در طول همهگیری COVID-19، اپلیکیشنهای دوستیابی با افزایش کاربران مواجه شدند. Match Group که مالک بیش از 45 برند دوستیابی از جمله Tinder، Hinge و OKCupid است، افزایش مشترکین و دانلودها را در سه ماهه دوم 2020 گزارش کرده است.
با این حال، اکنون بسیاری از پلتفرمهای دوستیابی برای رشد فروش، جذب کاربران جدید و متقاعد کردن نسلهای جوانتر برای پرداخت هزینه اشتراک تلاش میکنند. به گفته نیویورک تایمز، غول های صنعت Match Group و Bumble به طور جمعی این کار را انجام داده اند
سرمایه گذاران در حال حاضر به دنبال نوآوری هستند، که شرکت های بزرگ را وادار می کند تا رهبرانی را که مایل به آزمایش با ویژگی های جدید، مانند هوش مصنوعی، و استراتژی هایی هستند که می توانند کاربران جدید، به ویژه کاربران جوان را جذب کنند، وارد کنند.
هوش مصنوعی در خدمت عشق
یکی از جذاب ترین روندها در بازار اپلیکیشن دوستیابی، ادغام هوش مصنوعی است. ویتنی ولف هرد، بنیانگذار بامبل، در اجلاس فناوری بلومبرگ در سانفرانسیسکو سخنرانی کرد.