یکسان سازی داده ها چیست؟ | راهنمای مقدماتی شما

یکسان سازی داده ها چیست؟ یکسان سازی داده ها فرآیند گردآوری داده ها از چندین منبع مختلف در یک مکان متمرکز است.


در سال 1871، مجموعه ای از کشورهای کوچک اروپایی که به هم متصل بودند گرد هم آمدند تا کشوری را که اکنون آلمان می شناسیم، تشکیل دهند. این فرآیند به عنوان اتحاد آلمان شناخته شد. اما متحد کردن این همه ایالت با فرهنگ ها و پیشینه های کمی متفاوت آسان نبود.

در واقع، یکپارچه سازی به ندرت آسان است، حتی در زمینه بسیار ساده تر اداره یک تجارت. به عنوان مثال، کسب و کارهای موفق حول محور داده ها می چرخند. اما این داده ها از منابع مختلفی می آیند و ایده خوبی است که همه آنها را در یک مکان جمع آوری کنید.

این ایده پشت یکسان سازی داده ها است. اما یکسان سازی داده ها چیست و چه چیزی آن را تا این حد قابل توجه می کند؟ برای دریافت پاسخ هر دوی این سوالات به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سپس، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال، اشتراک هفتگی درآمد، خبرنامه ایمیل ما!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

یکسان سازی داده ها چیست؟

یکسان سازی داده ها فرآیند جمع آوری داده ها از منابع مختلف و گردآوری همه آنها در یک مکان واحد است.

چرا یکسان سازی داده ها اهمیت دارد؟

وقتی داده‌های شما در پلتفرم‌های مختلف پخش می‌شوند و در هر کدام به‌صورت متفاوتی قالب‌بندی می‌شوند، به‌دست آوردن بینش از آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد. مدام باید از یک پلتفرم به سکوی دیگر بپرید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید با استفاده از چندین نوع داده از پلتفرم‌های مختلف گزارشی ایجاد کنید، شانسی ندارید.

یکسان سازی داده ها پاسخ این مشکل است. با استفاده از آن، می‌توانید داده‌ها را از همه منابع مختلف خود بیرون بکشید و آن‌ها را در یک ابزار واحد تغذیه کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی از یک مکان به همه آن دسترسی داشته باشید. به علاوه، اگر می‌خواهید انواع مختلف داده‌ها را با هم مقایسه کنید، می‌توانید به راحتی این کار را در آن پلتفرم متمرکز انجام دهید.

داده‌های یکپارچه کارها را بسیار آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بینش‌های جدیدی به دست آورید و الگوهای جدیدی را در داده‌های خود بیابید که در غیر این صورت هرگز آن‌ها را کشف نمی‌کردید.

چه چیزی یکپارچه سازی داده ها را چالش برانگیز می کند؟

یکسان سازی داده ها همیشه ساده نیست – شما داده ها را از انواع پلتفرم های مختلف بیرون می آورید، و همه آن پلتفرم ها به روش های مختلف عمل می کنند. به همین دلیل، چندین چالش قابل توجه وجود دارد که هنگام تلاش برای یکسان سازی داده ها، ناگزیر ظاهر می شوند. قبل از شروع باید از آن چالش ها آگاه باشید.

در اینجا سه ​​مورد از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که هنگام شروع یکپارچه‌سازی داده‌ها با آن‌ها روبرو خواهید شد، آورده شده است.

1. فرمت های مختلف داده

در مرحله اول، پلتفرم های مختلف داده ها را به روش های مختلف قالب بندی می کنند. برای نام بردن یک مثال ساده، ممکن است در نحوه قالب بندی تاریخ ها ناسازگاری مشاهده کنید. یک پلتفرم ممکن است از فرمت m/d/yy استفاده کند، در حالی که دیگری ممکن است از yyyy/mm/dd استفاده کند.

به طور مشابه، اگر اطلاعات مربوط به مشتریان خاصی را ردیابی می کنید، نام آن مشتریان ممکن است متفاوت باشد. یک پلتفرم ممکن است به مشتری به سادگی به عنوان “Sirion Boating” اشاره کند، اما دیگری ممکن است از نام کامل “Sirion Boating and Fishing, LLC” استفاده کند.

این تفاوت ها ممکن است کوچک به نظر برسند، اما زمانی که مجموعه داده های مختلف را در یک پلتفرم ادغام کنید، می توانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند. به عنوان مثال، اگر منابع مختلف تاریخ های متفاوتی را قالب بندی کنند، پس از یکسان سازی، تمام تاریخ های شما نامرتب فهرست می شوند!

2. داده های تکراری

چالش دیگر یکپارچه سازی داده ها این است که پلتفرم ها اغلب شامل موارد تکراری هستند. به عنوان مثال، تیم های بازاریابی و فروش شما احتمالا هر دو ردیابی داده های مشتریان احتمالی. بنابراین، با جمع‌آوری داده‌ها از هر دو تیم، می‌توانید اطلاعات تکراری زیادی در مورد سرنخ‌ها و مشتریان احتمالی خود دریافت کنید.

بدتر از آن، این مجموعه داده های تکراری همیشه سازگار نیستند. گاهی اوقات تیم بازاریابی شما ممکن است مجموعه ای از اطلاعات در مورد یک مشتری داشته باشد، اما تیم فروش شما چیزی کمی متفاوت را ثبت می کند. سپس باید کار را انجام دهید تا بفهمید کدام یک از این دو درست است.

به طور کلی، نقاط داده تکراری می تواند منجر به درهم ریختگی و ناهماهنگی در پلت فرم داده یکپارچه شما شود، که چیزی است که باید از آن اجتناب کنید.

3. تعهد زمانی

در نهایت، یکپارچه سازی داده ها به دلیل زمان و تلاش مورد نیاز برای تحقق آن می تواند چالش برانگیز باشد. به احتمال زیاد، شما داده های بسیار زیادی دارید و انتقال آن داده ها به یک پلتفرم متمرکز می تواند فرآیندی کند و خسته کننده باشد.

به علاوه، یکسان سازی داده ها یک رویداد یکباره نیست. این یک فرآیند مداوم است، زیرا شما همیشه در حال تولید داده های جدید هستید. برای بسیاری از کسب‌وکارها، این بدان معناست که بخشی از تیم خود را به یکپارچه‌سازی داده‌ها اختصاص می‌دهند و زمانی را صرف می‌کنند که در غیر این صورت می‌توانند در جنبه‌های دیگر کسب‌وکار خود استفاده کنند.

چگونه می توانید داده ها را به طور موثرتری یکسان کنید؟

اکنون که چالش‌های یکسان سازی داده‌ها را دیدیم، ممکن است از خود بپرسید که آیا ارزش تلاش را دارد یا خیر. اول از همه، اجازه دهید به شما اطمینان دهم – قطعاً همینطور است. یکسان سازی داده ها می تواند بازاریابی و فروش شما را به سطح جدیدی برساند و درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

ثانیاً، لازم نیست آنقدر چالش برانگیز باشد که بخش قبل به نظر می رسد. ابزارها و تکنیک هایی وجود دارد که می توانید از آنها برای ساده سازی فرآیند یکسان سازی داده ها استفاده کنید. در اینجا سه ​​نکته درجه یک برای کمک به شما در یکسان سازی داده ها آورده شده است.

1. داده های خود را پاک کنید

در بخش قبل، به این موضوع پرداختیم که چگونه مجموعه داده های مختلف می توانند با انواع نادرستی ها و ناسازگاری ها همراه شوند. خوشبختانه، راهی برای رفع این مشکل قبل از شروع ترکیب همه داده‌های خود با یکدیگر وجود دارد. یعنی می توانید داده های خود را پاک کنید.

پاکسازی داده ها به سادگی فرآیند گذر از یک مجموعه داده و حذف هرگونه نادرستی، ناسازگاری یا اضافی است. به این ترتیب، هر مجموعه داده تا زمانی که با بقیه داده‌های شما ترکیب شود، آماده استفاده است.

همچنین می توانید از این مرحله به عنوان فرصتی برای اعمال یک قالب ثابت برای مواردی مانند تاریخ ها و نام ها استفاده کنید.

2. انتقال داده ها را خودکار کنید

چالش دیگری که در بالا بررسی کردیم تعهد زمانی بود. و این درست است – شما باید زمان و تلاش مشخصی را برای یکسان سازی داده ها صرف کنید. اما لازم نیست آنقدرها هم که فکر می کنید وقت گیر باشد. این به این دلیل است که شما به سادگی می توانید استفاده کنید اتوماسیون برای کمک به شما

ابزارهای مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند فرآیند انتقال و اعتبارسنجی داده ها را خودکار کنید. این بدان معناست که ابزارها می توانند داده ها را برای شما انتقال دهند و تیم شما را آزاد کنند تا برای چیزهای دیگر وقت بگذارند. به علاوه، اتوماسیون احتمال خطای انسانی را در حین انتقال داده های شما از بین می برد.

3. از ابزارهای داده مناسب استفاده کنید

در نهایت، استفاده از ابزارهای مناسب برای یکسان سازی داده ها بسیار مهم است. مهمتر از همه، شما باید بفهمید که کدام پلتفرم به عنوان خانه متمرکز برای داده های شما عمل می کند. بسته به نوع داده ای که با آن سروکار دارید، می توانید از یکی از انواع ابزارهای زیر استفاده کنید:

هر یک از این ابزارها برای نوع کمی متفاوت از داده ها بهینه شده اند. به عنوان مثال، یک CRM برای ذخیره، سازماندهی، و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به مشتریان و مشتریان شما عالی است. به علاوه، نکته مهم در مورد CRM این است که شامل بسیاری از ویژگی‌های اتوماسیون است، بنابراین نیازی به دریافت ابزار اتوماسیون جداگانه ندارید.

MarketingCloudFX و Nutshell می توانند داده های یکپارچه شما را بسیار بهبود بخشند

همانطور که مشخص کردیم، یکسان سازی داده ها می تواند کار سختی باشد. همچنین تجزیه و تحلیل و به دست آوردن بینش از آن داده ها زمانی که آنها را یکسان کردید زمان بر است. در عین حال، این قطعاً کاری است که می خواهید انجام دهید. بنابراین، اگر وقت ندارید، چه کار می کنید؟

ساده – شما با یک آژانس بازاریابی مانند WebFX شریک هستید. با ما خدمات تحلیل بازاریابی، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا از داده های بازاریابی خود اطلاعات مهمی کسب کنید. شما همچنین می توانید از ابزار بازاریابی اختصاصی ما استفاده کنید، MarketingCloudFX، برای کمک به شما در جمع آوری و یکسان سازی آن داده ها از ابتدا.

به‌علاوه، وقتی از MarketingCloudFX استفاده می‌کنید، چندین صندلی رایگان دریافت می‌کنید مخلص کلامکه یکی از بهترین CRM های موجود در بازار است. این به شما امکان می دهد جایی را ذخیره و سازماندهی کنید تمام داده های مشتری خود را – به علاوه، Nutshell می تواند بخشی از فرآیند را خودکار کند.

علاقه مند به همکاری با ما هستید؟ فقط تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید امروز!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور