گوگل پروژه آینده دیجیتال را برای بررسی تاثیر هوش مصنوعی راه اندازی می کند

در تلاش برای درک مفاهیم گسترده هوش مصنوعی (AI)، گوگل از راه اندازی پروژه آینده دیجیتال خبر داد.

این ابتکار برای ادغام بینش‌های بخش‌های مختلف، از جمله دانشگاه، سیاست عمومی و جامعه مدنی، طراحی شده است تا فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی را روشن کند.

در مرکز این تلاش، یک صندوق 20 میلیون دلاری است که توسط Google.org مدیریت می‌شود و متعهد به ارائه کمک‌های مالی به اتاق‌های فکر و مؤسسات دانشگاهی شناخته شده در سطح جهانی است.

گوگل بر این باور است که هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای متحول کردن جنبه های مختلف زندگی انسان از مراقبت های بهداشتی گرفته تا برنامه ریزی شهری دارد.

با این حال، این فناوری همچنین سوالاتی در مورد انصاف، اطلاعات نادرست و امنیت در میان نگرانی‌های دیگر ایجاد می‌کند.

گوگل قصد دارد با حمایت از متفکران مستقل در بررسی سوالاتی مانند:

  • هوش مصنوعی چه تاثیری بر امنیت جهانی خواهد داشت؟
  • هوش مصنوعی چگونه ساختارهای کار و اقتصادی را تغییر می دهد؟
  • ساختارهای حاکمیتی بهینه برای نوآوری هوش مصنوعی مسئول چیست؟

تاکنون نام‌های برجسته‌ای مانند مؤسسه آسپن، مؤسسه بروکینگز، و کار آینده ام‌آی‌تی، از جمله برگزیدگان دوره افتتاحیه است. گوگل تصریح کرد که این صندوق از موسسات در سراسر جهان پشتیبانی خواهد کرد و به زودی جزئیات بیشتری را فاش خواهد کرد.

این پروژه به تعهد گوگل به توسعه هوش مصنوعی، مجموعه جامع اصول هوش مصنوعی و راه اندازی یک تیم حاکمیتی برای نظارت بر آنها ادامه می دهد.

ما امیدواریم که پروژه آینده دیجیتال و این صندوق از بسیاری دیگر در سراسر دانشگاه و جامعه مدنی برای پیشبرد تحقیقات مستقل در مورد هوش مصنوعی که به این فناوری تحول‌آفرین کمک می‌کند، حمایت کند.»

این تیم از آن زمان در تحقیقات پیشرو در صنعت در مورد موضوعات مرتبط با هوش مصنوعی مانند عدالت و حریم خصوصی شرکت داشته است.

با این حال، گوگل اذعان می کند که توسعه هوش مصنوعی مسئول به چیزی بیش از یک تلاش شرکتی انفرادی نیاز دارد.

توسعه مسئولانه هوش مصنوعی یک نگرانی مبرم است که بخش‌های مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ابتکار Google می‌تواند بحث و تحقیق بسیار مورد نیاز را تسریع کند.

علاوه بر پروژه آینده دیجیتال، گوگل به دیگر شرکت های بزرگ فناوری هوش مصنوعی پیوست تا انجمن مدل Frontier را برای توسعه مسئولانه مدل های هوش مصنوعی تشکیل دهد.


تصویر ویژه: PopTika/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور