بهترین در کلاس: 5 نکته ضروری برای استخدام تکنسین های مرکز داده | دانش مرکز داده

استخدام تکنسین های مرکز داده ممکن است سخت باشد. تکنسین های خوب باید مجموعه وسیعی از مهارت ها را روی میز بیاورند. یافتن افرادی با تخصص و پویایی مناسب برای کمک به اجرای یک مرکز داده می تواند چالش برانگیز باشد.

اما با رویکرد مناسب، اپراتورهای مرکز داده می توانند آن را پیدا کنند تکنسین های ماهر آنها باید تسهیلات خود را به طور روان حفظ کنند. این مقاله نکاتی را برای استخدام کارکنان مرکز داده که می توانند کار را به خوبی انجام دهند، بدون توجه به نوع مرکز داده ای که نیاز به پشتیبانی دارند، مورد بحث قرار می دهد.

چرا استخدام تکنسین مرکز داده می تواند سخت باشد؟

قبل از پرداختن به استراتژی‌های استخدام تکنسین‌های مرکز داده، اجازه دهید ابتدا بحث کنیم که چرا یافتن استعدادهای برتر برای این نوع نقش می‌تواند دشوار باشد.

عوامل متعددی در بازی وجود دارد. یکی این واقعیت است که، در مقایسه با انواع دیگر نقش‌ها در صنعت فناوری اطلاعات، تکنسین‌های مرکز داده به مجموعه‌ای از مهارت‌ها نیاز دارند. آنها باید نحوه کار با سخت افزار محاسباتی، نرم افزار و سیستم های مختلف (مانند خنک کننده و قدرت) که مراکز داده به آن وابسته هستند. آنها همچنین باید با مفاهیم شبکه و زیرساخت آشنا باشند.

در برخی موارد، تکنسین‌های مرکز داده ممکن است به دانش تخصصی در حوزه‌هایی مانند سیستم‌عامل‌ها و امنیت سایبری نیز نیاز داشته باشند – به ویژه اگر آنها علاوه بر مدیریت امکانات و تجهیزات، نقش عملی در پشتیبانی از محیط‌های نرم‌افزاری ایفا کنند. یافتن افرادی که همه این مهارت ها را دارند کار آسانی نیست.

عامل دومی که استخدام تکنسین مرکز داده را پیچیده می کند، این واقعیت است که بیشتر تکنسین ها باید شخصاً کار کنند. این بدان معناست که کارفرمایان معمولاً نمی توانند به آنها اعتماد کنند ترتیبات کار از راه دور یا ترکیبی برای جذب استعدادهای مرکز داده، همانطور که می توانند برای بسیاری از انواع دیگر نقش های فناوری اطلاعات.

کار تکنسین مرکز داده همچنین اغلب مستلزم آماده باش برای پاسخگویی به حوادث در ساعات غیر اداری یا تعطیلات آخر هفته است، مشکل دیگری که ممکن است برخی از متقاضیان واجد شرایط را دور کند.

علاوه بر موارد فوق، این چالش وجود دارد که حقوق تکنسین مرکز داده به خصوص بالا نیستند، و جذب کارکنان با استعداد را دشوارتر می کند.

نحوه یافتن و استخدام تکنسین های مرکز داده

برای حل این چالش‌های استخدام، اپراتورهای مرکز داده ممکن است نیاز داشته باشند رویکرد خلاق‌تری برای یافتن و استخدام تکنسین‌ها نسبت به کارفرمایان که معمولاً هنگام ایفای نقش‌های فناوری اطلاعات دیگر اتخاذ می‌کنند، اتخاذ کنند.

مدرک لازم نیست

عدم تعیین الزامات رسمی در مورد مدارک دانشگاهی یا سایر پیش نیازهای آموزشی می تواند به گسترش مجموعه داوطلبان تکنسین مرکز داده کمک کند. با توجه به اینکه هیچ برنامه مدرک رسمی در مدیریت مرکز داده وجود ندارد، و مهارت های متمایز زیادی در کار تکنسین مرکز داده وجود دارد، چندان منطقی نیست که فرض کنیم متقاضیان شغل برای انجام این کار به مدرک خاصی نیاز دارند. کار.

در عوض، به تجربه کاری قبلی نگاه کنید و آن را بر پیشینه تحصیلی رسمی اولویت دهید.

گواهینامه های مرکز داده را در نظر بگیرید (اما روی آنها وسواس نداشته باشید)

به دنبال کاندیداهایی که دارای آن هستند گواهینامه های مرکز داده در بسیاری از موارد منطقی است اما باز هم، تعیین الزامات سختگیرانه بهترین روش نیست. تعداد نسبتا کمی از افراد گواهینامه مرکز داده را دریافت می کنند و برخی از گواهینامه ها تنها به زیر مجموعه ای از مسئولیت های تکنسین معمولی می پردازند. بنابراین، امتناع از در نظر گرفتن متقاضیانی که دارای گواهینامه خاصی نیستند، اشتباه خواهد بود.

بنابراین، در حالی که نوشتن در آگهی‌های شغلی که گواهی‌نامه‌های مرکز داده یک مزیت هستند، اشکالی ندارد، آنها را به یک الزام سخت تبدیل نکنید.

ارائه برنامه زمانبندی در حین تماس انعطاف پذیر

اگرچه ساعات کاری ممکن است بخشی اجتناب ناپذیر از مشاغل تکنسین مرکز داده باشد، کارفرمایانی که در زمان بندی آنها انعطاف پذیرتر هستند، زمان آسان تری برای جذب نامزدها خواهند داشت. به عنوان مثال، اپراتورهای مرکز داده می توانند به تکنسین ها اجازه دهند به جای تعیین یک برنامه سخت، ساعات کاری خود را انتخاب کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند زمانی را که تکنسین‌ها برای پاسخگویی به مشکلات در ساعات تعطیلی صرف می‌کنند، با ارائه زمان مرخصی بیشتر جبران کنند.

این تمرین‌ها درد ناشی از چرخش حین تماس را از بین نمی‌برند، اما آنها را قابل تحمل‌تر می‌کنند.

در صورت امکان کار از راه دور را مجاز کنید

بسیاری از وظایف تکنسین مرکز داده باید به صورت حضوری انجام شود. شما نمی توانید کارهایی مانند راه اندازی سرورهای جدید یا جایگزینی منابع تغذیه را از خانه انجام دهید.

اما برخی از مسئولیت ها، مانند نظارت بر تجهیزات با استفاده از سیستم های مدیریت از راه دور، نیازی به حضور فیزیکی تکنسین ها در مرکز داده نداشته باشید. اپراتورهای مرکز داده هنگام انجام این نوع کارها باید به تکنسین ها این امکان را در نظر بگیرند که از راه دور کار کنند. انجام این کار راه دیگری برای جذب کارکنان ماهر است.

در مورد حقوق تکنسین مرکز داده شفاف باشید

در حالی که دستمزد تکنسین مرکز داده نسبتاً کم است، ممکن است دامنه وسیعی داشته باشد. بدون انتشار داده‌های حقوق، کارفرمایان ممکن است نامزدهای واجد شرایطی را که تصور می‌کنند نقش‌های تکنسین کمتر از 50000 دلار در سال پرداخت می‌کنند، از دست بدهند، در حالی که برخی از آنها بسیار بهتر پرداخت می‌کنند.

اگر نمی توانید حقوق خود را افزایش دهید، حداقل در مورد آنچه ارائه می دهید شفاف باشید تا بر اساس مسئولیت ها و جبران موقعیت، نامزدهای مناسب را جذب کنید.

نتیجه

استخدام استعدادهای برتر مرکز داده می‌تواند سخت باشد، به ویژه به این دلیل که مشاغل مرکز داده نسبت به سایر نقش‌های فناوری اطلاعات، دستمزد کمتری دارند و انعطاف‌پذیری کمتری دارند. اما با استراتژی مناسب – که شامل انعطاف پذیری در مورد الزامات استخدام، ارائه گزینه های کار از راه دور در صورت امکان و شفاف بودن در مورد جزئیات حقوق و دستمزد است – اپراتورهای مرکز داده می توانند توانایی خود را برای جذب تکنسین های مورد نظر خود بهینه کنند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور