آلمان 20 میلیارد یورو کمک برای تقویت تولید تراشه آماده می کند | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — دولت اولاف شولز صدراعظم قصد دارد 20 میلیارد یورو (22 میلیارد دلار) برای تقویت تولید نیمه هادی در آلمان در تلاش برای تقویت بخش فناوری کشور و تامین امنیت قطعات حیاتی در بحبوحه تنش های ژئوپلیتیک فزاینده اختصاص دهد.

به گفته افراد درگیر در مذاکرات، این پول قرار است تا سال 2027 بین شرکت‌های آلمانی و بین‌المللی توزیع شود و از صندوق تغییر اقلیم و تحول برداشت خواهد شد.

ظرف خارج از بودجه، معروف به KTF، در ابتدا برای سرمایه گذاری در کربن زدایی اقتصاد راه اندازی شد، اما دامنه آن گسترش یافته است زیرا آلمان به دنبال مهار هزینه های معمول دولت است. مردمی که خواستند نامشان فاش نشود، گفت: تخصیص 180 میلیارد یورو در حال حاضر در داخل دولت در حال مذاکره است و در هفته های آینده منتشر خواهد شد.

وزارت دارایی در پاسخ به بلومبرگ گفت: «پیش نویس برنامه اقتصادی 2024 و برنامه مالی تا سال 2027 برای صندوق اقلیم و تحول در حال آماده شدن است. این روند هنوز تکمیل نشده است.» وزارت اقتصاد به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کشورهای اروپایی در بحبوحه عدم اطمینان اقتصادی، تورم سرسختانه و تأثیر قانون کاهش تورم ایالات متحده برای جذب سرمایه‌گذاری تحت فشار بوده‌اند. دولت آلمان قبلاً با 10 میلیارد یورو کمک برای کارخانه جدید اینتل موافقت کرده است و در حال توافق با حدود 7 میلیارد یورو یارانه بیشتر به شرکت هایی از جمله شرکت تولید نیمه هادی تایوان و Infineon Technologies AG آلمان است.

طرح پشتیبانی از تراشه به این معنی است که حداقل 3 میلیارد یورو برای پروژه های اضافی در دسترس است. این می تواند به نفع سایر شرکت های فعال در آلمان باشد. GlobalFoundries Inc. حضور قابل توجهی در درسدن دارد، در حالی که تامین کننده آلمانی Robert Bosch GmbH نیز یک کارخانه تولید تراشه در شهر دارد.

حمله یارانه ها در بحبوحه آگاهی بیشتر از وابستگی اقتصاد اروپا به منابع آسیایی پس از اختلالات ناشی از همه گیری ویروس کرونا و تنش های ناشی از جنگ در اوکراین انجام می شود. دولت آلمان در استراتژی چین خود در اوایل ماه جاری متعهد شده است که با تنوع بخشیدن و جذب فناوری های آینده مانند نیمه هادی ها، برای کاهش وابستگی ها تلاش خواهد کرد.

خودروسازان آلمانی و سایر تولیدکنندگان در اوج همه‌گیری کووید-19 برای تامین منابع تراشه‌ها تلاش کردند، که جرقه‌ای دوباره برای گسترش تولید نیمه‌رساناهای محلی شد. اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین همچنین خطر وابستگی بیش از حد به زنجیره های تأمین خارج از کشور را برجسته کرده است. با این حال، بخش عمده ای از پول به شرکت های غیر اروپایی اختصاص خواهد یافت.

تراشه‌ساز آمریکایی اینتل نیمی از این بودجه را با کمک 10 میلیارد یورویی برای سایت تولید خود در ماگدبورگ در شرق آلمان تامین کرده است. این حدود یک سوم کل سرمایه گذاری در این تسهیلات است.

دولت در مرحله نهایی مذاکرات با TSMC، بزرگترین سازنده تراشه قراردادی جهان، برای سرمایه گذاری در کارخانه ای در درسدن در شرق آلمان است. به گفته مردم، 5 میلیارد یورو یارانه یا حدود نیمی از کل سرمایه گذاری در حال حاضر بودجه در نظر گرفته شده است.

دولت Scholz حدود 1 میلیارد یورو برای Infineon در نظر گرفته است که حدود 20 درصد از سرمایه گذاری در یک کارخانه نیمه هادی جدید در درسدن است. تامین‌کننده خودرو آلمانی ZF Friedrichshafen AG و تراشه‌ساز آمریکایی Wolfspeed Inc نیز پول دولتی برای ساخت کارخانه‌ای برای تولید تراشه‌های کاربید سیلیکون در ایالت زارلند در نزدیکی مرز فرانسه دریافت خواهند کرد. جوینت ونچر به دنبال یارانه برای حدود 25 درصد از هزینه ها است که تقریباً 750 میلیون یورو خواهد بود.

مردم گفتند که منابع مالی دیگری تحت برنامه اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری در انتقال سبز و دیجیتال این بلوک و همچنین سایر فناوری های کلیدی، معروف به پروژه های IPCEI، برنامه ریزی شده است.

در ماه ژوئن، مارک لیو، رئیس TSMC، به خبرنگاران گفت که پس از جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا مشتاق‌تر برای راه‌اندازی کارخانه‌های تراشه‌های جدید برای تامین منابع شده است.

آلمان با وجود بازگشت به محدودیت های مالی، به شرکت ها یارانه پرداخت می کند. دولت قصد دارد میلیاردها دلار از بودجه سال آینده را از جمله مزایای اجتماعی کاهش دهد. کریستین لیندنر، وزیر دارایی، پس از هزینه‌های بالا در بیماری همه‌گیری و بحران انرژی مرتبط با اقدامات روسیه برای کاهش منابع، بر بازگشت به محدودیت‌های بدهی قانون اساسی تاکید کرده است.

اگرچه این بسته با 50 میلیارد دلاری که ایالات متحده با قانون چیپس و علم ارائه می دهد مطابقت ندارد، بسته یارانه ای آلمان همچنان بالاتر از آنچه دولت های بزرگ دیگر قول داده اند تولید تراشه های محلی خود را تقویت کنند است. ژاپن آماده است بیش از 14 میلیارد دلار اختصاص دهد، در حالی که هند 10 میلیارد دلار برای جذب سرمایه گذاری ارائه می دهد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور