رفع مشکلات فنی قبل از تعقیب “چیز بزرگ بعدی”

در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)، جایی که تمرکز اغلب به سمت آخرین روندها و تاکتیک‌های پیشرفته تغییر می‌کند، تیم پادکست Search Off The Record Google اخیراً به همه یادآوری کرد که ابتدا اصول اولیه را به درستی دریافت کنند.

مارتین اسپلیت، گری ایلیس و جان مولر از تیم روابط جستجوی گوگل توضیح دادند که بسیاری از وب‌سایت‌ها هنوز برای مسائل فنی اولیه SEO مانند خزیدن سایت، نمایه‌سازی و رندر صفحه به کمک نیاز دارند.

این عوامل اساسی به طور مستقیم بر عملکرد یک سایت در نتایج جستجو تأثیر می گذارد. به این ترتیب، آنها باید قبل از بهینه سازی های کمتر بحرانی مورد توجه قرار گیرند.

سئوی فنی: بنیاد قبل از نوآوری

سئوی فنی شامل بهینه سازی معماری و زیرساخت یک وب سایت برای بهبود خزیدن و نمایه سازی توسط موتورهای جستجو است.

برخلاف ایجاد یا تبلیغ محتوا، سئوی فنی تنها بر روی عناصر پشت صحنه یک سایت تمرکز دارد.

ایلیز توضیح می دهد که چرا اغلب در رسانه های اجتماعی در مورد سئو فنی پست می گذارد:

“من دوست دارم در مورد موارد فنی پست بگذارم … زیرا هر از چند گاهی متوجه می شویم که صاحبان سایت های بزرگ یا سئوی سایت های بزرگ چیزهای اساسی اساسی را از دست می دهند.”

ایلیز مشاهدات خود را از کنفرانس‌هایی توصیف کرد که در آن شرکت‌کنندگان مجذوب «چیز بزرگ بعدی» شدند.

او مشاجره کرد:

“فقط ابتدا مطمئن شوید که محتوای شما خوب است… با نگاه کردن به این وب سایت هایی که مردم در آنجا قرار می دهند، برای من به عنوان کاربری که سعی در یافتن چیزها دارد مفید یا مفید نیستند.”

وی در ادامه بر اهمیت جنبه های فنی در سئو تاکید کرد و گفت:

اگر ربات گوگل نتواند به سایت شما دسترسی پیدا کند، یا رندر به طرز بدی با شکست مواجه شود، یا هیچ نشانه (کلماتی) در سایت یا صفحه ای وجود نداشته باشد، گوگل کاری نمی تواند برای شما انجام دهد.”

اسپلیت موافقت کرد و گفت که سئوی فنی “هنوز مهم است – مانند همه آن اصول است.” او عیب‌یابی با صفحه اصلی سایت را پیشنهاد کرد، زیرا موتورهای جستجو این صفحه را حیاتی‌ترین صفحه می‌دانند.

وقتی این جنبه‌های فنی نادیده گرفته می‌شوند، ممکن است به مسائل مهمی مانند خرابی‌های رندر یا غیرقابل دسترسی منجر شود، که می‌تواند به شدت بر عملکرد یک وب‌سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

کیفیت بر کمیت: بازنگری در معیارهای ترافیک

یکی دیگر از نکات کلیدی بحث ارزیابی محتوا و تصور غلط رایج بود که ترافیک بالا معادل صفحات با کیفیت بالا است.

مولر هشدار داد که صرفاً به تجزیه و تحلیل بدون در نظر گرفتن تجربه کاربر تکیه کنید:

گاهی اوقات احساس می‌کنم تمرکز صرف روی ترافیک گمراه‌کننده است.»

او نمونه‌ای از سایتی را بیان کرد که رتبه خوبی برای کلمات کلیدی عمومی دارد اما ارزش کمی برای کاربران ارائه می‌کند. هنگامی که ترافیک از آن کلمات کلیدی با کیفیت پایین کاهش یافت، آمار کلی نگران کننده به نظر می رسید – اما ضرر بی ربط بود.

به چه چیزی باید توجه کرد؟

میزبانان تأکید کردند که معیارهای فراتر از ترافیک، مانند تعامل کاربر و رضایت، شاخص های دقیق تری از مفید بودن و کیفیت صفحه هستند.

مولر می گوید:

تقریباً باید به تصویر بزرگتر از تمام ترافیکی که از بین رفته است نگاه کنید، اما همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از اینها بی فایده بود.

او تشویق می کند که بر روی پرس و جوهای مرتبط و ردیابی صفحات سطح پایین تر برای درک بهتر عملکرد یک سایت تمرکز کنید.

چگونه محتوای با کیفیت تولید کنیم؟

تولید حجم بالای محتوای کافی نیست. محتوا باید در خدمت هدفی باشد و برای مخاطبان مورد نظر خود ارزش ارائه کند.

با این حال، Illyes پیشنهاد می کند که ایجاد محتوای با کیفیت بالا ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که اکثر مردم فکر می کنند.

نکته کلیدی این است که هنگام بازدید از صفحه، روی آنچه به افراد کمک می کند به اهداف خود دست یابند تمرکز کنید. این می تواند به معنای ارائه پاسخ های جامع به سؤالات رایج، حل مشکلات یا به اشتراک گذاری داستان های جذاب و سرگرم کننده باشد.

ایلیز می گوید:

«اگر کیفیت واقعاً ساده‌تر از آن چیزی باشد که بیشتر مردم فکر می‌کنند؟ اگر در مورد نوشتن چیزی باشد که به افراد کمک می کند تا وقتی وارد صفحه می شوند به هر آنچه که نیاز دارند دست پیدا کنند، چه؟

غذای آماده

این بحث بین تیم روابط جستجوی گوگل بر دو نکته کلیدی تاکید دارد.

اول، تسلط بر اصول اولیه سئو فنی قبل از پرداختن به تاکتیک های پیشرفته ضروری است. دوم، کیفیت محتوا و تعامل کاربر برای ارزیابی موفقیت یک سایت مهمتر از اعداد ترافیک صرف است.

آنها توصیه کردند که وب سایت ها می توانند عملکرد سئو را با تمرکز بر این زمینه ها به طور قابل توجهی بهبود بخشند.


تصویر ویژه: LCV/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور