آزمایش Google با فید Desktop Discover

گوگل آزمایشی را اجرا می کند که ممکن است فید Discover خود را برای کاربران دسکتاپ بیاورد.

فید Discover محتوای توصیه شده مانند اخبار، آب و هوا، امتیازهای ورزشی و قیمت سهام را مستقیماً در صفحه اصلی Google در کنار نوار جستجوی سنتی Google نشان می‌دهد.

گوگل در بیانیه ای آزمایش فید Discover را روی دسکتاپ تایید کرد، اما فقط در هند. این آزمایش برای اولین بار توسط MSPowerUser مشاهده شد.

فید Discover روی دسک‌تاپ شبیه نسخه موبایل است و به‌صورت الگوریتمی با اخبار، سرگرمی‌ها، ورزش، امور مالی و سایر محتواها پر شده است. پست ها به شکلی مانند چرخ فلک به صورت افقی حرکت می کنند.

آوردن Discover به دسکتاپ نشان دهنده یک تغییر بزرگ است زیرا صفحه اصلی نمادین و پراکنده Google برای بیش از 20 سال اساساً بدون تغییر باقی مانده است.

چرا Discover را به دسکتاپ اضافه کنیم؟

Google می‌تواند Discover را روی دسک‌تاپ آزمایش کند تا کاربران را برای مدت طولانی‌تری با google.com درگیر کند.

از آنجایی که بسیاری مستقیماً از نوار مرورگر خود به جستجو می‌روند، Discover ممکن است جستجوگران را به صفحه اصلی بازگرداند تا در داستان‌های توصیه شده پیمایش کنند.

برای ناشران، Discover راه جدیدی برای تبلیغ «رایگان» محتوا بدون تبلیغات ارائه می‌کند. اما همچنین به معنای رقابت بیشتر برای مکان‌های محدود در صفحه اصلی گوگل پربازدید است.

عرضه گسترده تر؟

اگر Discover در آزمایش‌ها خوب عمل کند، Google می‌تواند آن را در سطح بین‌المللی روی رایانه‌های رومیزی مانند تلفن همراه عرضه کند. این امر ترافیک ارجاع بیشتری را به سایت های خبری و محتوایی در سراسر جهان ارسال می کند.

باید دید که آیا این آزمایش فراتر از هند گسترش می یابد یا خیر. گوگل قبلاً با افزودن ماژول های محتوای شخصی سازی شده به جستجوهای دسکتاپ مانند اخبار، آب و هوا و شاخص های سهام در سال گذشته آزمایش کرده است.

در حال حاضر، صفحه اصلی کلاسیک Google برای اکثر کاربران زنده است. اما تزریق فید Discover نشان می‌دهد که گوگل علاقه‌مند است صفحه اصلی خود را در عصری از نوارهای جستجوی تقریباً فراگیر حفظ کند.

اطلاعات بیشتر درباره Google Discover

گوگل در سال 2018 Discover را روی تلفن همراه در ایالات متحده راه اندازی کرد و آن را در سطح جهانی گسترش داد. فید اکنون در صفحه اصلی Google برای کاربران تلفن همراه در بیش از 100 کشور ظاهر می شود. آوردن آن به دسک‌تاپ باعث می‌شود آن را در معرض ترافیک بیشتری قرار دهید.

در تلفن همراه، Discover تمام صفحه اصلی Google را اشغال می کند. در دسکتاپ، در آزمایش، در زیر نوار جستجوی مرکزی گوگل فشرده به نظر می رسد. این به Google اجازه می‌دهد تا طراحی صفحه اصلی مینیمالیستی خود را حفظ کند و در عین حال محتوای شخصی‌سازی‌شده را اضافه کند.

کلیک کردن روی یک داستان در Discover، کاربران را مستقیماً به سایت ناشر می برد تا صفحه محتوای Google. این باعث می‌شود که آن را نسبت به تجربه‌ای مانند Google’s Search Generative Experience (SGE) برای ناشر مناسب‌تر کند.

به طور خلاصه

گوگل در حال آزمایش فید Discover خود در صفحات اصلی دسکتاپ در هند است.

این یک تغییر بالقوه بزرگ برای طراحی ساده و معروف صفحه اصلی گوگل است.

اگر آزمایش به خوبی انجام شود، ممکن است Google Discover را روی دسک‌تاپ به‌طور گسترده‌تری مانند موبایل عرضه کند.


تصویر ویژه: Michael Vi/Shutterstock

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور