نحوه ایجاد یک وب سایت ویدیویی • Yoast

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید یک وب سایت اختصاصی برای ویدیوهای خود ایجاد کنید. شاید شما در حال فروش دوره ای هستید که می خواهید آن را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهید. شاید یک مجموعه ویدیویی یا پادکست ایجاد کرده باشید که به خانه مارک خود نیاز دارد. یا شاید شما فقط می خواهید یک محیط همه جانبه برای کاربران ایجاد کنید تا محتوای ویدیوی شما را بدون حواس پرتی معمولی YouTube مصرف کنند.

هدف شما هرچه که باشد، می توانید دو رویکرد را برای رسیدن به آن در پیش بگیرید. شما یا از صفحاتی که به طور خودکار از یک سرویس میزبانی ویدیو یا پلتفرم آموزش الکترونیکی تولید می شوند استفاده می کنید، یا یک وب سایت اختصاصی می سازید و سپس ویدیوهای خود را در آن جاسازی می کنید.

استفاده از سرویس میزبانی ویدیو یا پلت فرم آموزش الکترونیکی

اگر نمی خواهید زحمت نگهداری وب سایت را نداشته باشید، این راه حل است. با استفاده از سرویس میزبانی ویدیو یا پلت فرم آموزش الکترونیکی، می توانید به راحتی ویدیوهای خود را ذخیره کنید. اگر می‌خواهید گزینه‌های درآمدزایی خارج از جعبه برای یک دوره ویدیویی را داشته باشید، این خدمات نیز مفید هستند.

ویترین ها و مجموعه های Vimeo

Vimeo دو راه برای ایجاد یک وب سایت ویدیویی سریع ارائه می دهد:

  1. ویترین ها به شما این امکان را می دهد که یک لیست پخش بلند را جمع آوری کنید، که برای یک سریال کوتاه ایده آل است. بعلاوه، می‌توانید یک صفحه وب زیبا به همراه آن ایجاد کنید.
  2. مجموعه ها برای پشتیبانی از Vimeo OTT طراحی شده اند. این یک سرویس اشتراک برای کسانی است که به دنبال کسب درآمد از یک کتابخانه ویدیویی به روشی ساده هستند. قیمت آن 1 دلار برای هر مشترک در ماه است.

ویدیوی جوانه زدن

ویدیوی Sprout یک CMS سبک ارائه می‌کند که می‌تواند برای ایجاد یک وب‌سایت ویدیویی با چندین صفحه استفاده شود – و در سراسر سایت در دامنه سفارشی مورد نظر شما اعمال شود. اگر می خواهید یک راه حل ساده برای پلاگین و بازی داشته باشید و یک کتابخانه نسبتاً بزرگ از محتوای ویدیویی دارید که می خواهید بر اساس موضوع دسته بندی کنید، این یک انتخاب عالی است.

اگر مهارت‌های CSS و HTML دارید، می‌توانید CMS ویدیوی Sprout را تا حدودی سفارشی کنید. با این حال، در آن مرحله ممکن است بهتر باشد یک راه حل سفارشی با وردپرس بسازید.

نمونه سایت ویدیویی از Sprout Video

کانال های ویستیا

اگر محتوای ویدیویی سریالی دارید که به طور مرتب منتشر می کنید، مانند یک پادکست، Wistia Channels یک راه حل عالی است. Channels به شما امکان می دهد صدا و ویدیو را ترکیب کنید و یک صفحه فرود مارک دار ایجاد کنید که کمی شبیه به یک سرویس پخش ویدیو است. به علاوه، شامل صفحات منحصر به فرد برای هر ویدیو می شود.

می‌توانید کانال‌های Wistia را روی یک URL زیردامنه استاندارد حساب Wistia اجرا کنید. اما اگر از یک کد جاسازی ساده جاوا اسکریپت استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را در هر صفحه‌ای در یک وب‌سایت موجود جاسازی کنید – در نتیجه گزینه‌های سرویس میزبانی ویدیو در مقابل وب‌سایت شخصی خود را محدود می‌کنید.

نمونه ای از کانال های Wistia در عمل

گذشته از همه اینها

برای دوره های ویدیویی و دوره هایی که به طور خاص شامل فیلم در کنار محتوای نوشتاری می شوند، کجابی راه حل عالی است. این به شما امکان می دهد یک وب سایت ویدیویی سریع بسازید که بتوانید به راحتی از آن درآمد کسب کنید. کجابی دارای یک سیستم مدیریت محتوا WYSIWYG بسیار ساده است که برای استفاده از آن نیازی به هیچ مهارت توسعه وب نیست. به علاوه، می توان آن را با یک وب سایت موجود ادغام کرد.

نمونه سایت ویدیویی ایجاد شده با کجابی

ایجاد یک وب سایت ویدیویی

اگر می‌خواهید کاری سفارشی‌تر انجام دهید، یا ویدیوهای خود را به عنوان بخشی از یک تجربه وب بزرگ‌تر ادغام کنید، می‌توانید قبل از جاسازی ویدیوهای خود یک وب‌سایت با CMS سنتی‌تر ایجاد کنید. مزیت این کار نه تنها در ساختن چیزی دقیقاً مطابق با مشخصات طراحی و ساختار شما نیست، بلکه در داشتن یک ویژگی وب که می‌تواند ترافیک را از جستجوی ارگانیک و منابع ویدیویی ارگانیک هدایت کند.

وردپرس فناوری پایه ایده آل است

در اکثریت قریب به اتفاق موارد، بهترین CMS برای ایجاد یک نمونه کار ویدئویی، سری یا وب سایت دوره، وردپرس خواهد بود. وردپرس با هزاران پلاگین گالری ویدیو و ادغام با تمام پلتفرم های میزبانی ویدیوی اصلی، همه گزینه های مورد نیاز برای یک وب سایت ویدیویی سفارشی را در اختیار شما قرار می دهد. به علاوه، بسیار ساده است و به دانش فنی کمی نیاز دارد. شما می‌توانید به سادگی ویدیوها را از تقریباً هر پلتفرمی در هر صفحه‌ای که با ویرایشگر گوتنبرگ ایجاد کرده‌اید قرار دهید. معنی: ویدیو می‌تواند بخشی از بافت سایت وردپرس شما خارج از جعبه باشد.

و اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید از افزونه Yoast Video SEO نیز استفاده کنید! پلاگین سئو ویدیو تضمین می کند که ویدیوهای شما در گوگل ایندکس می شوند، بنابراین می توانید ترافیک بیشتری را از طریق جستجوی ویدیو به وب سایت خود هدایت کنید.

افزونه Yoast Video SEO

گزینه هایی برای یکپارچه سازی فیلم ها در وردپرس

اگر می خواهید ویدیوهای خود را با جزئیات بیشتری در انواع صفحه انتخابی خود ادغام کنید، گزینه های بسیار خوبی در آنجا وجود دارد.

LearnDash

LearnDash یک پلاگین عالی برای اجرای ویدئویی از نوع دوره است. این به شما امکان می دهد ویدیوها را از هر منبعی مانند YouTube یا Wistia اضافه کنید، سپس محرک های پخش کاربر را برای پیشرفت دوره ایجاد کنید.

کانال های ویستیا

همانند راه حل مستقل، Wistia Channels به خوبی به عنوان راهی برای ایجاد یک گالری ویدیو در هر صفحه یا نوع صفحه دیگری عمل می کند. URL های منحصر به فردی را برای هر ویدیوی داخل گالری ایجاد می کند. این URL ها توسط گوگل ایندکس می شوند که برای سئوی شما عالی است.

گالری ویدیوی همه در یک

این افزونه کمی شبیه یک CMS کوچک در یک CMS است. این به شما امکان می دهد تا یک تجربه گالری ویدیویی نسبتاً غنی را در یک وب سایت وردپرس بسازید و ویدیوها را از YouTube و جاهای دیگر بیاورید. اگر می خواهید یک کاتالوگ ساده و سنتی از ویدیوهای خود در یک صفحه داشته باشید، گالری ویدیوی همه کاره راه حل معقولی است.

نمونه ای از گالری ویدیوی All-in-one

در نتیجه: ساختن یک وب سایت ویدیویی نسبتاً ساده است و نباید ترسناک باشد. هر نیازی که داشته باشید، گزینه های عالی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه جلوی تأثیر منفی ویدیوها بر Core Web Vital را بگیریم »

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور