Google Cloud برای پوشش خطرات حقوقی هوش مصنوعی مولد مشتریان | دانش مرکز داده

این مقاله برای اولین بار در AI Business منتشر شد.

Google Cloud متعهد شده است که هرگونه ادعای حقوقی علیه مشتریانی را که از ابزارهای هوش مصنوعی آن استفاده می کنند و به دلیل نقض حق نسخه برداری شکایت می کنند، پوشش دهد.

بخش ابری گوگل اعلام کرد که دو نوع ادعا را پوشش می دهد: یک مشتری شرکتی که به دلیل استفاده از مدل های هوش مصنوعی آموزش دیده بر روی محتوای دارای حق نسخه برداری توسط گوگل، مورد شکایت قرار می گیرد و استفاده مشتری از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل منجر به ایجاد ادعایی می شود که حق نسخه برداری شخصی را نقض می کند.

گوگل گفت که در واقع از قبل این حفاظت مربوط به داده های آموزشی را ارائه می دهد. اما طبق وبلاگ نیل ساگز، معاون حقوقی Google Cloud و Phil Venables، Google Cloud CISO، «ما از بسیاری از شما شنیده‌ایم که … شما می‌خواهید شفاف‌سازی شود».

این محافظت شامل Duet AI، دستیار هوش مصنوعی است که می تواند کارهایی مانند پیش نویس ایمیل ها یا اضافه کردن تصاویر به دعوت نامه ها را در Workspace (Google Docs، Gmail، Slides و Meet) انجام دهد. و در Google Cloud.

همچنین Vertex AI، یک پلتفرم هوش مصنوعی که ابزارهای MLOps را برای مدیریت پروژه‌های یادگیری ماشین، در جستجو، مکالمه، API جاسازی متن یا جاسازی‌های چندوجهی، در زیرنویس بصری (سؤال و پاسخ بصری در Vertex AI) و Codey APIs ارائه می‌دهد.

با این حال، گوگل گفت که اگر مشتری عمداً سعی کند حق نسخه برداری را نقض کند، محافظت از بین می رود.

این اقدام پس از اعلامیه های مشابه توسط مایکروسافت و ادوبی صورت می گیرد. ماه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که اگر مشتری شرکتی که یکی از محصولات AI Copilot خود را استفاده می کند، به دلیل نقض حق نسخه برداری مورد شکایت قرار گیرد، مسئولیت آن را بر عهده خواهد گرفت. Adobe که به تازگی آخرین نسخه ابزار مولد هوش مصنوعی خود را Firefly منتشر کرده است، در حال حاضر محافظت مشابهی برای تصاویر استوک خود دارد. به گفته بلومبرگ، این پیشنهاد را برای پوشش تصاویر تولید شده نیز گسترش می دهد.

خطرات کپی رایت تنها چالش‌های پیش روی شرکت‌هایی نیست که مایل به استفاده از هوش مصنوعی مولد هستند. مشکلات دیگر عبارتند از توهم، زمانی که مدل‌های هوش مصنوعی چیزها را درست می‌کنند یا اشتباهات را درست می‌نمایند، سوگیری، امنیت سایبری، هزینه استفاده، پیچیدگی مدل‌ها و کمبود کارکنان هوش مصنوعی.