استراتژی هوش مصنوعی Salesforce Touts، دو برابر شدن سرمایه گذاری در استارتاپ ها | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت Salesforce در حال ارتقاء ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد جدید در محصولات خود و دو برابر کردن سرمایه‌گذاری خود در استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی است زیرا این شرکت از فناوری نوظهور برای کمک به احیای رشد فروش استفاده می‌کند.

این شرکت روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز سازنده نرم‌افزار با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد از 250 میلیون دلار اولیه اعلام شده در ماه مارس به 500 میلیون دلار افزایش می‌یابد. علاوه بر این، مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی آن اکنون AI Cloud نامیده می شود و آن را با سایر خطوط تولید اصلی مانند Sales Cloud و Service Cloud برابری می کند.

همه شرکت‌های بزرگ فناوری هوش مصنوعی مولد را پذیرفته‌اند و تلاش می‌کنند ابزارهای جدیدی را پس از معرفی ChatGPT OpenAI که علاقه شدید کسب‌وکارها را در طیف وسیعی از صنایع برانگیخت، اضافه کنند. پیش از رویداد Salesforce با تمرکز بر هوش مصنوعی، این شرکت در حال رونمایی از استانداردهای امنیتی برای فناوری خود، از جمله جلوگیری از آموزش مدل های زبان بزرگ بر روی داده های مشتری است.

آدام کاپلان، معاون ارشد هوش مصنوعی، درباره احتمال درز اطلاعات محرمانه از طریق استفاده از این مدل‌ها، گفت: «هر مشتری که با آنها صحبت می‌کنیم، این بزرگترین نگرانی آنها بوده است.

مدل های زبان بزرگ برای یادگیری از طریق آزمون و خطا با استفاده از مقادیر انبوه متن و داده برنامه ریزی شده اند. نوعی از این مدل ها برای هوش مصنوعی مولد استفاده می شود که متن و تصاویر را از پیام های مکالمه کاربر ایجاد می کند.

پس از شش ماه دشوار که شامل کاهش مشاغل، خروج مدیران و فشار عمومی از سوی سرمایه‌گذاران فعال بود، Salesforce ایمان بسیاری از سهامداران را به دست آورد و سهام امسال تا پایان روز جمعه 62 درصد جهش کرد. با این حال، سرمایه گذاران نگران رشد فروش هستند – به ویژه پس از اینکه شرکت در 31 مه پیش بینی کرد درآمد سه ماهه جاری نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یابد. این کندترین جهش ثبت شده و کاهش قابل توجه از زمانی است که افزایش 30 درصدی معمول بود.

مدیران در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای گسترش توسعه صحبت کرده اند. مارک بنیوف، مدیر اجرایی، مدیر اجرایی شرکت مارک بنیوف در طی یک تماس درآمدی پس از نتایج اخیر گفت، هوش مصنوعی مولد مانند رایانش ابری و اپلیکیشن‌های تلفن همراه قبل از آن، “یک چرخه خرید فناوری جدید را آغاز خواهد کرد.” تاکید بر تصمیم این شرکت برای اولویت بندی هوش مصنوعی، تصمیم ماه گذشته برای معرفی کلارا شیه به عنوان مدیر عامل هوش مصنوعی Salesforce است. Shih زمانی رهبری پردرآمدترین بخش محصولات Salesforce Service Cloud را بر عهده داشت.

کاپلان گفت که مشتریان برای استفاده از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در مجموعه نرم‌افزاری شرکت، هزینه‌های اضافی پرداخت خواهند کرد. او گفت که Salesforce هنوز سطوح قیمت گذاری را آزمایش می کند، از جمله اینکه آیا باید بر اساس اشتراک های نرخ ثابت باشد یا استفاده. به گفته این شرکت، ابزارهای هوش مصنوعی به طور کلی در محصولات فروش و پشتیبانی مشتری در تابستان امسال در دسترس خواهند بود، قبل از اینکه در ماه های آینده در سراسر سبد خرید عرضه شوند.

Salesforce قبلاً برخی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را با استفاده از فناوری OpenAI معرفی کرده بود، از جمله یک ربات چت برای واحد ارتباطات تجاری Slack خود و برای کارهایی مانند تهیه پیش نویس پاسخ های خدمات مشتری.

تحلیلگران بلومبرگ در اوایل این ماه تخمین زدند که هوش مصنوعی مولد ممکن است تا سال 2032 1.3 تریلیون دلار فروش سخت افزار، نرم افزار، خدمات و ابزارهای دیگر داشته باشد.

Caplan قبلاً بر Web3 Salesforce یا ابتکارات مرتبط با بلاک چین و ارزهای دیجیتال نظارت داشت. او گفت که برنامه‌های کاربردی برای هوش مصنوعی مولد بسیار واضح‌تر از Web3 هستند و مشتریان علاقه زیادی نشان داده‌اند.

براد زلنیک، تحلیلگر دویچه بانک، جمعه در یادداشتی برای سرمایه گذاران نوشت: دسترسی Salesforce به مقادیر زیادی از داده های مشتریان ممکن است عنصری برای موفقیت در فناوری جدید و بسیار پرهیجان باشد. ما پلتفرم‌های پیشرو مانند Salesforce را – با انبوهی از داده‌های قابل اعتماد و با کیفیت بالا، فرآیندهای متصل، مارک‌های قوی، توزیع و اکوسیستم‌ها – به عنوان برندگان طبیعی در دنیای هوش مصنوعی مولد می‌بینیم.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور