6 سوال در مورد تغییر مسیر برای SEO • Yoast

تغییر مسیر زمانی اتفاق می افتد که شخصی صفحه خاصی را درخواست کند اما به صفحه دیگری ارسال شود. اغلب، صاحب سایت صفحه را حذف می‌کند و یک تغییر مسیر برای ارسال بازدیدکنندگان و خزنده‌های موتور جستجو به یک صفحه مربوطه تنظیم می‌کند – رویکردی بسیار بهتر از ارائه پیام‌های مزاحم 404 که تجربه کاربر را از بین می‌برد. ریدایرکت ها نقش مهمی در زندگی صاحبان سایت، توسعه دهندگان و سئوکاران دارند. بنابراین، اجازه دهید به چند سوال تکراری در مورد تغییر مسیر برای سئو پاسخ دهیم.

1. آیا تغییر مسیر برای سئو بد است؟

آیا تغییر مسیر برای سئو مضر است؟ پاسخ منفی است؛ تغییر مسیر ذاتا برای سئو بد نیست. با این حال، اجرای صحیح آنها برای جلوگیری از مشکلات احتمالی بسیار مهم است. اجرای نادرست می تواند منجر به مشکلاتی مانند از دست دادن رتبه صفحه و ترافیک شود. تغییر مسیر صفحات هنگام ایجاد تغییرات URL ضروری است، زیرا می‌خواهید کار سختی را که برای ایجاد مخاطب و کسب بک لینک انجام می‌دهید حفظ کنید.

برای اطمینان از اجرای صحیح و مؤثر تغییر مسیرها، بهترین شیوه های زیر را در نظر بگیرید:

  • از نوع تغییر مسیر مناسب استفاده کنید: رایج ترین تغییر مسیر مورد استفاده برای تغییرات دائمی URL، تغییر مسیر 301 است. این به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که URL اصلی به طور دائم به یک مکان جدید منتقل شده است. با استفاده از ریدایرکت 301، می‌توانید رتبه‌بندی و ارتباط URL قدیمی را حفظ کنید و کاربران و خزنده‌های موتورهای جستجو را به طور یکپارچه به URL جدید هدایت کنید.
  • به روز رسانی لینک های داخلی: هنگامی که ریدایرکت ها را پیاده سازی می کنید، به روز رسانی هر پیوند داخلی در وب سایت شما که به URL های قدیمی اشاره دارد مهم است. این تضمین می کند که بازدیدکنندگان می توانند به صفحات صحیح حرکت کنند و موتورهای جستجو می توانند URL های جدید را به درستی فهرست کنند.
  • حفظ تجربه کاربری: هدف تغییر مسیرها باید ارائه یک تجربه کاربری روان باشد. از زنجیره های تغییر مسیر بیش از حد خودداری کنید، که می تواند زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهد و کاربران را ناامید کند. همچنین مهم است که کاربران را به محتوای مرتبط هدایت کنید که با هدف آنها همسو باشد. برای مثال، اگر یک صفحه برای همیشه حذف شده است، کاربران را به جای یک صفحه اصلی عمومی به یک جایگزین مرتبط هدایت کنید.
  • نظارت و آزمایش تغییر مسیرها: به طور منظم ریدایرکت های خود را زیر نظر داشته باشید. خطاها یا مشکلاتی مانند تغییر مسیرهای شکسته یا حلقه های تغییر مسیر را بررسی کنید. همچنین آزمایش دوره‌ای تغییر مسیرها برای اطمینان از عملکرد آنها همانطور که انتظار می‌رود مفید است.

2. چرا باید URL را تغییر مسیر دهم؟

با تغییر مسیر یک URL تغییر یافته، کاربران و خزنده‌ها را به یک URL جدید می‌فرستید و مزاحمت را به حداقل می‌رسانید. هر زمان که هر گونه تعمیر و نگهداری را در سایت خود انجام می دهید، چیزهایی را خارج می کنید. شما می توانید یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. شما باید آن را جایگزین کنید، در غیر این صورت بازدیدکنندگان در آن 404 صفحه قرار خواهند گرفت.

اگر تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مانند حذف یک مقاله قدیمی، می‌توانید آن URL قدیمی را با یک 301 به یک مقاله جدید مرتبط هدایت کنید یا به آن 410 بدهید تا بگویید که آن را حذف کرده‌اید. بدون برنامه چیزها را حذف نکنید. و URL های خود را به مقالات تصادفی که هیچ ارتباطی با مقاله ای که در حال حذف آن هستید ندارند هدایت نکنید. در نهایت، 301 تمام 404 های خود را به صفحه اصلی خود هدایت نکنید!

پروژه های بزرگتر به یک استراتژی انتقال URL نیاز دارند. به عنوان مثال، انتقال به یک دامنه جدید یا تغییر مسیرهای URL. در این موارد، شما باید به تمام URL های سایت خود نگاه کنید و آنها را به مکان های آینده آنها در دامنه جدید نقشه برداری کنید. پس از تعیین اینکه چه چیزی به کجا می‌رود، می‌توانید هدایت کردن URLها را شروع کنید. از ابزار تغییر آدرس در کنسول جستجوی گوگل برای اطلاع رسانی به گوگل از تغییرات استفاده کنید.

3. ریدایرکت 301 چیست؟ و ریدایرکت 302؟

ریدایرکت 301 یک تغییر مسیر دائمی است که به بازدیدکنندگان و خزنده‌های موتور جستجو اطلاع می‌دهد که URL درخواستی برای همیشه به مقصد جدیدی منتقل شده است. این رایج ترین تغییر مسیری است که برای تغییرات دائمی URL استفاده می شود. هنگام اجرای تغییر مسیر 301، نشان می دهید که URL قدیمی دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و به جای آن باید به URL جدید دسترسی داشت. توجه به این نکته مهم است که با تغییر مسیر 301، URL قدیمی نباید دوباره در آینده استفاده شود، زیرا نشان دهنده تغییر دائمی است.

از طرف دیگر، تغییر مسیر 302 یک تغییر مسیر موقت است. این نوع تغییر مسیر برای نشان دادن اینکه محتوای درخواستی به طور موقت در یک آدرس خاص در دسترس نیست استفاده می شود اما در زمان دیگری باز خواهد گشت. برخلاف ریدایرکت 301، تغییر مسیر 302 نشان می دهد که این تغییر موقتی است و ممکن است URL اصلی دوباره استفاده شود.

هنگام تصمیم گیری برای استفاده از تغییر مسیر، باید ماهیت تغییر URL را در نظر بگیرید. اگر تغییر دائمی است و قصد ندارید دوباره از URL اصلی استفاده کنید، تغییر مسیر 301 مناسب است. با این حال، اگر تغییر موقتی است و قصد دارید به URL اصلی برگردید، باید از تغییر مسیر 302 استفاده کنید.

توصیه می شود هنگام انتخاب تغییر مسیر مناسب، هدف و طول عمر تغییر URL را به دقت در نظر بگیرید. اگر در مورد اینکه به کدام تغییر مسیر نیاز دارید مطمئن نیستید، لطفاً مقاله ما را در مورد تغییر مسیری که باید انتخاب کنید بخوانید؟

4. یک راه آسان برای مدیریت تغییر مسیرها در وردپرس چیست؟

ممکن است تعصب داشته باشیم، اما فکر می کنیم مدیر تغییر مسیر در افزونه Yoast SEO Premium WordPress ما فوق العاده مفید است. ما می دانیم که بسیاری از مردم برای درک مفهوم تغییر مسیرها و کارهایی که برای اضافه کردن و مدیریت آنها انجام می شود، تلاش می کنند. به همین دلیل است که یکی از اولین چیزهایی که می خواستیم افزونه سئو وردپرس ما داشته باشد، ابزار تغییر مسیر با استفاده آسان بود. فکر می کنم موفق شدیم، اما حرف من را قبول نکنید.

مدیر تغییر مسیر می تواند به راه اندازی و مدیریت تغییر مسیرها در سایت وردپرس شما کمک کند. این یک ابزار ضروری برای تازه و سالم نگه داشتن سایت شما است. ما آن را تا حد امکان آسان کردیم. وقتی یک پست را حذف می کنید چه اتفاقی می افتد:

  • یک پست را به سطل زباله منتقل کنید
  • پیامی ظاهر می شود که می گوید شما یک پست را به سطل زباله منتقل کرده اید
  • یکی از دو گزینه ارائه شده توسط مدیر تغییر مسیرها را انتخاب کنید:
    • به URL دیگری هدایت شوید
    • هدر 410 Content حذف شده را ارائه دهید
  • اگر تغییر مسیر را انتخاب کنید، یک مدال باز می شود که در آن می توانید URL جدید را برای این پست خاص وارد کنید
  • پس انداز کنید و کارتان تمام شد!

خیلی راحت، درست است؟ در اینجا یک مقاله روشنگر به نام مدیر تغییر مسیر در Yoast SEO چه کاری انجام می دهد وجود دارد که به این سوال پاسخ می دهد. یا ویدئوی زیر را تماشا کنید!

5. چک کننده تغییر مسیر چیست؟

جستجوگر تغییر مسیر ابزاری است برای تعیین اینکه آیا یک URL خاص هدایت شده است یا خیر و برای تجزیه و تحلیل مسیری که دنبال می کند. می‌توانید از این اطلاعات برای یافتن گلوگاه‌ها استفاده کنید، مانند زنجیره تغییر مسیر که در آن یک URL بارها هدایت می‌شود، که خزیدن آن URL را برای Google بسیار سخت‌تر می‌کند – و به کاربران تجربه کاربری کمتر از ستاره‌ای را می‌دهد. این زنجیره‌ها اغلب بدون اطلاع شما اتفاق می‌افتند: اگر یک صفحه تغییر مسیر داده شده را حذف کنید، قطعه دیگری را اضافه می‌کنید. بنابراین، باید مراقب تغییر مسیرهای خود باشید. چک کننده تغییر مسیر یکی از ابزارهای انجام این کار است.

می توانید از یکی از مجموعه های سئو مانند Sitebulb، Ahrefs یا Screaming Frog برای تست تغییر مسیرها و لینک های خود استفاده کنید. اگر فقط به بررسی سریع نیاز دارید، می‌توانید از ابزار ساده‌تری مانند httpstatus.io نیز استفاده کنید تا بینشی از زندگی URL در سایت خود به شما بدهد. یکی دیگر از ابزارهای ضروری، افزونه Redirect Path برای کروم است که توسط Ayima ساخته شده است.

6. آیا باید HTTP را به HTTPS هدایت کنم؟

هر سایتی باید از پروتکل HTTPS استفاده کند، اما مطمئن شوید که ترافیک HTTP خود را به HTTPS هدایت کنید. اگر سایت خود را در HTTP و HTTPS در دسترس قرار دهید، ممکن است با Google دچار مشکل شوید، پس مراقب آن باشید. گوگل سایت های HTTPS را ترجیح می دهد زیرا این سایت ها سریع تر و ایمن تر هستند. بازدیدکنندگان شما انتظار امنیت بیشتری را نیز دارند.

بنابراین، باید یک تغییر مسیر 301 از HTTP به HTTPS تنظیم کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد، و شما باید این کار را برنامه ریزی کنید تا مطمئن شوید همه چیز همانطور که باید پیش می رود. اول، روش ترجیحی برای انجام این کار در سطح سرور است. نوع سروری را که سایت شما اجرا می کند (NGINX، Apache یا چیز دیگری) و کد مورد نیاز برای افزودن به فایل پیکربندی سرور یا فایل htaccess. را بیابید. هاست شما اغلب یک راهنما دارد که به شما کمک می کند یک تغییر مسیر برای HTTP به HTTPS در سطح سرور تنظیم کنید. برخی از هاست ها تنظیمات ساده ای برای مدیریت این کار در یک حرکت دارند.

افزونه‌های وردپرسی نیز وجود دارند که می‌توانند موارد HTTPS/SSL را برای سایت شما مدیریت کنند، اما برای این مشکل خاص، ما به یک افزونه تکیه نمی‌کنیم، بلکه تغییر مسیر شما را در سطح سرور مدیریت می‌کنیم. فراموش نکنید که Google را از تغییرات کنسول جستجو مطلع کنید.

تغییر مسیر برای سئو

سوالات زیادی در مورد تغییر مسیرها برای پاسخ وجود دارد. اگر به آن فکر کنید درک مفهوم تغییر مسیر خیلی سخت نیست. شروع با تغییر مسیرها نیز چندان سخت نیست. بخش سخت کار با تغییر مسیرها، مدیریت آنهاست. این همه تغییر مسیر به کجا منتهی می شود؟ اگر چیزی بشکند چه؟ آیا می توانید زنجیره های تغییر مسیر یا حلقه های تغییر مسیر را پیدا کنید؟ آیا می توانید مسیرها را کوتاه کنید؟ شما می توانید از بهینه سازی تغییر مسیرهای خود چیزهای زیادی به دست آورید، بنابراین وارد شوید و آنها را اصلاح کنید. آیا سوالاتی در مورد تغییر مسیر دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

بیشتر بخوانید: چگونه یک صفحه را به درستی از سایت خود حذف کنیم »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور