من در برنامه ریزی تعطیلات عالی هستم – راهنمایی های من را بدزدید

یک بار خواندم که شادترین قسمت سفر برنامه ریزی است و بیشتر از این نمی توانستم موافق باشم. قبل از اینکه سوار هواپیما شوم، ساعت‌ها به تحقیق و مستندسازی درباره چه، کجا و چگونه تعطیلاتم می‌پردازم. طی دو سال گذشته من خیلی کمتر از حد معمول سفر کرده ام، اما امسال من و شوهرم تصمیم گرفتیم به ایتالیا برویم. این اولین بار بود که آنجا بودیم و یکی از بزرگترین سفرهایمان از زمان شیوع کووید بود، بنابراین آماده شدن را به سطح جدیدی رساندم. در اینجا آمده است که چگونه من، که خود را یک قلدر مسافرتی معرفی می کنم، از ابزارهای Google برای آماده شدن برای فرار خود استفاده کردم.

1. همه را با اسلایدهای Google همراهی کنید.

حدود یک ماه قبل از سفرمان، متوجه شدم که همه این کارها را اشتباه انجام داده ایم. زمان کافی برای پیاده‌روی نداشتیم، و ساعت‌های غیرضروری را به رانندگی اضافه می‌کردیم – و با افزایش قیمت بنزین، هزینه‌های آن بسیار زیاد می‌شد. گفتن به شریک سفرتان که می‌خواهید تنها چند هفته قبل از سفرتان شروع کنید کار سختی است، و من می‌دانستم که باید واقعاً آن را بفروشم… بنابراین یک ارائه Google Slides تهیه کردم.

تصویری از ارائه Google Slide در حالت ویرایش.  اسلاید اصلی روی صفحه، عکسی از مسیر Google Map در ایتالیا را نشان می‌دهد و متن سمت چپ نقشه، تعداد روزهای تعطیل را نشان می‌دهد که بر اساس میزان «سرد بودن» آنها تقسیم‌بندی شده است.

یکی از اسلایدهای زیادی که برای متقاعد کردن شوهرم استفاده کردم که باید سفر خود را دوباره برنامه ریزی کنیم.

من از اسلایدها برای برنامه ریزی تعطیلات در گذشته نیز استفاده کرده ام – و نه فقط برای منفجر کردن همه چیز و شروع دوباره. من همچنین چیزهایی را که در مورد مقاصد مختلف سفری که در نظر داریم برای تصمیم گیری یاد گرفته ام، ارائه کرده ام. این به من کمک می کند که به وضوح در مورد آنچه از تعطیلات می خواهم فکر کنم. کمی احساس می کنم که در حال سوار شدن به سفر احتمالی هستم. و ظاهراً این یک نقطه فروش عالی است، زیرا شوهرم در پایان ارائه کاملاً در هیئت مدیره بود.

2. با Google Maps از مسیر شکسته خارج شوید.

من اغلب متوجه می شوم که بی هدف در حول و حوش نقشه های گوگل و نمای خیابان «سرگردان» هستم، به دنبال شبه جزیره هایی با شکل غیرعادی می گردم یا روی عکس های 360 درجه کلیک می کنم که ثبت آنها غیرممکن به نظر می رسد. این یک راه عالی برای درمان هوس سرگردانی در خانه است، اما همچنین یک راه موثر برای برنامه ریزی سفر است. اینگونه بود که چند تا از ایستگاه هایمان را در ایتالیا پیدا کردم.

GIF متحرک از نقشه گوگل که ایتالیا را نشان می دهد.  مکان نما به دریاچه گاردا زوم می کند و شهر کوچک سیرمیون را نشان می دهد.

کمی «سرگردان» نقشه‌های گوگل مرا به شهر سیرمیون هدایت کرد. توجه من را جلب کرد زیرا اساسا جزیره ای در دریاچه گاردا ایتالیا است: جاده ای باریک سیرمیونه را به سرزمین اصلی متصل می کند. آنقدر کوچک است که بیشتر مردم در یک طرف پارک می کنند و با پای پیاده یا گاری گلف به بقیه شهر می روند.

عکس هوایی از یک شهر احاطه شده توسط آب.

عکس هوایی از سیرمیون که توسط شوهرم گرفته شده است.

جایی است که من هرگز در مورد آن نشنیده ام و احتمالاً هرگز نمی رفتم.

به این ترتیب ما یکی از پیاده روی های مورد علاقه خود را پیدا کردیم. دولومیت‌ها عظیم هستند – انتخاب مکان برای بازدید بسیار زیاد بود. اما شوهرم متوجه یک منطقه جالب در Google Earth به نام Seceda شد (این واقعیت که در Google Maps “نمای معروف Seceda” نامگذاری شده بود به علاقه ما نیز لطمه ای وارد نکرد). همین برای ما کافی بود تا آن را به برنامه سفرمان اضافه کنیم، و من نمی‌توانستم خوشحالتر از این باشم – خودتان ببینید.

عکسی از یک منظره کوهستانی، با یک کوه به طرز چشمگیری در پیش زمینه که یک مرتع سبز را در یک طرف و یک دیوار صخره ای را در طرف دیگر نشان می دهد.

3. با Google Sheets سازمان را به سطح دیگری ببرید.

استفاده از Google Sheets برای سازماندهی بخش‌های مختلف یک سفر مسلماً در مقایسه با دو نکته اول من بسیار واضح است، اما در اینجا نحوه تنظیم موارد را دوست دارم: من سه صفحه در یک فایل Sheet دارم – یکی که به عنوان لیستی از کارهایی که باید انجام شود عمل می‌کند. در هر مکان، یکی که تمام اطلاعات رزرو ما را فهرست می‌کند و آخرین برگه برای جمع‌آوری هزینه‌هایی که هنگام برنامه‌ریزی و در طول سفر جمع‌آوری می‌کنیم.

تصویری از یک سند Google Sheets که فهرستی از شهرهای ایتالیا را با ویژگی‌های مختلف در برگه نشان می‌دهد که مواردی مانند خرما، گزینه‌های غذا، بارها و غیره را فهرست می‌کند.

من دوست دارم هر چیزی که در این برگه اول فهرست شده است به عنوان چیزی که بالقوه ارزش بررسی را دارد در مقابل چیزی که در سنگ تنظیم شده است فکر کنم. به این ترتیب، ما مجبور نیستیم وقت خود را در حین جستجوی چیزها تلف کنیم – حالا اگر فکر می کنیم “اینجا چه باید بکنیم؟” ما می توانیم برای دسترسی سریع و آسان به گزینه های قبلاً تحقیق شده به لیست مراجعه کنیم.

4. نوار جستجو و سپس دکمه ذخیره را بزنید.

همیشه پیدا کردن رستوران‌ها و مغازه‌های شگفت‌انگیز را وقتی می‌خواهم سفر کنم آسان بوده است، اما درک بهترین مناطق در فضای باز به همین سادگی نیست – من می‌خواهم بهترین نقطه را برای غروب خورشید یا منظره‌ای برای بعد از ظهر پیدا کنم. راه رفتن. من با رفتن به جستجو و وارد کردن نام شهری که از آن بازدید می کنم، بیش از چند مناظر نفس گیر پیدا کرده ام. در سمت راست، یک پانل دانش درباره مکان با اطلاعاتی مانند آب و هوا، ارتفاع و زمان محلی وجود دارد. در زیر قسمتی وجود دارد که می‌گوید «برنامه‌ریزی یک سفر» و در زیر آن نماد دوربین در کنار عبارت «کارهایی که باید انجام شود» وجود دارد.

و اینگونه بود که مسلماً بامزه ترین نقطه عطف موجود را پیدا کردم، این علامت “ببوس… لطفا” در سیرمیون.

تصویری از برگه «کارهایی که باید انجام شود» در google.com/travel که علامت برجسته «Kiss…please» را نشان می‌دهد.  پانل عکس های مختلف و یک گزینه ذخیره را در گوشه سمت راست نشان می دهد.

من مکان را مستقیماً از این پانل ذخیره کردم، بنابراین به طور خودکار در google.com/travel ذخیره شد، و وقتی در شهر توقف کردیم به راحتی آن را پیدا کردیم.

دو نفر در مقابل تابلویی ایستاده اند که روی آن نوشته شده است

مجبور شدیم!

5. با مجموعه ای از ابزارهای گوگل بودجه خود را حفظ کنید.

سفر پرهزینه است، و در حالی که قطعاً این سفری بود که ما برای آن برنامه ریزی کرده بودیم و پس انداز کردیم، اما بسیار حواسمان بود که از بودجه خود تجاوز نکنیم. من از سه ابزار گوگل برای کمک به ما در انجام این کار استفاده کردم. اول، Google Flights. قبل از خرید پروازهایمان، هشدارهای مختلفی برای فرودگاه های ایتالیا ایجاد کردم تا بهترین قیمت و زمان را پیدا کنم. (من از این ویژگی برای قیمت گذاری هتل ها نیز استفاده کردم.) سپس، زمانی که آنجا بودیم، از ویژگی عوارض Google Maps استفاده کردیم تا بتوانیم از مسیرهای گران تر جلوگیری کنیم. و البته، برگه Google Sheets فوق برای جمع آوری هزینه ها وجود دارد.

همه این چیزها به من کمک کرد تا سفرم را برنامه ریزی کنم (و کاملاً از برنامه ریزی لذت ببرم) – و بدیهی است که از خود سفر لذت ببرم. هر زمان که به تعطیلات بعدی خود می روید، امیدواریم این نکات به همان اندازه برای شما مفید باشد.