(بلومبرگ) – OpenAI نسخه شرکتی ChatGPT را با ویژگیهای اضافه شده و حفاظت از حریم خصوصی راهاندازی کرد، مهمترین تلاش این استارتآپ تا کنون برای جذب ترکیبی از مشتریان تجاری و افزایش درآمد از شناختهشدهترین محصول خود.
همانند نسخههای مصرفکننده چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت، کاربران میتوانند درخواستی را تایپ کنند و یک پاسخ کتبی از ChatGPT Enterprise دریافت کنند. ابزار جدید شامل استفاده نامحدود از قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی مولد OpenAI، GPT-4، و همچنین رمزگذاری داده ها و تضمین عدم استفاده از داده های مشتریان برای توسعه فناوری است. این پیشنهاد همچنین امکان تایپ پیام های طولانی تر را ارائه می دهد.
راه اندازی ChatGPT Enterprise یک حرکت رو به جلو در برنامه های OpenAI برای کسب درآمد از چت ربات فراگیر خود است که بسیار محبوب اما بسیار زیاد است. عملیات گران قیمت است زیرا مدل های قوی هوش مصنوعی به قدرت محاسباتی زیادی نیاز دارند. این استارتآپ مستقر در سانفرانسیسکو قبلاً گامهایی را در جهت کسب درآمد از ChatGPT برداشته است، از جمله با selling.a اشتراک ممتاز و ارائه دسترسی پولی به شرکتها به رابط برنامهنویسی برنامهای که توسعهدهندگان میتوانند از آن برای افزودن ربات چت به برنامههای دیگر استفاده کنند.
براد لایت کپ، مدیر عملیات OpenAI، از ارائه جزئیات مشخص برای هزینه ChatGPT Enterprise خودداری کرد و اشاره کرد که می تواند بر اساس نیازهای هر کسب و کار متفاوت باشد. Lightcap گفت که این شرکت “می تواند با همه کار کند تا بهترین برنامه را برای آنها رقم بزند.”
Lightcap در مصاحبه ای گفت: “ما واقعاً سعی کرده ایم بهترین نسخه ChatGPT را بسازیم.” “این دستور برای تیم بود: چگونه چیزی بسازیم که نهایت بهره وری را افزایش دهد؟”
لایتکپ گفت که OpenAI با بیش از 20 شرکت، از استارتآپهای کوچک گرفته تا شرکتهای بزرگتر، که طیف وسیعی از تجربه با هوش مصنوعی برای آزمایش ChatGPT Enterprise داشتند، کار کرد. کاربران موجود عبارتند از شرکت زیبایی Estée Lauder Cos.، سازنده نرم افزار طراحی Canva Inc. و پلت فرم اتوماسیون Zapier Inc. مشتریان اولیه این محصول برای انجام وظایف از آن استفاده می کنند. به گفته OpenAI مانند کدنویسی، کمک به کارهای خلاقانه و پاسخ دادن به سوالات تجاری.
به گفته OpenAI، ChatGPT بیش از 80 درصد از شرکت های Fortune 500 از زمان عرضه آن در نوامبر استفاده شده است. اما با وجود اینکه تعداد فزایندهای از سازمانها راههایی برای استفاده از ChatGPT برای برنامهنویسی و طوفان فکری یافتهاند، برخی از کسبوکارها عمداً از چتبات و تعداد فزایندهای از ابزارهای رقیب هوش مصنوعی به دلیل نگرانی در مورد امنیت و حریم خصوصی دادههای شرکت و مشتری دوری کردهاند.
در تلاشی برای رفع این نگرانیها، OpenAI گفت که مدلهای هوش مصنوعی خود – فرآیند تغذیه محتوای جدید به فناوری هوش مصنوعی مولد برای افزایش پایگاه دانش خود – با درخواستها یا دادههای شرکتهایی که از ChatGPT Enterprise استفاده میکنند، آموزش نمیدهد. این استارتآپ اکنون مدلهای خود را بر اساس اعلانهای مکتوب کاربران آموزش میدهد که ChatGPT را بهصورت آنلاین یا از طریق برنامههای تلفن همراه خود تغذیه میکنند، مگر اینکه کاربران تصمیم بگیرند از آنها خودداری کنند، اگرچه نرمافزار آن اطلاعات شناسایی شخصی که از کاربران دریافت میشود را فیلتر میکند. این AI خود را بر روی داده های ارسال شده از طریق API خود آموزش نمی دهد.
برخی از شرکتها همچنین نگران تمایل مدلهای زبانی بزرگ، فناوری زیربنای ChatGPT، برای اصلاح مسائل هستند. لایت کپ اشاره کرد که GPT-4 که اولین بار در ماه مارس رونمایی شد، نسبت به مدل قبلی هوش مصنوعی کمتر مستعد ساخت نتایج است.
چه در حال ایجاد API ما باشید یا از ChatGPT در یک ظرفیت شخصی به عنوان یک مصرف کننده استفاده کنید یا از آن در زمینه کاری به عنوان یک شرکت استفاده کنید، ما می خواهیم مدل با بالاترین کیفیت، بهترین مدل ها را در همه آن مکان ها ارائه دهیم. لایت کپ گفت.