6 نوع تست تبلیغات برای هدایت کمپین های شما

به عنوان یک بازاریاب، از قبل می دانید که تبلیغات آنلاین در دنیای دیجیتال امروزی بسیار مهم است. با این حال، در دریایی از تبلیغات، باید راهی بیابید تا تبلیغات خود را برجسته کنید، به ویژه در چشم مخاطبان هدف. اینجاست که تست تبلیغات وارد می شود.

انجام تست های تبلیغاتی مناسب می تواند کمی مشکل باشد – ممکن است تبلیغات خود را به خاطر آن آزمایش کنید و در ازای آن بینش زیادی به دست نیاورید. شما باید انواع تست های تبلیغاتی و اینکه چه زمانی بهتر است از آنها برای کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید، بدانید.

این پست تست تبلیغات چیست، چرا اهمیت دارد و همچنین شش نوع مختلف را توضیح می دهد. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد تست های تبلیغاتی بیاموزید و برای اطلاعات بازاریابی مستقیماً در صندوق ورودی خود در هفته نامه درآمد مشترک شوید!

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

cta44 img

تست تبلیغات چیست؟

تست تبلیغات شامل استفاده از تحقیقات بازار و ابزارها برای تجزیه و تحلیل تاثیرگذاری یک تبلیغ است. برای اطمینان از همسویی تبلیغ شما با علایق و اهداف مخاطب هدف، تبلیغات خود را در مقابل آنها قرار می دهید و از آنها بازخورد می خواهید.

اهمیت تست تبلیغات

تا سال 2023، بیش از 912 میلیون نفر هنگام مرور اینترنت از مسدود کننده های تبلیغاتی استفاده می کنند. دیدن اینکه مردم در مورد تبلیغات چه احساسی دارند بسیار آسان است، بنابراین جذاب کردن تبلیغات شما شانس بیشتری برای جلب توجه جمعیت هدفتان به شما می دهد. برای ایجاد آن تبلیغ، باید مراحل تست را طی کنید.

تست تبلیغات اطلاعات گسترده ای در مورد تبلیغات شما ارائه می دهد و به شما می گوید چه چیزی و چرا کار می کند. اگر مشکلی پیش نیامد، می‌توانید به تابلوی نقاشی برگردید تا دوباره آن را کار کنید.

تیم شما همچنین می تواند از اعداد مشخص برای حمایت از یک کمپین تبلیغاتی خاص یا علیه آن استفاده کند. به این ترتیب، زمان را برای تصمیم گیری بهترین گزینه تلف نمی کنید.

قبل از آزمایش یک تبلیغ چه نکاتی را باید بدانید

قبل از شروع آزمایش تبلیغات، باید آماده شوید. شما باید تبلیغات خود را در دست داشته باشید و مجموعه ای از معیارهایی که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید. دو عامل اصلی محرک ها و اهداف آزمون شما هستند.

محرک ها

برای انتخاب محرک‌های خود یا تبلیغاتی که می‌خواهید آزمایش کنید، یک لحظه وقت بگذارید. در هر آزمون باید حداقل سه محرک وجود داشته باشد تا بتوانید مقایسه و مقایسه کنید. پلتفرم هایی را که قصد دارید آنها را اجرا کنید، مانند اینستاگرام یا توییتر، در نظر بگیرید تا از هدف و قالب آنها مطلع شوید.

برای مثال، ممکن است یک تبلیغ برای یک مفهوم با دو تصویر یا عبارت متفاوت داشته باشید. در اینجا یک مثال است:

تصویری از آگهی AlphaCleanse برای مکمل های کبد

سپس می توانید برخی از متن ها، نقل قول ها یا ویژگی های دیگر را تغییر دهید تا ببینید چه چیزی کار می کند:

تصویری از آگهی AlphaCleanse برای مکمل های کبد

اهداف آزمون

بدون اهداف آزمون، به خاطر آزمایش، آزمایش می‌کنید، که مفید نیست. برای محدود کردن تست خود، باید هدف تبلیغات را درک کنید. این معیارها بسته به محرک های شما اشکال متفاوتی خواهند داشت.

اگر تبلیغ شما مسواک برقی جدید برند شما را نشان می دهد، ممکن است بخواهید روی قصد خرید و جذابیت آن تمرکز کنید. سایر اهداف آزمون رایج عبارتند از باورپذیری، منحصر به فرد بودن و مرتبط بودن. می‌توانید آزمایش‌هایی را بر اساس عناصر خاصی از نسخه تبلیغاتی خود، مانند استفاده از علائم نگارشی یا اعداد، اجرا کنید.

6 نوع تست تبلیغات

به طور کلی، همه انواع تست تبلیغات شامل قرار دادن محرک های خود در مقابل مخاطبان هدف شما با نظرسنجی است که آنها می توانند برای ارائه بازخورد پر کنند. با این حال، می‌توانید چند رویکرد را برای آزمایش تبلیغات خود در نظر بگیرید، و گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید به کمپین تبلیغاتی، بودجه و پلتفرم شما بستگی دارد.

1. تست A/B

اگر می‌خواهید آگهی‌های پاسخ مستقیم را در زمان پخش آزمایش کنید، تست A/B بهترین گزینه است. در اینجا، شما با دو تبلیغ مشابه برای مخاطبان هدف کوچکتر به صورت زنده نمایش داده می شوید. سپس، می بینید که کدام یک در مورد تعامل بهتر عمل می کند.

نکته منفی این است که ممکن است همیشه علت را درک نکنید. با این حال، از آنجایی که راه‌های زیادی برای اجرای تست‌های A/B وجود دارد، می‌توانید تست خود را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید.

بخوانید: راهنمای مبتدیان برای تست A/B

2. تست مونادیک متوالی

این گزینه به شما این امکان را می دهد که بر روی یک گروه کوچکتر در جمعیت هدف خود تمرکز کنید. شما به هر پاسخ دهنده دو یا چند محرک می دهید و آنها در مورد هر یک به سوالات یکسان پاسخ می دهند.

با این نوع تست تبلیغات، در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید، اما نیازی به پرسیدن سوالات زیادی ندارید، که می تواند منجر به داده های پراکنده تر در مورد تبلیغات شما شود.

3. تست کیفی

از طریق آزمایش کیفی، می توانید از گروه های متمرکز یا ابزارهای آنلاین برای دریافت بازخورد بسیار دقیق استفاده کنید. این گزینه زیرمجموعه های خاصی از جمعیت هدف شما را هدف قرار می دهد و شما یک بحث عمیق با شرکت کنندگان برای درک بهتر احساسات و نظرات آنها در مورد محرک های خود دارید.

توجه داشته باشید که مقیاس یک آزمون کیفی ممکن است برای نیازهای شما کافی نباشد.

4. تست مونادیک

با تست مونادیک، به هر نظرسنجی یکی از سه آگهی را ارائه می دهید. سپس، می‌توانید در یک نظرسنجی کوتاه‌تر درباره یک آگهی خاص سؤالات متمرکزتری بپرسید، که می‌تواند کیفیت و کمیت پاسخ شما را بهبود بخشد.

نکته منفی این است که طراحی نظرسنجی مونادیک به یک گروه آزمایشی بزرگتر نیاز دارد که ممکن است برای یک کمپین خاص خارج از بودجه شما باشد.

5. تست مقایسه

با آزمایش مقایسه، پاسخ دهندگان دو محرک را در کنار هم می بینند و به سؤالاتی در مورد اینکه کدام یک را ترجیح می دهند پاسخ می دهند. این فرآیند کارآمد و مقرون به صرفه است. با این حال، اگر محرک ها بیش از حد مشابه باشند، ممکن است به نتایج ارزشمندی نرسید.

6. تست های ردیابی چشم

نسخه‌ای از آزمایش بیومتریک، ردیابی چشم می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه بخش‌های خاصی از تبلیغات بصری‌تر شما، مانند ویدیوها، توجه مردم را به خود جلب می‌کند. این رویکرد زمانی بهترین است که شما سوالاتی می‌پرسید تا بفهمید چرا آن جنبه‌ها بیشتر در بین پاسخ‌دهندگان شما طنین‌انداز شده است.

گزینه های متعددی برای تست تبلیغات وجود دارد – شما باید بهترین روش ها را برای هر کمپین تبلیغاتی که اجرا می کنید انتخاب کنید. البته، گفتن این کار کمی ساده‌تر از انجام آن است، اما می‌توانید با درک اولیه از انواع تست‌های تبلیغاتی، تصمیمی مطمئن‌تر و آگاهانه‌تر بگیرید.

با WebFX آشنا شوید:

آژانس بازاریابی در سطح جهانی شما با فناوری فعال با بیش از آن 1.6 میلیون ساعت ها تخصص ترکیبی

cta38 img

با WebFX کار کنید تا تبلیغات دیجیتال خود را به سطح بعدی ببرید

اگر برای شروع کمپین های تبلیغاتی دیجیتال برای کسب و کار خود به کمک نیاز دارید، ما در خدمت شما هستیم. خدمات تبلیغات دیجیتال ما شامل راه اندازی و آزمایش تبلیغات است تا مطمئن شوید که هر کمپین نتایج مورد نظر شما را به ارمغان می آورد.

ما بهینه سازی کمپین تبلیغاتی خود را برای شما آسان می کنیم و در عین حال حجم کاری خود را کاهش می دهیم. برای دریافت پیشنهاد رایگان امروز با تیم ما تماس بگیرید!

Source link