گوگل روی تبلیغات ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی شرط می‌بندد تا تبلیغات اجتماعی را مختل کند

گوگل از راه اندازی یک محصول تبلیغاتی جدید به نام Demand Gen Campaigns خبر داد که از هوش مصنوعی برای ایجاد تبلیغات ویدیویی و تصویری بسیار هدفمند در یوتیوب و سایر پلتفرم های گوگل استفاده می کند.

هدف این محصول تبلیغاتی جدید کمک به تبلیغ‌کنندگان است که استراتژی‌های اجتماعی خود را فراتر از پلتفرم‌های سنتی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام گسترش دهند.

Demand Gen نشان دهنده آخرین تلاش گوگل برای رقابت با سایت های اجتماعی سنتی برای دلارهای تبلیغاتی است.

جزئیات کمپین جنرال تقاضا

کمپین‌های تقاضای نسل از تبلیغات ویدیویی حداکثر تا 15 ثانیه، ایده‌آل برای مکان‌های YouTube قبل و اواسط پخش، و چرخ فلک‌های تصویری مناسب برای موبایل استفاده می‌کنند.

تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از ابزارهای خلاقانه Demand Gen برای تنظیم محتوای تبلیغات و پیام‌ها برای بخش‌های مختلف مخاطب استفاده کنند.

هدف قالب‌هایی مانند تبلیغات بامپر و چرخ فلک‌ها جلب توجه و علاقه هنگام حرکت کاربران در فیدها است.

علاوه بر خلاقیت قانع‌کننده، Demand Gen از هوش مصنوعی قدرتمند Google برای شناسایی مخاطبان «شبیه» که ویژگی‌های مشترکی با مشتریان فعلی یک برند دارند، استفاده می‌کند.

ابزارهای مناقصه و بودجه به کنترل دقیق بر تحویل تبلیغات اجازه می دهد تا کلیک ها، ترافیک سایت یا تبدیل ها را افزایش دهد.

گوگل می گوید که Demand Gen به تبلیغ کنندگان انعطاف بیشتری برای اصلاح کمپین ها بر اساس داده های عملکرد می دهد.

پاسخ به تغییرات در رفتار مصرف کننده

گوگل روی تبلیغات ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی شرط بندی می کند تا تبلیغات رسانه های اجتماعی را مختل کندعکس صفحه از: blog.google/products/ads-commerce/demand-more-from-social-with-ai-powered-ads/. اکتبر 2023.

کمپین های تقاضای نسل زمانی به وجود می آیند که عادات مشاهده مصرف کننده به سرعت در حال تغییر است.

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که بینندگان اکنون زمان خود را در رسانه های اجتماعی بین پلتفرم های سنتی مانند فیس بوک و اینستاگرام و سایت های ویدیویی مانند یوتیوب تقسیم می کنند.

طبق تحقیقات گوگل، 90 درصد از کاربران در سال گذشته محتوای یک خالق یا هنرمند خاص را در چندین پلتفرم و فرمت تماشا کرده اند.

کارشناسان این تغییر را به “خستگی رسانه های اجتماعی” نسبت می دهند زیرا کاربران از فیدهای بسیار مدیریت شده در سایت هایی مانند اینستاگرام خسته می شوند. یوتیوب به عنوان مکانی برای تعامل بیشتر با سازندگان در نظر گرفته می شود.

کمک به تبلیغ‌کنندگان در واکنش به تغییر رفتار

تغییر در عادات مشاهده، چالش‌هایی را برای تبلیغ‌کنندگانی که برای هدف قرار دادن مخاطبان عمدتاً در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند، ایجاد می‌کند. Google’s Demand Gen برای کمک به تبلیغ کنندگان در استفاده از این تغییر عادات طراحی شده است.

گوگل ادعا می‌کند که کمپین‌های تقاضای نسل می‌توانند به تبلیغ‌کنندگان کمک کنند تا از این تغییر از طریق تبلیغات بصری جذاب و متناسب با مخاطبان خاص استفاده کنند. هدف از این تبلیغات جلب توجه کاربران هنگام مرور YouTube، Google Discover و سایر بخش‌های اکوسیستم Google است.

پذیرندگان اولیه مانند Naranja X، یک استارت‌آپ فین‌تک آرژانتینی، قبلاً نتایج قوی‌ای را از آزمایش‌های Demand Gen دیده‌اند. تبلیغات نسل تقاضای Naranja X نرخ کلیک 3 برابری بالاتری را با 61 درصد هزینه کمتر نسبت به کمپین های اجتماعی پولی آن ایجاد کرد. سامسونگ آلمان همچنین با استفاده از محصول تبلیغاتی جدید شاهد افزایش 400 درصدی نرخ کلیک بوده است.

دسترسی

کمپین های تقاضای نسل به طور رسمی در 10 اکتبر در سراسر جهان عرضه شد و جایگزین محصول قبلی تبلیغات Discovery گوگل شد.

کمپین های اکتشاف تا اوایل سال 2024 حذف خواهند شد.

راه اندازی تقاضای Gen مسلماً تهاجمی ترین حرکت گوگل است که تاکنون در مقابل پلتفرم های تبلیغاتی رقیب مانند متا قرار گرفته است.

اگر تقاضای نسل افزایش یابد، می‌تواند متا را تشویق کند تا پیشنهادات تبلیغات ویدیویی خود را برای رقابتی ماندن افزایش دهد.

تصویر ویژه: PixieMe/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور