اروپا در قوانین هوش مصنوعی پیش می رود، قدرت غول های فناوری را به چالش می کشد | دانش مرکز داده

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گامی کلیدی در جهت ایجاد محدودیت‌های بی‌سابقه در مورد نحوه استفاده شرکت‌ها از هوش مصنوعی برداشتند و بروکسل را در مسیر برخورد با غول‌های فناوری آمریکایی قرار دادند که میلیاردها دلار را وارد این فناوری می‌کنند.

پارلمان اروپا موضع خود را در مورد قوانینی به نام قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا اتخاذ کرد که سیستم‌هایی را که دارای «سطح غیرقابل قبول خطر» هستند، مانند ابزارهای پلیسی پیش‌بینی‌کننده، یا سیستم‌های امتیازدهی اجتماعی، مانند آنچه در چین برای طبقه‌بندی افراد بر اساس استفاده می‌شود، ممنوع می‌کند. رفتار و وضعیت اجتماعی و اقتصادی آنها. این قانون همچنین محدودیت‌های جدیدی را برای “هوش مصنوعی پرخطر” تعیین می‌کند، مانند سیستم‌هایی که می‌توانند بر رای‌دهندگان در انتخابات تأثیر بگذارند یا به سلامت مردم آسیب بزنند.

این قانون، نرده‌های محافظ جدیدی را برای هوش مصنوعی مولد تعیین می‌کند و محتوای ایجاد شده توسط سیستم‌هایی مانند ChatGPT باید برچسب‌گذاری شود. این لایحه همچنین مدل‌ها را ملزم می‌کند که خلاصه‌ای از داده‌های دارای حق نسخه‌برداری را که برای آموزش استفاده می‌شوند، منتشر کنند، یک مانع بالقوه برای سیستم‌هایی که با برداشتن متن از اینترنت، اغلب از منابعی که دارای نماد حق چاپ هستند، گفتار انسان‌مانند تولید می‌کنند.

تهدید ناشی از این قانون به حدی جدی است که OpenAI، سازنده ChatGPT، گفت ممکن است بسته به آنچه در متن نهایی گنجانده شده است، مجبور به خروج از اروپا شود. تصویب پارلمان گامی مهم در روند قانونگذاری است، اما این لایحه هنوز در انتظار مذاکره با شورای اروپا است که از نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

براندو بنیفی، یکی از اعضای ایتالیایی پارلمان اروپا که بر روی قانون هوش مصنوعی کار می کند، در یک کنفرانس خبری گفت: ما امروز تاریخ را ساختیم. بنفی گفت که قانونگذاران “راه را برای گفت و گو با بقیه جهان در مورد ایجاد “هوش مصنوعی مسئول” تنظیم کردند.

برخلاف قانونگذاران داخلی، اتحادیه اروپا سال‌ها صرف توسعه قوانین هوش مصنوعی خود کرده است. کمیسیون اروپا برای اولین بار بیش از دو سال پیش پیشنهادی را منتشر کرد و در ماه‌های اخیر آن را اصلاح کرد تا به نگرانی‌های جدیدی که توسط پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی ایجاد شده است، رسیدگی کند.

این پیشرفت در تضاد کامل با کنگره ایالات متحده است، جایی که قانونگذاران به دنبال افزایش محبوبیت ChatGPT به تازگی با خطرات هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند. رهبر اکثریت سنا، چارلز ای. شومر (DN.Y.) که رهبری تلاش‌های دو حزبی برای ایجاد یک چارچوب هوش مصنوعی را بر عهده دارد، گفت که احتمالاً هنوز ماه‌ها تا بررسی هرگونه پاسخ قانونی فاصله دارند و به واشنگتن پست گفت که قانون‌گذاران «شروع به بررسی موارد خاصی خواهند کرد. چیزها در پاییز.”

در همین حال، لایحه پیشنهادی اتحادیه اروپا بر روی داربست هایی استوار است که از قبل وجود داشته است و به قوانین اروپایی در مورد حریم خصوصی داده ها، رقابت در بخش فناوری و آسیب های رسانه های اجتماعی اضافه می کند. قبلاً آن قوانین موجود بر عملکرد شرکت‌ها در اروپا تأثیر می‌گذارد: Google قصد داشت این هفته ربات چت خود Bard را در اتحادیه اروپا راه‌اندازی کند، اما به دنبال درخواست‌های ارزیابی حریم خصوصی از سوی کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند، که مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اروپا را اجرا می‌کند، مجبور شد به تعویق بیفتد. ایتالیا ChatGPT را به دلیل نگرانی از نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده اروپا به طور موقت ممنوع کرد.

این اقدام موقعیت اروپا را به عنوان قانون‌گذار جهانی فناوری بالفعل تثبیت می‌کند و قوانینی را وضع می‌کند که بر سیاست‌گذاری فناوری در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و استانداردهایی را که احتمالاً به همه مصرف‌کنندگان می‌رسد، تعیین می‌کند، زیرا شرکت‌ها رویه‌های خود را در سطح بین‌المللی تغییر می‌دهند تا از مجموعه‌ای از سیاست‌های مختلف اجتناب کنند. به عنوان مثال، مایکروسافت گفته است که “حقوقی را که در قلب GDPR قرار دارد” به همه مصرف کنندگان در سراسر جهان، صرف نظر از اینکه آنها در اروپا زندگی می کنند یا نه، گسترش خواهد داد.

در همین حال، تلاش‌ها در ایالات متحده به کندی پیش می‌رود، جایی که کنگره لایحه فدرال حریم خصوصی آنلاین یا سایر قوانین جامعی را که رسانه‌های اجتماعی را تنظیم می‌کند تصویب نکرده است. روز سه شنبه، شومر میزبان اولین جلسه از سه جلسه توجیهی خصوصی هوش مصنوعی برای قانونگذاران بود. پروفسور MIT، آنتونیو تورالبا، متخصص بینایی کامپیوتر و یادگیری ماشین، قرار بود قانون‌گذاران را در مورد “هوش مصنوعی امروز کجاست” توضیح دهد، و توضیح دهد که هوش مصنوعی در کجا مستقر شده است و در حال حاضر چه توانایی هایی دارد. جلسه بعدی به آینده هوش مصنوعی و چگونگی تکامل آن در دهه آینده می پردازد و سومین جلسه طبقه بندی شده به نحوه استفاده جامعه نظامی و اطلاعاتی در حال حاضر از هوش مصنوعی می پردازد.

به گفته گریسی کانیگر، دبیر مطبوعاتی شومر، 36 دموکرات و 26 جمهوری خواه در جلسه توجیهی شرکت کردند. سناتورها گفتند که حضور قوی نشان دهنده علاقه عمیق به این موضوع در کاپیتول هیل است و این نشست را عمدتا آموزشی توصیف کردند. شومر به The Post گفت که کنگره «خیلی چیزها برای یادگیری» دارد.

او می‌گوید: «سخت است که بتوانید چیزی را دور بزنید که بسیار پیچیده است و به سرعت در حال تغییر است اما بسیار مهم است.

چندین قانونگذار دموکرات گفتند که نگران عقب افتادن مجدد از وضع قوانین راه فناوری به اروپا هستند.

سناتور مایکل اف.

اما سناتور مایک راندز (RS.D.)، جمهوری‌خواه که با شومر در زمینه هوش مصنوعی کار می‌کند، گفت که او کمتر نگران عقب ماندن در ایجاد نرده‌های محافظ جدید است تا اطمینان از اینکه ایالات متحده می‌تواند از نظر توسعه ابزارهای جدید در سطح جهانی جلوتر بماند. مانند هوش مصنوعی مولد.

ما این پیشتازی را از دست نمی‌دهیم، اما کاری که با قانون انجام می‌دهیم، این است که اطمینان حاصل کنیم که ایجاد هوش مصنوعی را تشویق می‌کنیم، اجازه می‌دهیم سریع‌تر از سایر نقاط جهان رشد کند… اما همچنین محافظت از آن راندز پس از جلسه توجیهی گفت: حقوق افراد.

گربه زاکرزوسکی و کریستیانو لیما، واشنگتن پست

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور