Inside The Private Search Alternative

از آنجایی که تبلیغات دیجیتال به طور مسلم مداخله گرانه تر می شود، DuckDuckGo از طریق همکاری با مایکروسافت، جایگزینی متمرکز بر حریم خصوصی به بازاریابان ارائه می دهد.

استیو فیشر، مدیر ارشد بازرگانی در DuckDuckGo، در یک مصاحبه اختصاصی با Search Engine Journal، توضیح می‌دهد که چگونه مدل تبلیغات متنی این شرکت به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد در حالی که تبلیغات و تحلیل‌های مرتبط را برای تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌کند.

این مقاله بینش های کلیدی را در مورد رویکرد اول حریم خصوصی DuckDuckGo ارائه می دهد و آن را با رقبایی مانند گوگل مقایسه می کند.

از آنجایی که کوکی‌های شخص ثالث به دلیل افزایش قوانین حفظ حریم خصوصی حذف می‌شوند، بازاریابان نگران این هستند که چگونه بدون جمع‌آوری داده‌های زیادی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنند.

DuckDuckGo یک جایگزین ارائه می دهد. این شرکت می گوید تبلیغاتش به حریم خصوصی کاربران احترام می گذارد و در عین حال بازاریابان را قادر می سازد تا مخاطبان مرتبط را هدف قرار دهند.

از آنجایی که گوگل با یک دعوی حقوقی ضد انحصار به اتهام اقدامات ضدرقابتی مواجه است، رویکرد DuckDuckGo در حال افزایش اهمیت است.

گوگل متهم به سرکوب رقابت و کاهش انتخاب مصرف کننده برای تسلط بیشتر بر بازار جستجو و تبلیغات است.

همانطور که تنظیم‌کننده‌ها رفتارهای ضدرقابتی بالقوه را بررسی می‌کنند، گزینه‌هایی مانند DuckDuckGo انتخاب بیشتری را به بازار می‌دهند.

DuckDuckGo و مایکروسافت: مشارکتی که بر اساس حریم خصوصی ساخته شده است

DuckDuckGo این موضع را اتخاذ می کند که حریم خصوصی یک حقوق اساسی بشر است. در نتیجه، DuckDuckGo مدل کسب و کار خود را ایجاد کرده است تا از حریم خصوصی کاربر بدون توجه به هر چیزی محافظت کند.

این با رویه‌های بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر که به طور منظم داده‌های کاربران را برای اهدافی مانند تبلیغات جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند، متفاوت است.

فیشر به Search Engine Journal می گوید که جمع آوری داده ها غیر ضروری است:

این یک افسانه است که موتورهای جستجو برای کسب درآمد باید شما را ردیابی کنند. ما از تبلیغات خصوصی در موتور جستجوی خود درآمد کسب می کنیم. در اکثر موتورهای جستجوی دیگر، تبلیغات بر اساس نمایه هایی است که از اطلاعات شخصی شما مانند جستجو، مرور، و سابقه خرید گردآوری شده است.

یک تبلیغ جستجوی خصوصی یک تبلیغ آنلاین است که بر اساس زمینه چیزی که جستجو می‌کنید، به جای هدف قرار دادن شما بر اساس داده‌های شخصی و سابقه وب، هدف قرار می‌گیرد.

برای مثال، اگر «دوچرخه‌های کوهستان» را جستجو کنید، ممکن است آگهی‌هایی برای مارک‌های دوچرخه کوهستان و تجهیزاتی ببینید که با موضوعی که جستجو می‌کردید مطابقت دارد. با این حال، تبلیغ‌کنندگان نام، ایمیل یا سابقه مرور شما را نمی‌دانند.

این امکان را برای تبلیغات مرتبط بدون ردیابی افراد در چندین سایت فراهم می کند.

DuckDuckGo چه کاری متفاوت انجام می دهد؟

DuckDuckGo برخلاف رقبای خود، جستجوها یا تاریخچه مرور کاربران را کنترل نمی کند و از انجام این کار توسط شرکت های دیگر جلوگیری می کند.

در عوض، تبلیغات خصوصی را در موتور جستجوی خود بر اساس نتایج جستجو و نه اطلاعات شخصی نمایش می دهد تا درآمد ایجاد کند.

“[Some] موتورهای جستجو رفتار کلیک روی آگهی افراد را با نمایه کاربری مرتبط می‌کنند که می‌تواند بعداً برای هدف‌یابی تبلیغات در آن موتور جستجو یا در سراسر اینترنت استفاده شود.
[But] وقتی روی یک تبلیغ ارائه شده توسط مایکروسافت که در DuckDuckGo نمایش داده می شود کلیک می کنید، نه DuckDuckGo و نه Microsoft Advertising رفتار کلیک روی آگهی شما را با نمایه کاربر مرتبط نمی کنند.

این روش با تحقیقاتی مطابقت دارد که نشان می‌دهد تقریباً نیمی از مدیران انتشارات مورد بررسی معتقد نیستند که تبلیغات رفتاری مزایای قابل توجهی را ارائه می‌کند.

کار با مایکروسافت مثمر ثمر بوده است، و DuckDuckGo را به یک پلتفرم تبلیغاتی با پایگاه کاربر در حال گسترش بیش از 30 میلیون در ایالات متحده و حدود 100 میلیون در سراسر جهان تبدیل کرده است.

DuckDuckGo در مقابل گوگل

DuckDuckGo یک رویکرد منحصر به فرد برای حفظ حریم خصوصی و شفافیت دارد. فیشر توضیح می دهد:

تمرکز ما بر تبلیغات متنی – فقط ارائه تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی که کاربر در آن جستجو تایپ می کند، نه بر روی رفتار گذشته آنها – باعث رشد سودآور ما شده است.

برعکس، مدل کسب و کار گوگل به شدت بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کاربران متکی است. Google حجم زیادی از داده های کاربر را در محصولات و خدمات خود جمع آوری می کند، از جمله عبارت های جستجو، تاریخچه مرور، داده های مکان و موارد دیگر.

شیوه‌های جمع‌آوری داده‌های Google در یک صفحه خط‌مشی تبلیغاتی مستند شده است که بیان می‌کند «Google از اطلاعات شما برای مفیدتر کردن تبلیغات شما برای شما استفاده می‌کند».

با این حال، شایان ذکر است که گوگل به کاربران اجازه می‌دهد از تبلیغات شخصی‌سازی شده انصراف دهند، که از جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات شما برای ایجاد نمایه برای اهداف تبلیغاتی جلوگیری می‌کند.

اگر شخصی‌سازی آگهی را در تنظیمات حساب Google خود خاموش کنید، Google داده‌های شما را برای سفارشی کردن آگهی‌های نمایش داده شده به شما جمع‌آوری یا استفاده نمی‌کند.

DuckDuckGo دارای صفحات راهنما است که به وضوح نحوه انتخاب و نمایش تبلیغات در سایت و نحوه عملکرد فرآیند حراج تبلیغات را توضیح می دهد.

رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی

فیشر همچنین توضیح داد که از آنجایی که موتور جستجو هیچ اطلاعات کاربری را برای اهداف تبلیغاتی جمع آوری نمی کند، به راحتی با قوانین حفظ حریم خصوصی مانند GDPR و CCPA که جمع آوری و استفاده از داده های شرکت ها را محدود می کند، مطابقت دارد.

از آنجایی که DuckDuckGo پروفایل کاربران را مشخص نمی‌کند یا اطلاعات آنها را به تبلیغ‌کنندگان نمی‌فروشد، از بار انطباق مقرراتی که سایر شرکت‌های فناوری که مدل‌های کسب‌وکارشان بر تبلیغات هدفمند متکی است، با آن مواجه می‌شوند، اجتناب می‌کند.

DuckDuckGo از “مینیمالیزم داده” استقبال می کند، تنها اطلاعات ضروری کاربر را جمع آوری می کند، از جمله استفاده و داده های تشخیصی که به کاربران خاص مرتبط نیست، و از ذخیره سازی داده های شخصی اجتناب می کند. با تشدید مقررات در سراسر جهان، مینیمالیسم داده جذابیت بیشتری پیدا می کند.

اندازه گیری عملکرد تبلیغات با حفظ حریم خصوصی

خرید تبلیغات در DuckDuckGo از طریق Microsoft Advertising به بازاریابان تجزیه و تحلیل کمپین حیاتی می دهد و در عین حال از حریم خصوصی محافظت می کند.

پلتفرم مایکروسافت تمام داده های حیاتی را فراهم می کند. با این حال، اطلاعات کلیک بر روی آگهی به نمایه های کاربر مرتبط نیست.

فیشر توضیح می دهد:

خرید تبلیغات در DuckDuckGo از طریق Microsoft Advertising به این معنی است که اندازه گیری و گزارش توسط مایکروسافت ارائه می شود. بازاریابان می توانند اطلاعات حیاتی مورد نیاز خود را از خرید این تبلیغات برای بهینه سازی و اجرای کمپین های جستجوی موثر دریافت کنند.

تبدیل‌ها را می‌توان از طریق پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت نیز اندازه‌گیری کرد (هنگامی که مشتری روی یک تبلیغ کلیک می‌کند، از آدرس IP کامل و رشته عامل کاربر استفاده می‌شود تا بتوان کلیک آگهی را به درستی پردازش کرد و از تبلیغ‌کننده شارژ کرد). با این حال، کلیک تبلیغاتی با نمایه کاربر مرتبط نیست و این داده‌ها به غیر از اهداف حسابداری ذخیره یا به اشتراک گذاشته نمی‌شوند.»

به عبارت دیگر: رابطه DuckDuckGo با مایکروسافت دارای سود متقابل بوده است. مایکروسافت راهی برای نمایش تبلیغات در محیطی متمرکز بر حریم خصوصی به دست می‌آورد، در حالی که DuckDuckGo جریان درآمدی را به دست می‌آورد که با اولویت‌های تجاری آن در تضاد نیست.

برنامه های آینده برای افزایش حریم خصوصی

DuckDuckGo قصد دارد به سرمایه گذاری در فناوری های جدید برای بهبود حریم خصوصی کاربران ادامه دهد.

DuckDuckGo همچنان یک تجارت مبتنی بر تبلیغات است و دائماً در تلاش است تا تبلیغات مرتبط اما با احترام به حریم خصوصی را به مخاطبان خود ارائه دهد.

یکی از نوآوری‌هایی که این شرکت روی آن کار می‌کند، یک پلتفرم تبدیل تبلیغات با طراحی خصوصی است که می‌تواند به صورت خارجی تأیید شود. این امر به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که اثربخشی تبلیغات را ارزیابی کنند و در عین حال از حریم خصوصی کاربر به طور کامل محافظت کنند.

«اندازه‌گیری تبدیل خصوصی یک تلاش گسترده در صنعت است، با شرکت‌هایی مانند اپل و موزیلا که همچنین بر روی فناوری ارجاع کار می‌کنند، که به حریم خصوصی کاربر احترام می‌گذارد، و ما شروع به کار بر روی معماری برای تبدیل‌های تبلیغات خصوصی کرده‌ایم که می‌تواند به‌عنوان غیرمجاز تأیید شود. پروفایل کردن.”

به طور خلاصه

همانطور که نگرش ها و مقررات در مورد حریم خصوصی تغییر می کند، مدل تبلیغاتی زمینه ای DuckDuckGo جایگزینی برای بازاریابان دیجیتال ارائه می دهد.

DuckDuckGo با همکاری با Microsoft Advertising، تبلیغات مرتبط را بدون جمع‌آوری اطلاعات شخصی ارائه می‌کند.

با ظهور نوآوری هایی مانند پلتفرم های تبلیغاتی طراحی شده خصوصی، گزینه های متمرکز بر حریم خصوصی احتمالاً به گسترش خود ادامه خواهند داد.


تصویر ویژه: IB Photography/Shutterstock