ایجاد محتوا برای وب سایت، رسانه های اجتماعی و ایمیل برای بازاریابی ضروری است. ابزارهای زیادی برای ساده کردن فرآیند و ایجاد آسانتر محتوا وجود دارد.
ما 30 ابزار برتر ایجاد محتوا را برای کمک به شما در هر قسمت از فرآیند تجزیه و تحلیل می کنیم. در اینجا انواع ابزارهای ایجاد محتوای دیجیتال را پوشش خواهیم داد:
برای شروع به هر دسته ای بروید!
ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!
پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!
ایمیل خود را در زیر وارد کنید:
فرم اشتراک درون خطی – CTA 72
“*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد
(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

ابزارهای رایگان تولید محتوا
برای شروع این صفحه، به برخی از ابزارهای ایجاد محتوای رایگان که می توانید برای بخش های مختلف فرآیند استفاده کنید نگاهی بیاندازیم.
1. Canva
شروع لیست ما Canva است، یک ابزار ویرایش عکس که به شما امکان می دهد تصاویری برای وبلاگ، ایمیل، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر ایجاد کنید. با Canva، می توانید قالب های رایگان را برای هر محتوایی که نیاز دارید امتحان کنید. همچنین می توانید لایه ها، متن و موارد دیگر را برای ایجاد تصاویر مارک دار برای هر مناسبتی اضافه کنید.
2. دستور زبان
Grammarly یک ابزار ویرایش محتوا محبوب است که به شما امکان می دهد محتوای خود را به صورت رایگان، چه در پلتفرم Grammarly یا از طریق یک برنامه افزودنی ویرایش کنید. Grammarly دریافت کپی تمیز و منسجم که تبدیل می شود را آسان می کند. به علاوه، شما همچنین می توانید از آن برای یک ایمیل سریع استفاده کنید!
3. جسارت
اگر می خواهید محتوای صوتی را ویرایش کنید، Audacity یک گزینه رایگان عالی است. Audacity یک پلت فرم ویرایش صدا منبع باز است که می توانید از آن برای برش، کوتاه کردن و لایه بندی صدا استفاده کنید. میتوانید پادکست، صداگذاری ویدیویی و موارد دیگر را بدون هیچ هزینهای ایجاد کنید.
4. خوراکی
Feedly در فهرست ابزارهای رایگان ایجاد محتوا، مقالات و موضوعاتی را از منابع خبری مختلف گردآوری میکند و یک فید ساده و قابل دسترس از اطلاعات ایجاد میکند. Feedly برای یافتن الهام از موضوع، به روز ماندن با روندهای بازاریابی فعلی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت خود ایده آل است.
با Feedly، می توانید از سایر محتوای وب به عنوان الهام بخش استفاده کنید و شروع به ایجاد بیشتر برای مخاطبان خود کنید.
5. Google Trends
Google Trends یک ابزار رایگان از Google است که به شما امکان می دهد حجم جستجو را برای هر عبارتی مشاهده کنید. آنها همچنین نشان می دهند که در حال حاضر چه موضوعاتی در سرتاسر جهان مطرح هستند. اگر برای ایجاد موضوعاتی برای محتوای خود به کمک نیاز دارید، این ابزار مکانی عالی برای شروع است!
ابزارهای تحقیق محتوا
تحقیق بخش کلیدی تولید محتوا است. در زیر شش ابزار مختلف ایجاد محتوا وجود دارد که می توانید از آنها برای شروع غواصی در این فرآیند استفاده کنید.
6. کلمات کلیدی در همه جا
Keywords Everywhere یک افزونه مرورگر برای تحقیق کلمات کلیدی است. با کلمات کلیدی همه جا، عبارت خود را در نوار جستجو وارد میکنید (در حالی که افزونه فعال شده است) و نوار کناری نتایج مرتبط، ترافیک، هزینه به ازای هر کلیک (CPC) و حجم جستجو را نشان میدهد.
این ابزار انجام تحقیقات کلمات کلیدی و یافتن شکاف در هدف جستجو را آسان تر می کند.
7. احرف
Ahrefs ابزار همه کاره شما برای اهداف بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. با Ahrefs می توانید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید، به دنبال کلمات کلیدی جدید باشید، موضوعاتی را برای محتوا تولید کنید و عملکرد صفحه خود را پیگیری کنید. اگر میخواهید روی رتبهبندی و ایجاد سرنخ تمرکز کنید، Ahrefs یک ابزار ضروری است.
8. BuzzSumo
BuzzSumo یک ابزار تحقیقاتی است که داده ها را از مقالات و صنایع به کانال های مناسب برای کاربرانشان می کشد. محصول آنها دائماً در وب میخزد و دادههایی را برای بازاریابان برای تجزیه و تحلیل و مرتبسازی میکشد.
با BuzzSumo، به پایگاه دادهای از محتوای جمعآوریشده در طول سالها دسترسی پیدا میکنید و به شما این امکان را میدهد تا درباره هر صنعتی که میخواهید هدف قرار دهید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.
9. کلمات کلیدیFX
KeywordsFX ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی ما است که یافتن کلمات کلیدی جدید برای محتوای شما را آسان می کند. شما می توانید از ابزار رایگان ما برای یافتن کلمات کلیدی کوتاه و بلند مرتبط با اصطلاح هدف خود استفاده کنید. بعلاوه، این ابزار رایگان است، بنابراین می توانید به راحتی در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و نتایج خود را به راحتی بررسی کنید.
10. میمون بررسی
Survey Monkey به شما امکان می دهد نظرسنجی ایجاد کنید و آنها را برای مشتریان، سرنخ ها یا مشترکین ایمیل خود ارسال کنید. شما می توانید Survey Monkey را با ابزارهای دیگر ادغام کنید و جمع آوری داده های نظرسنجی خود را در یک مکان آسان می کند.
این ابزار برای انجام تحقیقات دست اول عالی است، چه بخواهید در مورد تجربیات مشتریان یا روند صنعت بیشتر بدانید.
ابزار نوشتن محتوا
بهترین ابزارهای تولید محتوا به شما کمک میکند تا ایدههای خود را از قلم به کاغذ یا انگشتان به کلید منتقل کنید. در اینجا چند ابزار نوشتن محتوا وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.
11. Copyscape
Copyscape لیست ابزارهای ایجاد محتوای دیجیتال را برای نوشتن شروع می کند. این بررسی کننده سرقت ادبی به شما کمک می کند از محتوای تکراری جلوگیری کنید. میتوانید یک پیوند یا یک بلوک متن را در نوار جستجوی آنها وارد کنید، و نرمافزار صفحه شما را با دیگران در سراسر وب بررسی میکند.
هر محتوایی را که پینگ میکند به عنوان یک تطابق جذب میکند و به شما کمک میکند ببینید آیا سرقت ادبی شدهاید یا محتوای شما با مطالب موجود مطابقت دارد.
12. Evernote
Evernote یک برنامه یادداشت برداری و برنامه ریزی همه در یک است. از نظر محتوا، میتوانید از Evernote برای نوشتن، ضبط، زمانبندی و برنامهریزی کارهای تولید محتوا از قبل استفاده کنید. همچنین با Google Calendar متصل می شود تا ردیابی و برنامه ریزی مهلت های کپی را آسان تر کند.
13. ترلو
Trello یکی دیگر از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) است که به تیم ها اجازه می دهد وظایف را تقسیم و پیگیری کنند. این ابزار برای پیدا کردن و نظارت بر گردش کار شما هنگام تولید محتوا به صورت آنلاین مفید است. میتوانید از Trello برای محتوای نوشتاری، طرحها، ویدیوها و موارد دیگر استفاده کنید!
14. Google Docs
Google Docs پلتفرم رایگان ایجاد سند Google است که نوشتن و همکاری بین تیمها را آسان میکند. همه Google Docs به صورت آنلاین در فضای ابری ذخیره میشوند، یا میتوانید آنها را در رایانه خود دانلود کنید تا به صورت آفلاین کار کنند. همه تغییرات برای همه اعضای تیم انجام می شود و حتی می توانید یک سند را به صورت زنده و با هم ویرایش کنید.
15. متا تگ ها
متا تگ به شما امکان می دهد اطلاعات متا را برای پست های وبلاگ خود پیش نویس کنید و پیش نمایشی از ظاهر آن در سراسر وب داشته باشید. این ابزار برای کمک به شما در ماندن در محدوده کاراکتر اطلاعات متا بسیار عالی است.
ابزارهای ایجاد تصویر
محتوا شامل همه چیز است، از تصاویر و اینفوگرافیک گرفته تا پستها و ویدیوهای وبلاگ. ابزارهای ایجاد محتوا در زیر به طور خاص بر روی تصاویر تمرکز می کنند.
16. Adobe Lightroom
Adobe Lightroom یک ابزار ویرایش عکس است که گرفتن عکس های یکپارچه و جذاب برای وب سایت و مطالب بازاریابی شما را ساده می کند. اگر یک عکاس در تیم خود دارید، آنها می توانند از لایت روم برای ویرایش عکس های اصلی شما در تصاویر تبلیغاتی ایده آل استفاده کنند.
این ابزار در دسترس تر از Adobe است که حتی مبتدیان نیز می توانند از آن برای ویرایش عکس استفاده کنند.
17. Dall-E 2
Dall-E 2 یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی (AI) است. شما متن خود را در کادر توضیحات وارد میکنید و Dall-E نمونهای از تصاویر هوش مصنوعی را از تفسیر متن شما ایجاد میکند. می توانید از این ابزار به صورت رایگان استفاده کنید یا برای تصاویر اضافی در ماه هزینه بیشتری بپردازید.
بخوانید: نحوه استفاده از Dall-E برای تصاویر وبلاگ
18. فتوشاپ
فتوشاپ یکی دیگر از ابزارهای ویرایش عکس از ادوبی است، اما جدا از لایت روم است. در حالی که لایت روم برای ویرایش و مدیریت عکس عالی است، فتوشاپ مجموعه کامل تری برای ویرایش عکس با برنامه های کاربردی عمیق دارد.
اکثر عکاسان حرفه ای از هر دو برای اهداف مختلف استفاده می کنند، اما شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک به بهترین وجه نیازهای شما را دارد!
19. پیک مونکی
Picmonkey یک ویرایشگر عکس قابل دسترسی برای سایت های اجتماعی، مطالب بازاریابی و موارد دیگر است. می توانید عکس های خود را آپلود کنید یا با یکی از الگوهای موجود کار کنید تا تصاویر را در هر جایی که نیاز دارید ایجاد و راه اندازی کنید.
20. بلوک های داستانی
Storyblock یک پایگاه داده پر از فیلم های موجود در دسترس است، از جمله ویدئو، صدا، تصاویر و موارد دیگر. میتوانید از Storyblock برای دریافت تصاویر برای پستهای وبلاگ، پستهای اجتماعی و موارد دیگر استفاده کنید. اگر یک طراح گرافیک یا عکاس حرفه ای ندارید، این یک جایگزین عالی است.
ابزارهای ویدئویی
اگر از ویدیوها در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنید، ابزارهای ویرایشی ضروری هستند. بهترین ابزارهای تولید محتوا را برای ویدیوهای زیر امتحان کنید!
21. iMovie
iMovie یک نرم افزار ویرایش ویدیو برای MacOS است. این نرم افزار فوق العاده کاربرپسند است و ویرایش و پردازش ویدیوها را در مک بوک، آی پد یا حتی آیفون شما آسان می کند. این گزینه برای کاربران Mac که میخواهند راهی آسان برای کلیپ کردن و صادرات مطالب ویدیویی بازاریابی داشته باشند، بهترین است.
22. Adobe Premiere Pro
Adobe Premiere Pro یک نرم افزار ویرایش ویدیو پیشرفته تر برای همه کاربران است. شما می توانید ویرایش های عمیق، از جمله برش، ادغام، ایجاد همپوشانی و موارد دیگر را انجام دهید. این نرمافزار همچنین شامل ویرایش مبتنی بر متن میشود تا به شما کمک کند تا از طریق صداگذاری، گفتگو و زیرنویس به سرعت برشهای خشن ایجاد کنید.
23. فیلمورا
Filmora به شما امکان می دهد از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای جذاب استفاده کنید. این پلت فرم بصری ویرایش ویدیو، صدا، رنگ و موارد دیگر را برای تجربه کاربری بهتر انجام می دهد. بهعلاوه، Filmora فیلمهای استوک زیادی برای کار کردن و ایجاد ویدیوی عالی برای سایت شما دارد.
24. فاینال کات پرو
Final Cut Pro یک نسخه سینمایی تر از iMovie از اپل است. با فاینال کات، می توانید با هر دوربینی – حتی آیفون خود – شاهکارهای سینمایی خلق کنید. اگر حرفهایترین و دقیقترین نرمافزار ویرایش ویدیو را میخواهید، Final Cut یک گزینه عالی است.
25. Splasheo
Splasheo یک نرم افزار ویرایش ویدیو است که به طور خاص برای فیلم های کوتاه ساخته شده است. با ظهور TikTok و حلقههای اینستاگرام، ویدیوهای کوتاه بیش از همیشه محبوب شدهاند. این ابزار به شما امکان می دهد ویدیوی خود را با کنترل های کاربر پسند آپلود و ویرایش کنید.
ابزارهای تست محتوا
برخی از ابزارهای تولید محتوای دیجیتال به شما کمک می کنند تا محتوای خود را مدت ها پس از انتشار ردیابی کنید. ابزارهای زیر مطمئن می شوند که محتوای شما ماه به ماه عملکرد خوبی دارد.
26. بهینه سازی کنید
Optimizely ابزار پیشرو برای اجرای تست های A/B در وب سایت یا صفحات شما است. بسته آزمایشی به شما امکان میدهد تستهای نامحدودی برای محتوای خود ایجاد کنید، که میتواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای مخاطبان شما مفید است و چه چیزی به کار نیاز دارد.
27. هوتجار
Hotjar به شما امکان می دهد محتوای خود را بهینه سازی کنید تا بیشترین تأثیر را داشته باشید. نقشههای حرارتی آنها نشان میدهد که چه بخشهای خاصی از صفحه شما بیشترین ترافیک را دریافت میکنند و کدام بخشها نادیده گرفته میشوند. با گزینه های مختلف تست مانند نظرسنجی و مصاحبه، می توانید صفحاتی ایجاد کنید که مخاطبان خود را علاقه مند نگه دارند.
28. Crazy Egg
CrazyEgg تست تجربه کاربری (UX) را برای وب سایت های تجارت الکترونیک و فراتر از آن ارائه می دهد. آنها برای ردیابی ساده در فروشگاه آنلاین شما با Shopify ادغام می شوند، و همچنین آزمایش A/B و نقشه های حرارتی را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند ببینید چه محتوایی منجر به تبدیل می شود.
29. حلقه11
مانند سایر ابزارهای تست، Loop11 یک برنامه تست UX اختصاصی است که آزمایش صفحات شما را با کاربران ساده می کند. آنها تست های نامحدود و چندین روش تست را ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تا حد امکان یاد بگیرید.
با Loop11، میتوانید از شرکتکنندگان خود استفاده کنید یا در مجموعه آزمایشکنندگان آنها غوطهور شوید.
30. Usability Hub
Usability Hub یک پلت فرم تحقیقاتی از راه دور است که به شما کمک می کند با بررسی آنها با کاربران واقعی تصمیمات طراحی بهتری بگیرید. میتوانید طرحها و صفحات را ارسال کنید و از نظرسنجیها، نظرسنجیها، تستهای ترجیحی و موارد دیگر برای دریافت بازخورد واقعی در مورد آنها استفاده کنید.
Usability Hub به شما کمک می کند تا حدس و گمان را از طرح های خود حذف کنید و ترافیک را افزایش دهید.
کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما
مشاهده نتایج بیشتر
WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

3 میلیارد دلار
در درآمد مشتری

7.8 میلیون
سرنخ برای مشتریان ما

5.2 میلیون
تماس های تلفنی مشتری
بهترین ابزارهای تولید محتوا را با WebFX پیاده سازی کنید
اکنون که ابزارهایی برای ایجاد محتوا دارید، زمان آن رسیده است که به تولید محتوا بپردازید. کمک می خواهید؟ به دنبال WebFX نباشید!
خدمات بازاریابی محتوای ما وزن تولید محتوا را از بشقاب شما کم می کند. با تیم ما متشکل از 100+ نویسنده محتوا، محتوایی تولید می کنیم که متناسب با برند و سبک شما باشد و در عین حال حجم کاری شما را به حداقل برسانیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه WebFX چگونه تبدیل شما را با محتوای وب حرفه ای افزایش می دهد، به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید!