آمازون Q، یک چت ربات هوش مصنوعی برای مشتریان شرکتی را منتشر می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — Amazon.com Inc در حال راه اندازی یک ربات چت در محل کار به نام Amazon Q است که برای کمک به مشتریان شرکتی در جستجوی اطلاعات، نوشتن کد و بررسی معیارهای کسب و کار طراحی شده است.

خدمات وب آمازون (AWS)، بخش محاسبات ابری خرده‌فروش، هوش مصنوعی مولد را به محصولات بیشتری تزریق می‌کند و تلاش‌های خود را برای بازپس‌گیری زمین در زمینه‌ای که توسط رقبای اصلی خود رهبری می‌شود، گسترش می‌دهد. شرکت مایکروسافت و شرکت آلفابت گوگل اقدامات مشابهی را اعلام کرده اند.

آدام سلیپسکی، مدیر اجرایی AWS روز سه‌شنبه در کنفرانس re:Invent، در لاس وگاس، گفت: چت‌بات‌های موجود با هوش مصنوعی مولد «واقعاً برای مصرف‌کنندگان فوق‌العاده مفید هستند». “اما از بسیاری جهات، این برنامه ها واقعا در محل کار کار نمی کنند.”

AWS – بزرگترین فروشنده قدرت محاسباتی اجاره‌ای و ذخیره‌سازی داده در جهان – در سال‌های اخیر در نمایشگاه تجاری خود، جایی که محصولات جدید خود را به ده‌ها هزار توسعه‌دهنده نرم‌افزار و رهبران تجاری معرفی می‌کند، چیز زیادی برای اثبات نداشت. اما رویداد سال گذشته تحت الشعاع انتشار ChatGPT OpenAI قرار گرفت. این فناوری به سرعت کاربران را با توانایی خود در تولید متن و تصاویر به روشی شبیه به انسان از مدل های به اصطلاح زبان بزرگ که بر روی مقادیر زیادی داده آموزش دیده اند شگفت زده کرد.

مایکروسافت، نزدیک‌ترین رقیب ابری آمازون، میلیاردها دلار برای OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است و مشارکت انحصاری را برای محصولات این استارت‌آپ در فضای ابری تضمین می‌کند. گوگل همچنین محصولات مولد هوش مصنوعی خود را هم در برنامه های کاربردی مصرف کننده مانند جستجو و هم برای مشاغلی که به مراکز داده خود متکی هستند، عجله کرد.

آمازون، علیرغم دهه‌ها توسعه نرم‌افزار تخصصی که برای یادگیری از الگوها طراحی شده بود، خود را در تلاش برای اثبات اینکه می‌تواند در این عرصه نوظهور رقابت کند، یافت. این شرکت در اوایل سال جاری Bedrock را منتشر کرد، ابزار نرم‌افزاری که برای آسان‌تر کردن دسترسی به مدل‌های زبان بزرگ شرکت‌های دیگر، و همچنین برخی از مدل‌های جدید آمازون، به آنچه در ابتدا بررسی‌های متفاوتی داشتند، منتشر کرد.

این هفته، این شرکت با مجموعه‌ای از محصولات جدید و توصیفات شرکت‌هایی که از نرم‌افزار آمازون برای برنامه‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، واکنش‌های خود را افزایش داد. آمازون گفت Bedrock بیش از 10000 مشتری دارد، از جمله شرکت Pfizer، که هدف آن استفاده از محصول برای شناسایی اهداف بالقوه خرید و تشخیص ناهنجاری‌های تولید است.

آمازون همچنین نسخه‌های جدیدی از تراشه‌های بومی خود را منتشر کرد، از جمله نسخه‌ای که برای کاربردهای هوش مصنوعی طراحی شده بود و روابط خود را با شرکت Nvidia، یکی از تامین‌کنندگان پیشرو تراشه‌های هوش مصنوعی، عمیق‌تر کرد. داریو آمودی، مدیر عامل استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic، که آمازون با 4 میلیارد دلار از آن حمایت می کند، و جنسن هوانگ از Nvidia هر دو به Selipsky روی صحنه پیوستند.

سلیپسکی در مصاحبه ای در تلویزیون بلومبرگ از مشارکت آمازون با آنتروپیک خبر داد.

او گفت: «آنها ویژگی‌های قدرتمندی را در مورد تنظیم دقیق و سفارشی‌سازی ارائه خواهند کرد که برای دوره‌های زمانی خاص، فقط در AWS و مستقیماً از طریق Anthropic در دسترس خواهند بود». «نه از طریق هیچ ابر دیگری. بنابراین رابطه عمیق است، قوی و بدون تغییر است.»

آمازون Q، که تا حدی بر روی کد و مستندات داخلی AWS آموزش داده شده است، برای توسعه دهندگانی که از ابر شرکت استفاده می کنند در دسترس خواهد بود. همچنین به نرم افزار هوش تجاری آمازون و همچنین برنامه هایی برای کارکنان مرکز تماس و مدیران تدارکات اضافه خواهد شد. این شرکت گفت که دستیار را می توان برای در نظر گرفتن داده های شرکت یا مشخصات یک فرد سفارشی کرد. برای شروع، Q برای هر کاربر 20 دلار در ماه هزینه خواهد داشت.

در حالی که AWS میلیون‌ها مشتری شرکتی دارد که می‌توانند با آمازون Q برای تولید محصولات برای کارمندان یا مشتریان خود دست و پنجه نرم کنند، محصولات آن فاقد شناسایی نام و پایگاه عظیم مشتریان آفیس مایکروسافت یا جی‌میل گوگل هستند که دستیاران خود را دریافت می‌کنند. .

AWS امیدوار است که جدیدترین مجموعه محصولات مشتریان بدبین مانند مانی مدینا را که شرکت Outreach Inc را اداره می کند، شرکتی در سیاتل که نرم افزاری برای فروشندگان تولید می کند، جلب کند. مدینه، فارغ التحصیل آمازون، استارتاپ خود را بر روی زیرساخت AWS ایجاد کرد. اما زمانی که او تصمیم گرفت در اوایل سال جاری ابزارهای هوش مصنوعی مولد را در محصولات Outreach بگنجاند، تصمیم گرفت از ابزارهای OpenAI استفاده کند که از طریق مایکروسافت به آنها دسترسی داشت.

مدینا ماه گذشته در مصاحبه ای گفت: «آمازون چیزی در مورد استراتژی هوش مصنوعی مولد خود نگفته است. مایکروسافت استراتژی هوش مصنوعی خود را برون سپاری کرد، اما حداقل آنها یک استراتژی داشتند.

در لاس وگاس، سلیپسکی از اتکای مایکروسافت به OpenAI انتقاد کرد و گفت که کسب‌وکارها باید مدل‌ها و ارائه‌دهندگان مدل را انتخاب کنند و خطرات رویکرد تک ارائه‌دهنده با «رویدادهای 10 روز گذشته» مشخص شده است. اشاره آشکار به اخراج موقت سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI از شرکت.

جیسون گریزناور، مدیر بازاریابی Pear Health Labs، سازنده ابزارهای مربیگری سلامت و تناسب اندام، گفت که شرکت او برای هوش مصنوعی مولد به گوگل متکی است و در نظر دارد از AWS که شرکت برای کارهای دیگر از آن استفاده می کند، فاصله بگیرد.

“به نظر می رسد آنها حداقل یک یا دو قدم عقب هستند.”

سلیپسکی، که مسابقه هوش مصنوعی مولد را به اولین قدم های یک ماراتن تشبیه کرده است، روز سه شنبه گفت که هنوز روزهای اولیه است. “همه به سرعت در حال حرکت هستند، آزمایش می کنند، یاد می گیرند.”

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور