آمپر می گوید تراشه های آن در مایکروسافت ، مراکز داده Tencent اجرا می شوند

ایان کینگ (بلومبرگ) – Ampere Computing ، استارتاپی با هدف تحت تأثیر قرار دادن سلطه شرکت Intel در بازار سودآور تراشه های سرور ، گفت که مشتریان بزرگی از جمله Microsoft Corp. و Tencent Holdings Ltd. را به ثبت رسانده و طراحی جدیدی در راه دارد. .

طبق گفته بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی رنی جیمز ، مایکروسافت لاجورد ، Tencent Cloud و شرکت مادر چینی TikTok ، ByteDance Ltd. از جمله کسانی هستند که از پردازنده های Amtre Altra استفاده می کنند. مدیر سابق اینتل می گوید که او مشتریان بزرگ دیگری نیز دارد.

جیمز گفت ، از سال آینده ، آمپر یک تراشه جدید ارائه می دهد که دارای هسته های پردازنده طراحی شده در خانه است. این به شرکت کمک خواهد کرد محصولات خود را متناسب با نیازهای فوق العاده مقیاس ، ارائه دهندگان محاسبات از طریق اینترنت ، که مراکز داده غول پیکر ایجاد می کنند تا نیاز روزافزون به خدمات ابری را برآورده کنند. در محصولات فعلی آمپر از هسته های دارای مجوز از Soft Ltd. استفاده شده است. این تراشه های جدید سازگاری نرم افزاری را با این فناوری حفظ خواهند کرد.

اعلامیه آمپر در رقابت برای تهیه ستون فقرات سیستم های جدید ساخته شده برای اجرای نرم افزار هوش مصنوعی که می تواند سیل فزاینده داده ایجاد شده توسط تلفن های هوشمند و ترافیک اینترنت را ایجاد کند ، برجسته تر است. سانتا کلارا ، شرکت مستقر در کالیفرنیا ، با حمایت سرمایه گذاری شرکت اوراکل ، یکی از گروه هایی است که سعی می کند سهام اینتل را در بازار متوقف کند ، تراشه های جداگانه می توانند به اندازه قیمت یک ماشین جمع و جور بفروشند.

تاکنون ، Advanced Micro Devices Inc. ، که توسط تنها رهبر زن دیگر یک شرکت تراشه سازی ، لیزا سو اداره می شود ، تنها کسی است که سود قابل توجهی را در برابر اینتل نشان می دهد ، که تا همین اواخر بیش از 99٪ سهم بازار داشت. تلاش آمپر و داخلی آمازون دات کام AWS منجر به ایجاد فناوری Arm می شود که در سیلیکون تلفن های هوشمند فراگیر است و به سیستم های رایانه ای قدرتمندتری رسیده است.

طرفداران این روش معتقدند که مقیاس گذاری تراشه های موبایل منجر به راه حل های بسیار کارآمدتر می شود. مقدار محاسباتی که می تواند در یک مرکز داده شخصی قرار گیرد ، به طور فزاینده ای در برابر محدودیت های برق موجود در سرورهای خنک کننده و خنک کننده در حال افزایش است ، زیرا پردازنده ها یکی از منابع اصلی تقاضای انرژی هستند.

آمپر ادعا کرد که محصولات فعلی خود در ارائه آنلاین از اوایل چهارشنبه ، بهترین ارائه را از نظر عملکرد و کارایی از اینتل و AMD پشت سر گذاشته اند. این شرکت ها تراشه هایی را برای طیف گسترده ای از کاربردها طراحی می کنند ، که باعث می شود آنها در رایانش ابری کمتر موثر باشند.

وی گفت: “ما می توانیم کارها را سریعتر انجام دهیم و بهتر از رویکرد گسترده پیش برویم.” “مشتریان منتظر هیچ مردی نیستند. شما باید با سرعت بسیار خاصی به جلو بروید. “

آمپر از شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان برای برون سپاری تولید خود استفاده می کند و تراشه های تولید شده سال آینده با فناوری 5 نانومتری ساخته می شوند. جیمز گفت ، آمپر در حال حاضر از محصولات خود درآمد کسب می کند و از پشتوانه مالی کافی برخوردار شده است تا بتواند از پس توسعه نسل های بعدی تراشه ها برآید.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور