoundries قرار خواهد داد. انتظار می رود مجموع این سه پروژه حدود 12.5 میلیارد دلار شامل کمک های بلاعوض و بودجه خصوصی باشد.

مقامات اداری هیچ جدول زمانی برای ساخت و ساز ارائه نکردند. آنها گفتند که این پول به عنوان بخشی از یک توافق اولیه است که قبل از اعطای رسمی به یک دوره بررسی دقیق نیاز دارد. در طول زمان بر اساس نقاط عطف پروژه پرداخت می شود، نه به صورت یکجا.

مقامات گفتند که انتظار می رود این پروژه ها تقریباً 1500 شغل در تولید و 9000 شغل در ساخت و ساز ایجاد کنند که بسیاری از آنها حول فاب جدید متمرکز خواهند شد.

تولیدکنندگان تراشه شکایت کرده‌اند که هزینه‌های ساخت یک فابریک جدید – همانطور که TSMC در آریزونا انجام می‌دهد – در ایالات متحده بیشتر از آسیا است و نیاز به یارانه‌های عمومی را افزایش می‌دهد. آنها همچنین با کمبود کارمندان آموزش دیده ایالات متحده که واجد شرایط انجام این کار ظریف هستند، دست و پنجه نرم کرده اند.

دولت گفت که بودجه آن شامل حدود 10 میلیون دلار برای حمایت از اقدامات توسعه نیروی کار GlobalFoundries است که شامل یک برنامه کارآموزی برای آموزش کارآموزان برای کار در یک فاب است، بدون نیاز به تجربه نیمه هادی.

چارلز ای. شومر، رهبر اکثریت سنا، دموکرات نیویورک که ایالت او از این بودجه بهره خواهد برد، یکشنبه در یک جلسه توجیهی گفت: “این نشان می دهد که بهترین روزهای ما به پایان نرسیده است.” ما می‌توانیم رقابت کنیم، می‌توانیم تغییرات جدید را درک کنیم و به سرعت با آنها سازگار شویم.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور