اصول Blockchain را بیاموزید – قسمت 3: توابع هش کردن

تصویر
عکس پروفایل میکی مالر هکر ظهر

با بخش سوم سفر ما ، هدف از عملکرد هش کردن را کشف خواهیم کرد ، سوار بر اثر بهمن ، کشف کاربرد گسترده هش در سراسر زمینه بلاکچین و مقایسه دو الگوریتم هش هشدار در برخورد با تیتان های رمزنگاری .

چرا بلاکچین ها به عملکرد هش نیاز دارند؟

شما به عنوان علاقه مندان به بلاکچین و رمزنگاری بسیار با هش سر و کار دارید. آدرس کیف پول شما ، شناسه تراکنش ، شناسه بلوک – اینها همه خروجی توابع هش کردن است. توابع هش اولیه هستند که همچنین رفتار قطعی گره ها را با توجه به ترتیب معامله فراهم می کنند. از این بدوی برای ساخت به اصطلاح درخت مرکل در بیت کوین یا Trei در مورد شبکه RSK استفاده می شود.

هاش مانند مجموعه ای تصادفی از کاراکترها به نظر می رسد. با این حال ، یک هش اصلاً تصادفی نیست. این ارزش برای خواننده انسانی معنی چندانی ندارد زیرا در نظر گرفته شده است که توسط رایانه خوانده و تفسیر می شود. دلیل استفاده از آنها در فناوری بلاکچین ، تطبیق پذیری آنها برای اهداف یکپارچگی و حریم خصوصی داده ها است.

  • هش ها با پنهان کردن و رمزگذاری پیام اصلی در یک رشته منحصر به فرد ، از یکپارچگی داده ها محافظت می کنند و بنابراین ، به نوعی ، عنصر بهترین نام های مستعار در بلاکچین را ایجاد می کنند در حالی که اجازه می دهد همه چیز شفاف بماند.

الگوریتم هش یک تابع ریاضی است که …

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور