هوش مصنوعی به زودی مدیریت و نظارت شبکه را متحول خواهد کرد | دانش مرکز داده

هوش مصنوعی دنیا را به طوفان می برد. در دنیای شبکه‌های سازمانی، استفاده از هوش مصنوعی در جنبه‌های مدیریتی و نظارتی شروع به نفوذ کرده است و نگاهی اجمالی به آنچه می‌توانیم در آینده انتظار داشته باشیم، ارائه می‌کند. بیایید ببینیم هوش مصنوعی چیست و پتانسیلی که برای خودکار کردن عملیات شبکه در آینده نزدیک دارد.

هوش مصنوعی در زمینه نظارت و مدیریت شبکه چیست؟

هوش مصنوعی از مدل‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل مجموعه داده‌ها (داده‌های آموزشی) استفاده می‌کند و برای فرمول‌بندی بینش‌ها بر اساس ساختار مدل‌سازی در حال استفاده کار می‌کند. از نقطه نظر شبکه، هوش مصنوعی می تواند برای ورودی داده های ترافیک شبکه و تله متری از سخت افزار سوئیچینگ و مسیریابی استفاده شود. سپس خطوط پایه بر اساس ترافیک شبکه و الگوهای سلامت تشکیل می‌شوند که می‌توانند برای شناسایی، هشدار و تغییر بالقوه پیکربندی اجزای شبکه برای بهینه‌سازی جریان ترافیک یا شناسایی و اصلاح نفوذهای امنیتی احتمالی استفاده شوند.

چند نمونه وجود دارد که از هوش مصنوعی می توان برای مدیریت و نظارت بر شبکه ها استفاده کرد؟

در حالی که کاربردهای متعددی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند نحوه مدیریت و نظارت شبکه ها را به زودی تغییر دهد، چند نمونه از نقاط درد NetOps و NetSecOps موجود راهی عالی برای نشان دادن قابلیت های این فناوری است. یک مثال این است که از هوش مصنوعی برای پایه‌گذاری جریان‌های ترافیک برنامه‌های کاربردی موجود استفاده کنید – و سپس هشدار در مورد هر گونه ناهنجاری که ممکن است نشان دهنده حوادث امنیتی مانند نفوذهای غیرمجاز یا ارتباطات بات‌نت باشد. از هوش مصنوعی نه تنها می توان برای…

به خواندن این مقاله در مورد محاسبات شبکه ادامه دهید.