Google Immersive Stream برای XR به هدست می آید

Google Cloud’s Immersive Stream برای XR تجربه های تعاملی سه بعدی و واقعیت افزوده را در تلفن همراه ممکن می کند و به زودی از هدست های افزوده و مجازی پشتیبانی می کند.

در I/O 2022 در ماه مه، ساندار پیچای «Google Cloud Immersive Stream» را به عنوان این امکان را برای هر گوشی هوشمندی برای اجرای نمای همه جانبه جدید در Google Maps معرفی کرد که به تازگی راه اندازی شده است.

Google Cloud بعداً Immersive Stream برای XR را به عنوان راهی برای قرار دادن کاربران در یک تجربه همهجانبه، تعاملی و واقعی عکس بدون نیاز به دانلود برنامه توضیح داد. این شرکت بر این باور است که «گرافیک‌های گرافیکی موبایل هنوز برای ایجاد این تصاویر واقع‌گرایانه، که برای ارائه یک تجربه واقعاً فراگیر مورد نیاز هستند، در تلاش هستند. به این ترتیب، GPU های دسکتاپ مورد نیاز هستند:

تلفن همراه در اینجا رویدادهای ورودی را به سرویس ابری ما ارسال می‌کند، مانند حالت دوربین، و سرویس ابری ما سپس این ژست‌های دوربین را می‌گیرد و یک تصویر واقعی واقعی را با پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند در سطح دسکتاپ ارائه می‌کند، که سپس به عنوان فریم‌های ویدیویی به دستگاه پخش می‌شوند. . سپس دستگاه این فریم‌های ویدئویی را می‌گیرد و آنها را با تصویر دوربین ترکیب می‌کند تا یک تجربه واقعی واقعی را برای این مدل ماشین خاص ایجاد کند.

امروزه، Immersive Stream برای XR در اندروید، iOS و وب دسکتاپ در دسترس است. پلتفرم دوم به شما امکان می دهد مدل های سه بعدی را در Safari و Chrome مشاهده کنید، در حالی که موبایل جایی است که حالت AR را پیدا می کنید که به شما امکان می دهد یک شی را در فضای واقعی خود قرار دهید و آن را با شرایط مختلف محیطی مانند نور تطبیق دهید.

گوگل در اوایل این هفته گفت که “به طور فعال روی یک کلاینت OpenXR کار می کند” تا تجربیات XR را روی نمایشگرهای نصب شده روی سر (HMD) سازگار با آن استاندارد پخش کند. Immersive Stream برای XR در هدست‌ها از حالت VR و حالت واقعیت افزوده استریو پشتیبانی می‌کند.

امروزه موارد استفاده در درجه اول دموی محصول را پوشش می دهند، به ویژه برای اتومبیل ها به عنوان نمایشگاه های مجازی. برخی دیگر خرید، گردشگری و حتی بازسازی آشپزخانه را پوشش می دهند. با نگاهی به آینده، گوگل نمونه های بیشتری از جمله آموزش را در دسته های مختلف ارائه می دهد.

به نظر می‌رسد که بازی – با توجه به اینکه Stadia Stream Immersive for Games است – وجود ندارد مگر اینکه «ورزش‌های واقعیت افزوده» به‌جای تماشای غیرفعال، تعاملی باشد.

این فناوری و بلوغ مداوم در حالی به دست می‌آید که شایعه شده است که هدست Project Iris Google دارای «برخی گرافیک» در فضای ابری ارائه شده و برای جلوگیری از «محدودیت‌های قدرت» محلی به دستگاه پخش می‌شود. سخت‌افزار شخص اول ممکن است هنوز دور از دسترس باشد، اما به نظر می‌رسد که گوگل در حال ایجاد زمینه‌ای برای آن است، در حالی که با استفاده از تقاضای موجود برای استریم ابری غیربازی، تجربه را بهبود می‌بخشد و کسب درآمد می‌کند.

FTC: ما از پیوندهای وابسته خودکار برای کسب درآمد استفاده می کنیم. بیشتر.


برای اخبار بیشتر، 9to5Google را در YouTube بررسی کنید: