استراتژی بازاریابی چیست؟ بازاریابی 101

نماد یادداشت ها

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی یک برنامه بلند مدت است که چگونگی دستیابی یک کسب و کار به مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان را مشخص می کند.

هر کسب و کاری برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارد. این طرح بازی به شما این امکان را می دهد که اهداف، نام تجاری و مخاطبان خود را عمیقاً کشف کنید تا بالقوه های جدید پیدا کنید.

اما استراتژی بازاریابی دقیقا چیست؟ و چگونه باعث رشد کسب و کار شما می شود؟

اگر برای شروع استراتژی خود به کمک نیاز دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. این پست موضوعات زیر مرتبط با استراتژی های بازاریابی را شرح می دهد:

به راهنمای مفید ما در زیر شیرجه بزنید! و اگر می خواهید در مورد دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید، برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید امروز!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی به برنامه یک شرکت برای تبدیل سرنخ ها به مشتریان بالقوه اشاره دارد.

یک استراتژی بازاریابی دارای ویژگی های زیر است:

  • اهداف و اهداف بلند مدت
  • طرحی برای راهنمایی یک شرکت برای انجام ماموریتش
  • گام هایی برای اطمینان از تلاش های بازاریابی از اهداف تجاری پشتیبانی می کند
  • بخش های اطلاعاتی که توضیح می دهد این طرح چیست و چگونه کار خواهد کرد

چرا به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید؟

در حالی که هدف نهایی یک استراتژی بازاریابی ایجاد فروش است، به این امر نیز کمک می کند ایجاد آگاهی از برند و روابط با مشتری را تقویت کنید. استراتژی بازاریابی شما به کسب و کار شما شخصیتی می بخشد، بنابراین مشتریان حتی قبل از خرید احساس می کنند شما را می شناسند.

یک استراتژی بازاریابی همچنین به شما کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را درک کنید و پیشنهادات خود را بهتر به آنها منتقل کنید. اگر اصول اولیه مخاطبان خود را نمی دانید، نمی توانید توضیح دهید که چرا آنها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند.

همچنین مهم است که بخش بازاریابی شما یک جهت روشن داشته باشد. برای ثابت ماندن و سازگاری با چالش های جدید، به استراتژی نیاز دارید که تیم های بازاریابی و فروش شما را به سمت اهداف مشترک هدایت کند. این فرآیند بهترین شانس را برای تبدیل سرنخ ها به شما می دهد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنیم

اکنون که می دانید استراتژی بازاریابی چیست و چرا اهمیت دارد، وقت آن است که طوفان فکری را شروع کنید. اگر نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی دارید، می توانید این کار را با استفاده از این هشت مرحله ساده انجام دهید:

نماد یادداشت ها

چگونه یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنیم

1. اهداف خود را مشخص کنید

استراتژی بازاریابی شما باید از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند، بنابراین تعریف و درک اهداف شرکت شما ضروری است. در حالی که افزایش فروش ممکن است هدف نهایی شما باشد، باید اهداف کوچکتر دیگری را نیز در نظر بگیرید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش سهم بازار
  • تعمیق روابط با مشتری
  • شکست دادن رقابت

یک استراتژی بازاریابی موثر شامل چهار P است – قیمت، تبلیغ، مکان و محصول. استراتژی بازاریابی شما باید با اهداف شرکت و اهداف بازاریابی شما هماهنگ باشد تا جهت گیری استراتژیک برای کمپین های شما ارائه شود.

هنگامی که می دانید شرکت شما می خواهد به چه چیزی دست یابد، می توانید استراتژی بازاریابی خود را برای رسیدن به اهداف خود تغییر دهید.

2. بازار هدف خود را شناسایی کنید

قبل از اینکه محصول یا خدمات خود را به مشتریان بفروشید، باید خود را درک کنید مخاطب هدف و بازار. انجام این کار به شما کمک می کند تا بینش ارزشمندی در مورد نحوه تبلیغ کسب و کار خود به مشتری ایده آل خود به دست آورید. درک مخاطبان هدف خود به شما بینشی در مورد سودآوری و پتانسیل درآمد کسب و کارتان می دهد.

هنگام انجام تحقیقات خود، جنبه های زیر را در نظر بگیرید:

  • رقبا
  • اندازه بازار هدف
  • عوامل سیاسی
  • عوامل اقتصادی

تعداد رقبای بازار تعیین می کند که فعالیت های بازاریابی شما چقدر باید خلاق باشد. عوامل سیاسی و اقتصادی، مانند تغییرات قوانین، می توانند به طور قابل توجهی بر نحوه تبلیغ کسب و کار خود به بازار هدف تأثیر بگذارند.

3. پرسونای خریدار ایجاد کنید

هنگامی که اهداف خود را به دست آوردید و مخاطبان هدف خود را شناختید، می توانید پرسونای خریدار یا پروفایل های مشتری ایده آل ایجاد کنید. این پرسوناها یا پروفایل ها ابزارهای داخلی هستند که تیم بازاریابی می تواند از آنها برای تاکید بر مخاطب هدف شما استفاده کند. جزئیاتی مانند جمعیت شناسی، علایق، و نقاط درد را شامل شود.

شما همچنین می توانید چندین پرسونا و پروفایل داشته باشید – بسیاری از شرکت ها به مشتریان مختلف می فروشند.

4. USP خود را پیش نویس کنید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما نشان می دهد که چرا مشتریان باید محصول یا خدمات شما را به جای رقبای شما انتخاب کنند. USP شما باید شامل مزایای کلیدی محصول شما نیز باشد. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • چه چیزی محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می کند؟
  • چرا مشتریان باید شما را انتخاب کنند؟
  • چه چیزی شما را بهتر از رقبای خود می کند؟

تمام محصولات یا خدمات خود را به همراه مزایای آنها فهرست کنید. سپس تیم بازاریابی شما می‌تواند از اینها برای ایجاد کپی تبلیغاتی قانع‌کننده و سایر پیام‌ها برای ترغیب سرنخ‌ها برای تبدیل شدن به مشتری استفاده کند.

Sc

5. پیام خود را بسازید

هنگامی که USP خود را دریافت کردید، می توانید شروع به ایجاد پیام های مورد تایید برند کنید. به این فکر کنید که چگونه می خواهید کسب و کار خود را در بازار قرار دهید. این پیام فرصتی است تا به مخاطبان هدف خود بگویید که محصول شما چگونه نقاط درد آنها را برطرف می کند:

نقاط درد

نوشتن پیام‌هایتان، ثبات در کمپین‌های برندسازی و بازاریابی شما را تضمین می‌کند.

6. بودجه خود را تعیین کنید

بودجه بازاریابی شما تعیین می کند که چه فعالیت هایی را می توانید در کدام کانال انجام دهید. آیا قصد خرید فضای تبلیغاتی را دارید یا عمدتاً در رسانه های اجتماعی بازاریابی خواهید کرد؟ قبل از انتخاب کانال‌هایتان به این فکر کنید که چه چیزی می‌توانید هزینه کنید.

بخوانید: قیمت گذاری دیجیتال مارکتینگ

7. کانال های خود را انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید کانال ها و تاکتیک هایی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کنید. مطمئن شوید که پلتفرم هایی را انتخاب کنید که مخاطبان شما از آنها استفاده می کنند، اما در حد بودجه شما هستند. کانال های زیر را در نظر بگیرید:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و تیک تاک
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC).
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی محتوا، مانند وبلاگ ها و ویدئوها

هنگامی که بدانید از چه پلتفرم های بازاریابی می خواهید استفاده کنید، می توانید تاکتیک هایی را برای کانال های خود انتخاب کنید.

8. موفقیت را بسنجید

هر استراتژی بازاریابی برای ردیابی به KPI و معیارهای قابل قبول نیاز دارد. این معیارها باید با اهداف تجاری شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما تبدیل سرنخ ها به مشتریان باشد، باید نرخ تبدیل خود را ردیابی کنید.

تو می توانی سایر معیارها را دنبال کنید مانند:

  • نرخ ریزش
  • مشاهده و کلیک
  • مشترکین
  • نظرات و به اشتراک گذاری
  • رتبه بندی سئو
  • پیروان
  • نرخ کلیک

شما باید به طور منظم پیشرفت خود را ارزیابی کنید تا از رسیدن به اهداف خود مطمئن شوید. ابزارهایی مانند MarketingCloudFX ردیابی داده های بازاریابی شما را آسان تر از همیشه می کنند.

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بهبود می یابند تأثیر می گذارد نتیجه شما

مشاهده نتایج بیشتر فلش سمت راست

WebFX نتایج زیر را برای مشتریان به ارمغان آورده است:

نماد cta11

10 میلیارد دلار

در درآمد مشتری
نماد cta12

24 میلیون

سرنخ برای مشتریان ما
نماد cta13

7.14 میلیون

تماس های تلفنی مشتری

استراتژی بازاریابی آنلاین خود را با WebFX بسازید!

یک استراتژی بازاریابی برای کمک به کسب و کار شما در رسیدن به اهدافش ضروری است. این کمک می کند تا شما را در مسیر درست هدایت کرده و تلاش های بازاریابی را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود انجام دهید. خواه هدف شما افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند یا تعمیق روابط با مشتری باشد، یک استراتژی بازاریابی شما را در مسیر درست نگه می دارد.

در WebFX، ما اینجا هستیم تا به کسب و کار شما برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود کمک کنیم. بازاریابان متخصص ما به صاحبان مشاغلی مانند شما کمک می کنند تا استراتژی ای را ایجاد کنند که به آنها کمک می کند از رقبای خود متمایز شوند و مشتریان را جلب کنند. برای ایجاد استراتژی بازاریابی خود آماده اید؟ شروع کنید امروز با ما تماس بگیرید!

Source link