فایل های بازوی سافت بانک برای عرضه اولیه عمومی سهام که قرار است بزرگترین فایل سال 2023 باشد | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — شرکت SoftBank Group Corp. Arm Holdings Ltd. قدمی به سوی آنچه که قرار است به بزرگترین عرضه اولیه عمومی سال تبدیل شود، برداشت، شرطی که طراح تراشه های تلفن که زمانی نامشخص بود می تواند در عصر مصنوعی شکوفا شود. محاسبات هوشمند

در یک بایگانی نظارتی که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، آرم گفت که این پیشنهاد توسط Barclays Plc، Goldman Sachs Group Inc.، JPMorgan Chase & Co. و Mizuho Financial Group Inc هدایت می‌شود. استنلی به طور مشخص غایب بود.

اولین بازی موفق آرم برای ماسایوشی سون، بنیانگذار سافت بانک، که ویژن فاند سال گذشته رکورد 30 میلیارد دلاری را از دست داد، درآمدی بادآورده به همراه خواهد داشت. همچنین می‌تواند ده‌ها شرکت را تشویق کند تا برنامه‌های IPO خود را دنبال کنند – یا بیشتر به تأخیر بیاندازند. این شامل مشاغلی مانند شرکت تحویل خواربار آنلاین Instacart Inc.، ارائه دهنده بازاریابی و اتوماسیون داده Klaviyo و سازنده کفش Birkenstock می شود.

بلومبرگ گزارش داده است که Arm قصد دارد نمایشگاه جاده ای خود را در هفته اول سپتامبر آغاز کند و هفته بعد قیمت اولیه اولیه خود را اعلام کند. این شرکت شرایط پیشنهادی برای فروش سهام در سند را فاش نکرد، اما انتظار می‌رود ارزشی بین 60 تا 70 میلیارد دلار داشته باشد. Arm، مستقر در کمبریج، انگلستان، همچنین با برخی از بزرگترین مشتریان خود در مورد حمایت از IPO گفتگو کرده است.

در حالی که آرم قصد داشت 8 تا 10 میلیارد دلار در IPO جمع آوری کند، این هدف ممکن است کمتر باشد زیرا سافت بانک تصمیم گرفته است پس از خرید سهام ویژن فاند در آن، سهام بیشتری را در شرکت نگه دارد. ارزش این معامله بر اساس پرونده، Arm به بیش از 64 میلیارد دلار رسید.

با این حال، این پیشنهاد نوید می دهد که بازار در حال مبارزه IPO بزرگترین پیشرفت خود را در تقریباً دو سال اخیر ایجاد کند. این فهرست از زمان عرضه 13.7 میلیارد دلاری شرکت خودروسازی Rivian Automotive در اکتبر 2021، بزرگترین فهرست در ایالات متحده خواهد بود. ممکن است در نزدیکی یا حتی کمتر از بزرگترین IPOهای صنعت فناوری قرار گیرد: Alibaba Group Holding Ltd. پیشنهاد 25 میلیارد دلاری در سال 2014 و اولین عرضه 16 میلیارد دلاری در سال 2012 توسط Meta Platforms Inc.، که در آن زمان با نام فیس بوک شناخته می شد.

بلومبرگنمودار مقایسه IPO بازو

ارزش‌گذاری هدف آرم نشان‌دهنده این باور است که از ازدحام تراشه‌های هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد سود می‌برد – تغییری در صنعت که به ارزش 1.2 تریلیون دلاری تراشه‌ساز Nvidia Corp کمک کرد.

کایل استنفورد، تحلیلگر PitchBook می‌گوید: «عملکرد قوی از Arm نه تنها یک سود بادآورده بزرگ برای سافت‌بانک خواهد بود، بلکه استراتژی هوش مصنوعی آن را با نشان دادن اینکه هیاهوی بازار در مورد هوش مصنوعی کاهش نیافته است، تقویت می‌کند».

اگرچه فناوری Arm تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، اما در بین مصرف‌کنندگان شناخته شده نیست. Arm نقشه‌های مورد نیاز برای طراحی ریزپردازنده‌ها را می‌فروشد و به فناوری معروف به مجموعه دستورالعمل‌ها مجوز می‌دهد که نحوه ارتباط برنامه‌های نرم‌افزاری با آن تراشه‌ها را دیکته می‌کند. بهره وری انرژی از فناوری Arm کمک کرد که آن را در همه جا در تلفن ها، جایی که عمر باتری بسیار مهم است، فراگیر کند.

رنه هاس که سال گذشته به‌عنوان مدیر اجرایی آرم انتخاب شد، اکنون در تلاش است تا فراتر از بازار گوشی‌های هوشمند که در سال‌های اخیر دچار رکود شده، گسترش یابد. او به محاسبات پیشرفته تر، به ویژه تراشه های مراکز داده و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی توجه دارد.

پردازنده‌های آن بازار جزو گران‌ترین – و سودآورترین – در صنعت هستند. شرکت Amazon.com تراشه‌های مبتنی بر بازو را برای خدمات وب آمازون خود پذیرفته است، زیرا می‌گوید این تراشه‌ها هم از نظر انرژی و هم از نظر اقتصادی کارآمدتر هستند. آنها توسط 40000 مشتری AWS استفاده می شوند.

بر اساس این پرونده، سافت بانک پس از شروع معاملات، سهامدار کنترل کننده Arm باقی خواهد ماند. سافت بانک، مستقر در توکیو، تقریباً تمام 25 درصد سهام Vision Fund در Arm را به مبلغ 16.1 میلیارد دلار خریداری کرده است. بایگانی هشدار داد که این معامله ممکن است نشان دهنده قیمت سهام بازو پس از عرضه نباشد.

اسناد همچنین تأیید کرد که Arm در سال مالی گذشته خود حدود 1 درصد کاهش یافته است. بر اساس این سند، فروش این شرکت برای سال منتهی به 31 مارس به 2.68 میلیارد دلار کاهش یافت.

به طور کلی صنعت تراشه همچنان با رکود فروش مواجه است که به دلیل انبوه موجودی بدتر شده است. بازار گوشی های هوشمند به شدت ضربه خورده است. شرکت کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین مشتریان Arm، پیش‌بینی ناامیدکننده‌ای برای سه ماهه اخیر در اوایل ماه جاری ارائه کرد و باعث سقوط سهام آن شد. و حتی آیفون با ارزش شرکت اپل نیز با کاهش تقاضا روبرو بوده است.

تنش با چین نیز می تواند بر تجارت آرم سایه بیاندازد. در این پرونده، این شرکت به محدودیت‌های صادراتی از ایالات متحده و بریتانیا به عنوان خطراتی اشاره کرد که مانع از توانایی آن برای فروش پردازنده Neoverse در چین می‌شود.

Arm قصد دارد قبل از شروع معامله در بازار گلوبال نزدک با نماد ARM، نام خود را به “Arm Holdings Plc” تغییر دهد. بایگانی تایید می کند که چهار بانک برتر IPO به عنوان مدیران مشترک عرضه کننده کتاب عمل خواهند کرد. بلومبرگ نیوز گزارش داده است که این چهار نفر به طور مساوی سهمی از کارمزدها را دریافت خواهند کرد که از رویه استاندارد خارج می شود.

در این پرونده، آرم خود را «شرکت اول مهندسی» نامید که 4753 نفر از کارگران آن – یا حدود 80 درصد از کارکنان جهانی – بر تحقیق، طراحی و نوآوری فنی متمرکز هستند. این شرکت گفت که مالک یا مالک حدود 6800 پتنت صادر شده است و تقریباً 2700 درخواست ثبت اختراع در سرتاسر جهان در حال بررسی است.

در سال مالی گذشته، بیش از 260 شرکت از تراشه‌های مبتنی بر Arm استفاده می‌کردند، از جمله آمازون، آلفابت، کوالکام و دستگاه‌های میکرو پیشرفته شرکت. بیش از 20 سال

از آنجایی که تب هوش مصنوعی صنعت فناوری را فرا گرفته است، شرکت ها برای اجرای نرم افزارهای پیچیده به تراشه های مناسب نیاز دارند. Arm می‌گوید هر پردازنده‌ای که طراحی می‌کند، هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی را که به قدرت آن کمک می‌کند سرعت می‌بخشد. پردازنده‌های آن قبلاً این فناوری‌ها را اجرا می‌کنند و این شرکت شروع به اضافه کردن عملکردهای جدید برای اجرای سریع‌تر الگوریتم‌ها کرده است.

به عنوان بخشی از این فشار، آرم با آلفابت، شرکت رانندگی خودکار کروز، مرسدس بنز، متا و انویدیا برای استقرار فناوری Arm که می‌تواند نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا کند، همکاری می‌کند.

Arm در سال 1990 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین Acorn Computers، Apple و VLSI Technology تاسیس شد. از سال 1998 تا سال 2016 در بورس لندن و نزدک ثبت شده بود، زمانی که سافت بانک این تجارت را به مبلغ 32 میلیارد دلار خریداری کرد.

SoftBank قبلاً تلاش کرده بود تا Arm را در یک معامله 40 میلیارد دلاری به Nvidia بفروشد که بزرگترین تصاحب صنعت تراشه بود. اما این خرید با مخالفت رگولاتورها و مشتریان خود Arm’s مواجه شد و انویدیا سال گذشته آن را کنار گذاشت. سپس SoftBank برنامه خود را برای IPO آغاز کرد.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور