پنجشنبه 24 آگوست 2023
هرازگاهی سوالاتی در مورد خطاهایی دریافت می کنیم که ممکن است برای سایت ها در کنسول جستجو نشان داده باشیم، و هر از چند گاهی با افرادی مواجه می شویم که به نظر می رسد در مورد اینکه خطا از کجا آمده است گیج شده اند. این قابل درک است: مسائل زیادی وجود دارد که ممکن است هنگام دسترسی به وب سایت ها ایجاد شود، اما همه آنها، بدون استثنا، به سیستم خاصی نگاشت می شوند که دسترسی را ممکن می کند. در این داستان کوتاه مصور سعی خواهیم کرد تا کمی خطاها را روشن کنیم و شاید کمی ترسناک به نظر برسند. بیایید حفاری کنیم!
پیش درآمد
من کتاب دوست دارم، بنابراین وقتی کوچک بودم، در حالی که مردم آرزو داشتند فضانورد و آتش نشان شوند، می خواستم یک کتابخانه باز کنم. در یک قلعه اما بعد شروع کردم به فکر کردن در مورد تمام مشکلاتی که ممکن است افراد در حین رفتن به کتابخانه جدیدم و هنگام مرور کتابهای موجود در قفسهها با آنها مواجه شوند. ببینید، قلعه من در یک مکان دور واقع شده است و من هر سال به آن اضافه می کنم (سلام خندق) و باعث ایجاد مشکلاتی برای نقشه کش محلی می شود.
فصل 1: خطاهای DNS
از آنجایی که ما در مورد یک قلعه صحبت می کنیم، مکان کمی مبهم است و پیدا کردن آن سخت است. هر چند جای نگرانی نیست: مردم می توانند از نقشه ها استفاده کنند. اما اگر یک نقشه قدیمی بدون خندق من باشد، یا یک نقشه قدیمی باشد و بیشتر حروف از بین رفته باشند، چه؟
این همان چیزی است که خطاهای DNS هستند (برخلاف تصور رایج، نامرتبط با آن
Dungeons N Snakes یا
سیستم ناوبری خطرناک): مشتریان شما با نقشه (سرور DNS) مشورت می کنند، اما به دلایل مختلف نمی توانند مکان را پیدا کنند. دلیل ممکن است این باشد که نقشه حتی مکان کتابخانه را ندارد (به اصطلاح
NXDOMAIN
خطا در اصطلاحات DNS) یا زبان برای کاربر خوانا نیست (به راحتی،
FormErr
در اصطلاح DNS).
خطاهای DNS اغلب به دلیل برخی تنظیمات یا عدم وجود آن در سرور DNS ایجاد می شود. این بدان معنی است که مگر اینکه خودتان سرور DNS را مدیریت کنید (نقشه را برای کاربران خود ترسیم کنید)، باید با ارائه دهنده DNS خود (یا نقشه نگار محلی) برای رفع خطاها تماس بگیرید. اگر نمی دانید ارائه دهنده DNS شما کیست، سعی کنید از ارائه دهنده هاست خود یا هر جایی که نام دامنه خود را ثبت کرده اید بپرسید.
در حالی که ممکن است مشکلاتی در سمت مشتری نیز وجود داشته باشد، برای مثال اگر عینک خود را فراموش کرده و حروف روی نقشه را نبینند، به احتمال زیاد مشکل مربوط به خود نقشه است.
فصل 2: خطاهای شبکه
هنگامی که حامی شجاع ما مسیر کتابخانه قلعه را بداند، در واقع رسیدن به آنجا می تواند واقعاً یک ماجراجویی باشد: پیمایش در سیاه چال ها، عبور از دریای پیرانا در خندق من، و بله، گاهی اوقات مبارزه با اژدها.
خطاهای شبکه مانند موانعی برای کاربران ما هستند: اجزای شبکه بین مشتری (مرورگر، خزنده ها و غیره) و سرور ترافیک را مسدود می کنند. مسدود شدن ممکن است تصادفی باشد، برای مثال اگر یک روتر اصلی از کار بیفتد، یا عمدی باشد، مانند فایروال که ترافیک را مسدود می کند.
متأسفانه اشکالزدایی وضعیت به اندازه کوبیدن انگشت پا ناخوشایند است: باید مشخص کنید کدام مؤلفه در مسیر مشتری به سرور مسدود کردن را انجام می دهد. متأسفانه میتواند دهها مؤلفه مستقل در مسیر وجود داشته باشد که اکثر آنها نه توسط کلاینت یا سرور مدیریت میشوند، و هیچ میانبری برای تشخیص اینکه کدام مؤلفه مسیر را مسدود میکند وجود ندارد. خوشبختانه، مسدود کردن معمولاً توسط یک فایروال یا درست قبل از سرور یا در انتهای CDN شما ایجاد می شود. اگر با فایروال خود راحت نیستید، تماس با ارائه دهنده هاست یا CDN کار درستی است که باید انجام دهید.
فصل 3: خطاهای سرور
حتی اگر مشتریان ما به کتابخانه برسند، ممکن است خود کتابخانه مشکلاتی داشته باشد. برای مثال، شاید کارتهای کتابخانه آسیب دیده باشند و دیگر امکان یافتن کتاب وجود نداشته باشد، یا حتی بدتر از آن، اژدهایی که مشتریان در مسیر کتابخانه با آن میجنگیدند، ممکن است کل ساختمان را به آتش کشیده باشد.
اینها اساساً خطاهای سرور شما هستند: مشکلی در سرویس وجود دارد که باعث می شود بازدیدکنندگان نتوانند محتوای (کتاب) مورد نظر خود را دریافت کنند. اگر نمی توانید بفهمید که چه چیزی باعث آن شده است، با مدیر سرور یا ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. متأسفانه مشتریان نمی توانند کاری در مورد آن انجام دهند. آنها باید بدون چک کردن کتابی را ترک کنند.
فصل 4: خطاهای مشتری
هنگامی که در کتابخانه قرار میگیرید، گاهی اوقات کاربران کتابخوان ما ممکن است رمانهایی را درخواست کنند که یا در دسترس نیستند (زیرا خواننده دیگری قبلاً آنها را بررسی کرده است) یا به سادگی اجازه دسترسی به آنها را ندارند (زیرا در بخش ممنوعه قفل شدهاند). اینها خطاهای مشتری هستند: آنها به نوعی چیز نادرستی را درخواست کردند، اگرچه اشتباه ممکن است چیزی باشد که شما در حال حاضر در قفسه ها ندارید.
گاهی اوقات، متن مورد نظر آنها در بخش ممنوعه کتابخانه است و مراجعه کننده باید برخی از معیارها را برآورده کند، به عنوان مثال برای ورود به بخش، عبارت عبور را بخواند.
به طور خلاصه، رفع تمامی خطاهای مشتری از نظر فنی به عهده مشتری است: شما می توانید با تغییر مسیر URL (توصیه یک کتاب جایگزین) به آنها کمک کنید، اما اغلب درخواست مشتری انجام نشدن است.
پایان
همه چیز خوب به پایان می رسد: اگر مشتریان بتوانند از میان این حلقه ها بپرند تا به کتابخانه بروند، کتاب را پیدا کنند و آن را بررسی کنند، در نهایت می توانند از خواندن در مورد خون آشام درخشان مورد علاقه خود لذت ببرند. یا محتوای شما، اگر صاحب سایت هستید.
اگر میخواهید توضیح عمیقتری درباره خطاها و نحوه ارتباط آنها با جستجوی Google ارائه کنید، اسناد ما را بررسی کنید. اگر از فیگورهای چوبی من خوشتان می آید یا ایده هایی در مورد اینکه کجا باید بروند بعدی دارید، با ما در سایت ما چت کنید
@googlesearchc رسیدگی یا در انجمن های انجمن ما.
ارسال شده توسط Gary Illyes