محققان نحوه سئو برای جستجوی هوش مصنوعی را کشف کردند

محققان چندین روش را برای بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای جستجوی هوش مصنوعی آزمایش کردند و دقیقاً کشف کردند که برای افزایش دید چه باید کرد. آن‌ها با موفقیت دید وب‌سایت‌های کوچک‌تر با رتبه پایین‌تر را تا ۱۱۵ درصد افزایش دادند و به آن‌ها این توانایی را دادند که از سایت‌های شرکتی بزرگ‌تری که معمولاً در بالای نتایج جستجو تسلط داشتند، پیشی بگیرند.

محققان از دانشگاه پرینستون، جورجیا تک، موسسه آلن برای هوش مصنوعی و IIT دهلی، مشاهده کردند که تکنیک بهینه سازی موتور مولد آنها، به نام GEO، می تواند دید را به طور کلی تا 40 درصد افزایش دهد.

نه تکنیک برای بهینه‌سازی در چندین حوزه دانش (مانند حقوق، تاریخ، علم و غیره) آزمایش شد و آنها کشف کردند که کدام یک کارآمد هستند، کدام یک هیچ کاری انجام ندادند و کدام رویکرد واقعا رتبه‌بندی را بدتر کرد.

جالب توجه این است که برخی از تکنیک‌ها به‌ویژه برای حوزه‌های دانش خاص به خوبی کار می‌کردند، در حالی که سه تکنیک در همه انواع سایت‌ها به‌خوبی کار می‌کردند.

محققان بر توانایی GEO برای دموکراتیک کردن بالای نتایج جستجو تأکید کردند و نوشتند:

این یافته بر پتانسیل GEO به عنوان ابزاری برای دموکراتیک کردن فضای دیجیتال تاکید می کند.

نکته مهم این است که بسیاری از این وب‌سایت‌های با رتبه پایین‌تر اغلب توسط تولیدکنندگان محتوای کوچک یا کسب‌وکارهای مستقل ایجاد می‌شوند که به طور سنتی برای رقابت با شرکت‌های بزرگ‌تر که بر رتبه‌های برتر در نتایج موتورهای جستجو تسلط دارند، مبارزه می‌کنند.

استراتژی های رتبه بندی چندگانه آزمایش شده است

محققان نه روش مختلف را برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها، ردیابی نحوه عملکرد رویکردهای مختلف برای انواع مختلف جستجوها مانند قانون و دولت، تجارت، علم، مردم و جامعه، سلامت، تاریخ و موضوعات دیگر آزمایش کردند.

آنها دریافتند که هر نوع موضوع خاص به خوبی به استراتژی های بهینه سازی متفاوت پاسخ می دهد.

9 استراتژی آزمایش شده عبارتند از:

مقتدرانه: تغییر شیوه نگارش برای متقاعد شدن بیشتر در ادعاهای معتبر

بهینه سازی کلمات کلیدی: افزودن کلمات کلیدی بیشتر از جستجو

افزودن آمار: تغییر محتوای موجود برای گنجاندن آمار به جای اطلاعات تفسیری.

  1. استناد به منابع (به نقل از منابع معتبر)
  2. افزودن نقل قول: اضافه کردن نقل قول و نقل قول از منابع با کیفیت بالا
  3. آسان برای درک: ساده تر کردن محتوا برای درک
  4. Fluency Optimization به معنای واضح تر کردن محتوا است
  5. کلمات منحصر به فرد: اضافه کردن کلماتی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند، کمیاب و منحصر به فرد هستند اما بدون تغییر معنی محتوا.
  6. شرایط فنی: این استراتژی هر جا که منطقی باشد و بدون تغییر معنای محتوا، هر دو اصطلاح منحصر به فرد و فنی را اضافه می کند.
  7. منابع را ذکر کنید
  8. اضافه نقل قول
  9. اضافه آمار

کدام روش ها بهترین کار را داشتند؟ سه استراتژی برتر بهینه سازی عبارت بودند از:

این سه استراتژی در یکی از معیارهای مورد استفاده برای اندازه‌گیری موفقیت (تعداد کلمات با موقعیت) و در معیار دیگر (متریک برداشت ذهنی) بین 30 تا 30 درصد بالاتر از خط پایه امتیاز گرفتند.

محققان در مورد موفقیت این استراتژی ها نوشتند:

این روش‌ها، که شامل افزودن آمارهای مرتبط (Statistics Addition)، گنجاندن نقل قول‌های معتبر (Quotation Addition)، و شامل استناد از منابع معتبر (Cite Sources) در محتوای وب‌سایت است، نیاز به حداقل تغییرات در خود محتوای واقعی دارند.

با این حال، آنها به طور قابل توجهی دید وب سایت را در پاسخ های موتور مولد بهبود می بخشند و اعتبار و غنای محتوا را افزایش می دهند.

روش‌های بهینه‌سازی روان و درک آسان نیز برای بهبود دید 15 تا 30 درصد مفید بودند.

این نتایج توسط محققان تفسیر شد تا نشان دهد که چگونه موتورهای جستجوی هوش مصنوعی برای محتوا و ارائه محتوا ارزش قائل هستند.

چه استراتژی های بهینه سازی کار نمی کند

محققان با شگفتی متوجه شدند که استفاده از لحن‌های متقاعدکننده و معتبر در محتوا به طور کلی رتبه‌بندی را در موتورهای جستجوی هوش مصنوعی بهبود نمی‌بخشد، نه به خوبی روش‌های دیگر.

به طور مشابه، روش افزودن کلمات کلیدی بیشتر از عبارت جستجو به محتوا نیز کارساز نبود. در واقع، بهینه سازی کلمات کلیدی تا 10 درصد بدتر از خط پایه عمل کرد.

بهینه‌سازی‌ها در دامنه‌های دانش متفاوت عمل کردند

یک یافته جالب در این گزارش این است که کدام نوع بهینه سازی به بهترین وجه به حوزه دانش (حقوقی، دولتی، علمی، تاریخی و غیره) بستگی دارد.

آنها دریافتند که محتوای مربوط به دامنه تاریخی زمانی که بهینه‌سازی «معتبر» به کار گرفته شد، جایی که از زبان متقاعدکننده‌تری استفاده می‌شد، رتبه بهتری داشت.

بهینه‌سازی استناد، که در آن محتوا با نقل‌قول‌هایی از منابع معتبر بهبود می‌یابد، به طور قابل‌توجهی برای جست‌وجوهای واقعی بهترین کار را داشت.

افزودن آمار برای سوالات مربوط به قانون و دولت به خوبی جواب داد. آمار همچنین برای سوال “نظر” که در آن جستجوگر از هوش مصنوعی در مورد نظرش در مورد چیزی می پرسد، به خوبی کار می کند.

محققان مشاهده کردند:

“این نشان می دهد که ترکیب شواهد مبتنی بر داده می تواند دید یک وب سایت را در زمینه های خاص به ویژه در این زمینه ها افزایش دهد.”

افزودن نقل‌قول‌ها برای حوزه‌های دانش مردم و جامعه، توضیح و تاریخ به خوبی کار کرد. محققان این نتایج را به این معنا تفسیر کردند که شاید موتور جستجوی هوش مصنوعی «اصالت» و «عمق» را برای این نوع سؤالات ترجیح دهد.

محققان به این نتیجه رسیدند که ایجاد بهینه‌سازی‌های خاص دامنه بهترین رویکرد برای اتخاذ است.

وب سایت های با رتبه پایین رتبه بندی را با GEO بهبود بخشیدند

خبر خوب این تحقیق این است که معمولاً وب‌سایت‌های با رتبه پایین از این استراتژی‌ها برای بهینه‌سازی موتورهای جستجوی هوش مصنوعی سود می‌برند.

آنها نتیجه گرفتند:

جالب اینجاست که وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌بندی SERP پایین‌تر هستند، که معمولاً برای به دست آوردن دید تلاش می‌کنند، به طور قابل‌توجهی بیشتر از سایت‌هایی که رتبه‌های بالاتری دارند، از GEO سود می‌برند.

به عنوان مثال، روش Cite Sources منجر به افزایش قابل توجه 115.1٪ در دید برای وب سایت هایی شد که در رتبه پنجم SERP قرار داشتند، در حالی که به طور متوسط ​​دید وب سایت رتبه برتر 30.3٪ کاهش یافت.

… استفاده از روش های GEO فرصتی را برای این سازندگان محتوای کوچک فراهم می کند تا به طور قابل توجهی دید خود را در پاسخ های موتور مولد بهبود بخشند.

با تقویت محتوای خود با استفاده از GEO، آنها می توانند به مخاطبان گسترده تری دست یابند، در نتیجه زمین بازی را هموارتر کرده و به آنها اجازه می دهد تا به طور مؤثرتری با شرکت های بزرگتر در فضای دیجیتال رقابت کنند.”

تغییر دهنده بازی برای سئو

این مطالعه تحقیقاتی مسیر جدیدی را برای SEO در مورد موتورهای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی نشان می دهد. کسانی که می گفتند جستجوی هوش مصنوعی سئو را شکست می دهد خیلی زود صحبت کردند. به نظر می‌رسد این تحقیق نشان می‌دهد که سئو در نهایت به GEO تبدیل می‌شود تا بتواند در نسل بعدی موتورهای جستجوی هوش مصنوعی رقابت کند.

مطالعه تحقیق را اینجا بخوانید:

GEO: بهینه سازی موتور مولد

تصویر ویژه توسط Shutterstock/ProStockStudio

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور