6 راه برای ایجاد روابط قوی تر با مشتری

ایجاد روابط قوی با مشتری، مستلزم آن است که نه تنها زمان مورد نیاز، بلکه مراقبت لازم برای رشد و حفظ آنها را نیز صرف کنید. ایجاد روابط قوی با مشتری برای پایداری و رشد کسب و کار ضروری است! در زیر نکات مهم ما برای ایجاد یک رابطه سودمند متقابل با مشتریان شما آورده شده است.

1. ایجاد اعتماد

همه روابط، حتی روابط کاری، بر پایه اعتماد متکی هستند. ایجاد اعتماد در مراحل اولیه یک عنصر حیاتی برای ایجاد یک رابطه انعطاف پذیر با مشتری است. از فرصت ها برای تعامل با مشتری خود به روش های معنادار استفاده کنید. جزئیاتی را که با شما به اشتراک گذاشته شده است، یادداشت کنید و در صورت اتصال بعدی به آن اشاره کنید. وقتی در مورد آن بازی فوتبال یا رسیتال رقص می پرسید، شایستگی تأثیری را که می گذارید، نشان دهید. گوش دادن فعال را تمرین کنید، توجه داشته باشید و با هدف ارتباط برقرار کنید. فرهنگ شفافیت را با گفت و گوی باز و دید ایجاد کنید تا به مشتریان احساس امنیت در شراکت خود بدهید.

2. همدل باشید

آن را به شدت تجارت نگه ندارید! درک کنید که مشتری شما می خواهد به عنوان یک مصرف کننده که به دنبال خدماتی است که شما ارائه می دهید – و همچنین به عنوان یک فرد – دیده شود، شنیده شود و ارزش گذاری شود. نشان دادن انسانیت هنگام ایجاد یک مشارکت حیاتی است. مشکل مشتری شما به همان اندازه با شماست که در کنار آنها حرکت کنید. همدلی توانایی در نظر گرفتن یک موقعیت از طریق دیدگاه ها و تجربیات دیگران است. بنابراین، شما باید بتوانید به طور مجازی در کفش آنها بخوابید، افکار آنها را بشنوید و اولویت های آنها را درک کنید. اسچگونه به روشی که با پایبندی به آنها به بهترین وجه از آنها حمایت می کند قانون پلاتین: با دیگران چگونه رفتار کنید آنها می خواهند درمان شوند

3. مسئولیت پذیر باشید

هیچ کس از اشتباهات، خطاها یا نادرستی مصون نیست. قرار است اشتباهاتی رخ دهد و این زمانی است که شفافیت و انسانیت وارد عمل می شود. هنگامی که اشتباهی مرتکب می شود، آن را تصدیق کنید، مسئولیت آن را بپذیرید و مایل باشید در مورد اقدامات بعدی که می تواند در جلوگیری از تکرار سناریو کمک کند، بحث کنید. بهتر است از قبل صادق باشید تا اینکه تأثیر منفی به تاخیر انداختن اخبار بد را به خطر بیندازید. عملکرد با صداقت، با نشان دادن مالکیت و حفظ شفافیت، تشویق خواهد شد مشتری برای حفظ اعتماد به شما حتی ممکن است تعجب کنید که بدانید اعتماد آنها به شما احتمالاً افزایش خواهد یافت.

4. متخصص باشید

برای اینکه خود را به عنوان یک متخصص تلاش کنید، باید در دانش صنعت خود مهارت داشته باشید، اما همچنین باید خدماتی را که در داخل و خارج ارائه می کنید، بدانید. هنگامی که مشتری به نظر متخصص شما اعتماد کرد، برای مشاوره و توصیه به شما مراجعه خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که این تصویر را حفظ کرده اید و به مشتری خود اعتماد دارید. این یک گام مهم در ایجاد روابط قوی تر با مشتری است.

به یاد داشته باشید که شما متخصصی هستید که مشتریان به دنبال مشاوره، راهنمایی و پشتیبانی هستند. آنها به شما نیاز دارند تا هنگام اجرای موفقیت آمیز چشم انداز آنها، اعتماد به نفس خود را نشان دهید. اچداشتن یک حس قوی از درک و جهت در حفظ روابط مشتری ارزش دارد. برای ایجاد یک استراتژی محکم با مشتری خود شریک شوید. علاوه بر این، توانایی بیان را فراموش نکنید اهداف، گام‌های بعدی و «چرا» واضح برنامه‌تان. همکاری بسیار مهم است، اما حفظ صدای متخصص خود نیز به همان اندازه مهم است.

5. پیگیری پیشرفت

هنگامی که یک استراتژی به کار گرفته شد، باید پیشرفت تغییرات ایجاد شده را پیگیری کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای ردیابی پیشرفت استفاده کرد، مانند Google Analytics، ردیابی تبدیل شبکه تبلیغات، ردیابی KPI، گزارش داده استودیو و موارد دیگر. شما می‌خواهید بتوانید معیارهای موفقیت و زمینه‌های فرصت را با داده‌ها به مشتری خود نشان دهید تا هر تصمیم گرفته شده را مجدداً تأیید کنید.

یک مثال از اینکه چگونه می توانید پیشرفت را بهتر ردیابی کنید در گزارش شما است. ابزار عالی که ما در اینجا در Go Fish Digital برای گزارش ماهانه و فصلی خود از آن استفاده می کنیم، Google Data Studio است. ما گزارش‌هایی ایجاد کرده‌ایم که در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شوند و اطلاعات را از Google Analytics، Google Ads، Google Search Console، Laravel، Sheets و غیره می‌گیرند. آن‌ها می‌توانند داده‌ها و عملکرد به‌روز خدمات کامل را در هر زمان در یک مکان مشاهده کنند. کارآمد به نظر می رسد درست است؟

علاوه بر این، با این گزارش‌ها، مشتریان می‌توانند محدوده‌های تاریخی مختلفی را تا جایی که تجزیه و تحلیل اجازه می‌دهد، بررسی کنند. برای صفحاتی مانند عملکرد بازاریابی موتورهای جستجو، مشتریان می توانند در صورت نیاز بر اساس نوع کمپین، کمپین و گروه تبلیغات فیلتر کنند. دادن توانایی به مشتریان برای مشاهده تمام داده های مربوط به حساب های خود در یک مکان، دید نهایی را به مشتری ارائه می دهد. ایجاد این نوع شفافیت و دیده شدن مهم است!

تصویر ترافیک ارگانیک و عملکرد کلمه کلیدی برای گزارش استودیو داده.  نمونه ای از قابلیت سفارشی سازی گزارش Datastudio که به دید مشتری کمک می کند.  شفافیت گامی در ایجاد روابط قوی تر با مشتری است.

با استفاده از ابزارهایی که می توانند دید مشتری شما را افزایش دهند، می توانید نقاط قوت و فرصت را در استراتژی خود بهتر شناسایی کنید. در ردیابی پیشرفت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در اولین نشانه‌های نگرانی احتمالی می‌توانید بادبان‌های نمادین را در طول طوفان تنظیم کنید.

6. خودت باش

آخرین نکته در لیست ما احتمالاً یکی از مهمترین آنها است، خودتان باشید. به نظر آسان به نظر می رسد درست است؟ این حوزه ای است که هر کس دیگری که در اطراف شما باشد، بدون توجه به اینکه چقدر تلاش می کند، در تکرار آن کاملاً شکست می خورد. هیچ کس نمی تواند به اندازه شما “شما” باشد. مهم است که هنگام برقراری ارتباط با مشتری، نقاط قوت خود را بشناسید و با آن نقاط قوت رهبری کنید. از خود بپرسید، چگونه می توانم کاری کنم که مشتریم احساس کند دیده شده، شنیده می شود و با ارزش است؟

به عنوان مثال، من خودم را کاملاً شوخ طبع می دانم. من از دانستن چیزهایی که به مشتریانم احساس راحتی می‌کند لذت می‌برم، اما از آموختن چیزهایی که باعث خنده و لبخند آنها می‌شود بسیار لذت می‌برم. ارائه راحتی، خنده و درک با مشتریان ارزش دارد. من معتقدم که این به نوبه خود به روابطی که با آنها ایجاد کرده ام کمک زیادی می کند.

شرط می بندم از این مقاله انتظار تکلیف نداشتید، اما امروز یا امشب کمی وقت بگذارید تا واقعاً کمی خودتان را بازتاب دهید! یک لحظه وقت بگذارید و واقعاً به بخش هایی از خود فکر کنید که می درخشند، آن ویژگی هایی که می توانید هنگام برقراری ارتباط با مشتریان به جلو بکشید. چگونه می توانید با به کارگیری بیشتر نقاط قوت طبیعی خود، کاری کنید که مشتریانتان احساس کنند دیده شده، شنیده می شوند و ارزش دارند؟ به قول حکیمانه مایا آنجلو: “من آموخته ام که مردم آنچه شما گفتید را فراموش می کنند، مردم کارهای شما را فراموش می کنند، اما مردم هرگز احساسی که در آنها ایجاد کردید را فراموش نمی کنند.”

افکار نهایی

اکنون چند نکته جدید دارید که باید در پویایی مشتری فعلی و آینده خود به همراه داشته باشید! در ابتدا، تلاش برای ایجاد پایه و اساس محکم لازم برای تقویت روابط قوی و پایدار با مشتری می تواند یک کار دلهره آور باشد. بیش از ارائه نتایج عالی طول خواهد کشید. این امر مستلزم یک رویکرد جامع همراه با سرمایه گذاری واقعی و فکری است. با این حال، شما ابزار لازم را دارید تا روابط خود را با مشتریان خود واقعا استثنایی کنید.

اخبار را مستقیماً در صندوق ورودی خود جستجو کنید

*ضروری