چک لیست SEO برای مبتدیان • Yoast

سئو یک چیز بزرگ است – و چه کسی چک لیست را دوست ندارد؟ اگرچه کار سئو هرگز انجام نمی شود، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید به سادگی از لیست خارج شوید تا مطمئن شوید که وب سایت خود را نه تنها برای افراد بلکه برای گوگل نیز بهینه می کنید. آیا می خواهید روی سئو سایت خود کار کنید؟ این موارد را بررسی کنید تا بدانید از کجا شروع کنید.

محتوا، محتوا، محتوا!

سئو در مورد بهینه سازی محتوای شما است تا برای کاربران مفید باشد و بنابراین در بالای نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبطی که می خواهید رتبه بندی کنید ظاهر می شود. اطمینان حاصل کنید که اگر شخصی عبارتی را که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید جستجو کند، در واقع در همان صفحه اول قرار می‌گیرید. به همین دلیل است که باید روی دو چیز بسیار مهم تمرکز کنید: تحقیق کلمات کلیدی و EEAT (تجربه، تخصص، اقتدار، اعتماد). بیایید کمی بیشتر در مورد آنها صحبت کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه بتوانید بهینه سازی وب سایت خود را شروع کنید، بسیار مهم است که بدانید برای چه چیزی بهینه سازی می کنید. فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین برای تجهیزات کوهنوردی دارید. شما نوار، برس، کیف و کفش می فروشید. قبل از اینکه بتوانید رتبه بندی را شروع کنید، باید به این فکر کنید که مخاطب شما از چه نوع کلماتی برای توصیف این موارد استفاده می کند. زیرا اگر محتوای خود را برای کلماتی که مخاطبان هدف استفاده می کنند بهینه نکنید، برای افراد مناسب قابل مشاهده نخواهید بود. این بدان معنی است که شما ممکن است مقداری ترافیک جذب کنید، اما نه ترافیکی که می خواهید.

برای مثال، اگر شخصی «نوار» را جستجو کند، و صفحه شما را در مورد نوار کوهنوردی جایی که می‌خواهد درباره نوار کاغذی بیشتر بداند، پیدا کند – سایت شما را ترک می‌کند و به جستجوی خود ادامه می‌دهد. این برای تعامل وب سایت بد است و منجر به رتبه بندی ضعیف تر می شود. در اینجا، شما می خواهید در مورد معنایی و زمینه محتوایی که می نویسید بیشتر فکر کنید.

بنابراین، به همین دلیل است که این چک لیست سئو با انجام تحقیقات صحیح کلمات کلیدی شروع می شود. و نه، این ساده ترین کار نیست، یا کاری که کمترین زمان را می گیرد. با این حال، اگر لیست کلمات کلیدی قوی دارید، شروع خوبی برای بقیه کارهای سئوی خود دارید. و اگر واقعاً می خواهید دقیق باشید، فقط راهنمای گام به گام تحقیق کلمات کلیدی را بخوانید.

بخورید

هنگامی که شما آن لیست کلمات کلیدی را دارید، نکته بعدی در چک لیست سئو باید تمرکز بر EEAT باشد. این به معنای تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است. به زبان ساده، به این معنی است که گوگل صفحات شما را بر اساس اعتبار صفحه، نویسنده و به طور کلی وب سایت قضاوت می کند. بنابراین، این به چه معناست برای وب سایت شما، و برای چه چیزی باید محتوای خود را بررسی کنید؟

  • تجربه: محتوا باید حاوی نمونه هایی از تجربه نویسنده در مورد موضوع باشد. این در مورد نظر دادن و به عنوان مثال، به اشتراک گذاری تصاویر است.
  • تخصص: این بدان معناست که نویسنده باید دانش و صلاحیت مناسب برای نوشتن در مورد چیزی را داشته باشد. به عنوان مثال، من می توانم در مورد این چک لیست سئو بنویسم زیرا سال ها و سال ها در زمینه بازاریابی (تجربه) بوده ام و دوره هایی را در مورد این موضوع (تخصص) انجام داده ام. این مثال نشان می دهد که هم تجربه و هم تخصص می توانند همپوشانی داشته باشند، اما لزومی ندارد. به عنوان مثال، یک سرآشپز سرگرمی برای نوشتن در مورد دستور العمل های جدید لازم نیست حرفه ای باشد.
  • اقتدار: آیا شما در این زمینه مرجع هستید؟ گوگل با “شما” به معنای سازنده و وب سایت است. به این معنی که “Yoast” می تواند مرجع SEO باشد، اما نویسندگان در وب سایت نیز باید به نوعی مرجع باشند.
  • اعتماد: در مورد استناد به سایت های قابل اعتماد، داشتن یک ارتباط امن و پنهان نکردن محتوا در پشت دیوار تبلیغات است.

قبل از ایجاد محتوای جدید، قدیمی را به روز کنید

بدون محتوای خوب، رتبه بندی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو بسیار دشوار است. اگرچه ممکن است تا به حال فهرست کلمات کلیدی خوبی داشته باشید، اما این بدان معنا نیست که فقط باید بیرون بروید و محتوای جدید ایجاد کنید. بنابراین، لیست بعدی در چک لیست سئو شما این است:

محتوای با پتانسیل بالا را بهبود بخشید

اگر در حال حاضر محتوای زیادی دارید، اما رتبه بندی خوبی ندارد، ممکن است بخواهید برخی از صفحات با پتانسیل بالا را به روز کنید. اینها صفحاتی هستند که پتانسیل رتبه بندی دارند، زیرا کلمات کلیدی دارای حجم بالا و رقابت کم هستند، اما هنوز اینطور نیست. آن صفحات را بررسی کنید و بررسی های سئوی درون صفحه را بررسی کنید. به عنوان مثال با استفاده از افزونه Yoast برای بهینه سازی محتوای خود. یکی از راه‌هایی که می‌توانید به محتوای فعلی خود نگاه کنید، استفاده از اصل RID است که مخفف عبارت Retain, Improve یا Delete است:

  • Retain به این معنی است که شما در حال حفظ محتوا هستید
  • بهبود یعنی باید آن را به روز کنید
  • حذف یعنی دیگر مورد نیاز نیست

فقط یک نمای کلی از تمام محتوای خود را صادر کنید، و آن را با R، I یا D برچسب بزنید. اکنون چک لیست دیگری خواهید داشت که فقط باید آن را دنبال کنید.

یکی از مواردی که گوگل هنگام نمایه سازی وب سایت شما به آن توجه می کند متادیتا است. این داده هایی است که داده های دیگر را توصیف می کند. به عبارت دیگر، این کلمات توصیف کننده محتوایی است که شما ساخته اید. به عنوان مثال، توضیحات متا، خلاصه ای کوتاه از صفحه یا پست شما است. این اغلب توسط موتورهای جستجو در قطعه در نتایج جستجو استفاده می شود. بنابراین، داده های بسیار مهمی هستند! اما این فقط توضیحات متا نیست که اهمیت دارد، همچنین به اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر خود برای توصیف آنها فکر کنید. این فقط به موتورهای جستجو کمک نمی کند، بلکه به صفحه خوان ها نیز کمک می کند. تبدیل آن به یک پیروزی برای دسترسی.

طرحواره

فراداده فقط در مورد اضافه کردن چند جزئیات نیست، بلکه در مورد چیزی بزرگتر است: طرحواره. طرحواره، در زمینه سئو، به نشانه گذاری داده های ساختاری اشاره دارد که می توانید آن را در کد منبع صفحه اضافه کنید تا صفحات وب را برای موتورهای جستجو درک کنند که چه نوع موجودی است. این فقط برای بهتر جلوه دادن محتوا برای کاربران نیست، بلکه برای واضح تر کردن آن برای موتورهای جستجو است.

هنگامی که از نشانه گذاری طرحواره در وب سایت خود استفاده می کنید، اساساً راهی واضح و ساختاریافته برای شناسایی و تفسیر این موجودات در محتوای خود به موتورهای جستجو ارائه می دهید. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا نه تنها عناصر فردی محتوای شما (مانند نام یک شخص، مکان یا تاریخ) را درک کنند، بلکه زمینه و روابط بین این موجودات را نیز درک کنند. با انجام این کار، نشانه‌گذاری طرحواره به موتورهای جستجو در دسته‌بندی و فهرست‌بندی دقیق محتوای شما کمک می‌کند، که می‌تواند نحوه نمایش سایت شما در نتایج جستجو را بهبود بخشد. این سطح عمیق‌تر از درک به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا درخواست‌های جستجوی کاربران را به مرتبط‌ترین محتوای سایت شما متصل کنند و دید و تعامل کاربر را افزایش می‌دهند.

تصاویر و ویدئو

تا به حال، من در مورد محتوا از نظر کلمات بسیار صحبت کرده ام. البته محتوا فراتر از این است. به تصاویر، صدا و ویدئو فکر کنید. اکنون، با استفاده بیشتر از هوش مصنوعی، این بدان معناست که الگوریتم‌ها می‌توانند به راحتی محتوای بصری را تشخیص داده و تفسیر کنند، به این معنی که برای SEO اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. خب چکاری باید انجام بدی؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

  1. همیشه از نام فایل های مرتبط استفاده کنید
  2. اندازه و فرمت فایل را بررسی کنید
  3. از متن جایگزین برای تصاویر استفاده کنید
  4. زیرنویس را به ویدیوهای خود اضافه کنید
  5. یک صفحه منتشر کنید و یک رونوشت به ویدیوهای خود اضافه کنید
  6. اطمینان حاصل کنید که پیوندهایی را در سایت خود قرار داده اید که به یک صفحه مربوطه اشاره می کنند

لینک سازی داخلی

یکی از مواردی که نباید در چک لیست سئوی خود از دست بدهید، بررسی ساختار لینک داخلی خود است. موضوع این است که این واقعاً به شما کمک می کند تا به موتورهای جستجو نشان دهید که سایت شما در مورد چه چیزی است و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا راحت تر حرکت کنند. و حتی مهمتر: صفحات شما برای ایندکس شدن نیاز به لینک دارند.

اما، از کجا شروع کنیم؟ ما دوست داریم این 9 مرحله را دنبال کنیم:

  1. ساختار ایده آل سایت خود را تعیین کنید.
  2. تصمیم بگیرید که مهمترین محتوای شما چیست.
  3. پیوندهای متنی را به مقالات خود اضافه کنید تا نشان دهید که مقالات در آن زمینه مرتبط هستند.
  4. پیوند صفحات سلسله مراتبی بنابراین صفحات والدین را به صفحات فرزندشان پیوند دهید و برعکس.
  5. اضافه کردن یک بخش پست مرتبط را در نظر بگیرید. به این ترتیب حتی می توانید به صفحات خود ارزش لینک بیشتری بدهید.
  6. از منو یا صفحه اصلی به صفحات مهم خود پیوند دهید.
  7. پیوندهایی را به طبقه بندی های خود اضافه کنید.
  8. به آخرین پست های خود پیوند اضافه کنید.
  9. اضافه کردن لینک به پست های محبوب را در نظر بگیرید.

می دانم، این یک راه حل آسان نیست. به همین دلیل من به شما پیشنهاد می‌کنم روی فهرست بزرگی که در اینجا ذکر کردم، شروع کنید، اما روی چیزهای کوچک نیز کار کنید. به عنوان مثال، هر بار که مطلب جدیدی منتشر می کنید، مطمئن شوید که لینک های داخلی مرتبط را در آن قرار دهید. به این ترتیب، می توانید به آرامی ساختن ساختار پیوند داخلی خود را شروع کنید.

سرعت صفحه

عامل اصلی که بر سئوی شما تأثیر می گذارد، سرعت صفحه است. اما سرعت صفحه مستلزم آن است مقدار زیادی از چیزها این یک چیز ساده یا یک معیار نیست. این به مواردی مانند زیرساخت سرور وب شما مرتبط است، اما برای مثال به اتصال اینترنت کاربر نیز بستگی دارد. بنابراین، چه کارهای ساده ای می توانید برای بهبود سرعت صفحه خود انجام دهید؟

  1. تصاویر خود را فشرده کنید. به عنوان مثال با squoosh یا TinyPNG. کمی کیفیت تصویر را قربانی خواهید کرد، اما سرعت بارگذاری صفحه را بهبود خواهید بخشید.
  2. جاوا اسکریپت، CSS و HTML را کوچک کنید. شما به راحتی می توانید این کار را با استفاده از یک ابزار کوچک کننده آنلاین یا یک افزونه انجام دهید.
  3. فعال کردن کش مرورگر این اطلاعات صفحه وب را در مرورگر کاربر ذخیره می کند. شما می توانید این کار را با یک افزونه وردپرس نیز انجام دهید، به عنوان مثال، Litespeed Cache یا WPRocket.

سئوی بلند مدت

من می دانم که ممکن است این چیزی نباشد که شما دوست دارید بشنوید، اما سئو چیزی برای دراز مدت است. تعمیر وب سایت و محتوای شما برای اهداف سئو نیازمند زمان و تلاش است. با این حال، خبر خوب این است که لازم نیست همه چیز را به یکباره از لیست سئو خود بررسی کنید. به این معنی که شما به سادگی می توانید هر روز روی یکی از این موارد کار کنید و قطعا در دراز مدت بر سئوی سایت شما تاثیر خواهد گذاشت. چه چیزی بیشتر به شما کمک می کند تا هر روز روی سئو کار کنید؟ خوب، من توصیه می کنم از Yoast SEO برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید. اما ممکن است کمی تعصب داشته باشم. 😉

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور