آمازون CTO Talks Cloud، معماری خلاقانه و هزینه | دانش مرکز داده

در یک سخنرانی اصلی که به صورت حضوری ارائه شد و از کنفرانس هفته گذشته AWS re:Invent پخش شد، معاون آمازون و مدیر ارشد فناوری ورنر فوگلز می خواستند در مورد معماری آگاه از هزینه صحبت کنند.

او خاطرنشان کرد که برای برخی از حاضران در بین مخاطبان، حرفه آنها در دنیایی آغاز شد که ابر به طور گسترده در دسترس است. و ممکن است هرگز مجبور نباشند بدون دسترسی به چنین منابعی کار کنند. ووگلز گفت: «نکته بزرگ در مورد خروج از کل محیط سخت افزاری و به داخل فضای ابری این بود که ما به طور ناگهانی توانستیم این معماری ها را بسازیم که همیشه می خواستیم بسازیم. “ما دیگر توسط فیزیکی بودن همه آن سرورها محدود نبودیم.”

او با تأمل در گذشته، گفت که چنین محدودیت‌های سخت‌افزاری ممکن است انواع خاصی از خلاقیت را برای کار در چنین شرایطی تسریع کند، اما نوآوری جدید اکنون بدون چنین محدودیت‌هایی امکان‌پذیر است. ووگلز گفت: «اگر به روزهای قبل از ابر بودن آمازون، خرده‌فروش فکر کنم، در پیش‌بینی میزان نیاز ما واقعاً خوب بودم. ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که مطمئن شویم 15 درصد سخت‌افزار بیش از حد انتظار در آن سال داریم، اما هنوز هیچ اتفاقی برای ما نمی‌افتد. هیچ چیز غیر منتظره ای نیست.»

حداقل تا زمانی که اتفاق غیرمنتظره ای رخ داد. «در روزهایی که [Nintendo] عاقل و [Sony] PS4 بسیار کمیاب بود، شخصی در جایی پیامی ارسال کرد که گفت، فردا آمازون هزار Wiis برای فروش در ساعت 11:00 صبح خواهد داشت. «خب، می‌دانی در پنج دقیقه تا ۱۱ چه اتفاقی می‌افتد؟ F5، F5، F5 — با فرض اینکه کاربر ویندوز هستید.

این دستور کلیدی به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد که وب‌سایت را بارها و بارها و بارها به‌روزرسانی کنند و زمانی که تلاش می‌کردند کنسول‌های بازی ویدیویی را که در آن زمان به سختی پیدا می‌کردند امتیاز بگیرند.

فوگلز گفت آمازون راه خود را برای دور زدن هجوم ترافیک کار کرد و راه‌های خلاقانه‌ای را یافت تا اطمینان حاصل کند که می‌توان به همه مشتریان در میان ازدحام آنلاین خدمات ارائه کرد. او گفت: «این کار مستلزم کار زیاد و نگهداری زیاد بود. اما مهمتر از آن، محدودیت هایی نیز بر روی نوآوری کسب و کار به همین دلیل وجود داشت. او گفت که این امر می تواند به ویژه در آستانه جمعه سیاه دشوار باشد، زیرا تیم ها نوآوری هایی را پیشنهاد کردند که ممکن است درآمد و سود را در طول شور و هیجان تعطیلات افزایش دهد.

ووگلز گفت: «نوعی هنر در ساختن این سیستم‌ها و زندگی در چارچوب محدودیت‌هایی که شما داشتید وجود داشت. “و البته اکنون ابر، همه آن محدودیت ها را حذف کرد. حالا ناگهان، شما می توانید همه این کارها را انجام دهید. نیازی به گفتگوهای طولانی با این کسب و کار در مورد کاهش ردپای آنها نبود. تو می توانستی همه چیز را انجام دهی.»

آزادی جدید می تواند به انواع مختلفی از نگرانی ها منجر شود، زیرا از فناوری بهره برداری می شود.

ادامه این مقاله را در هفته اطلاعات بخوانید

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور