Lifehack برای مدیران محصول: افزایش عملکرد شرکت از طریق استفاده از پایگاه داده استراتژیک

نام من نیکیتا ایوانوف است و یک مالک محصول متعهد در Revolut با تخصص در تجزیه و تحلیل داده ها، تاکتیک های شخصی سازی و مدیریت محصول هستم. در این مقاله، من نقش حیاتی تجزیه و تحلیل داده‌ها در توسعه و عملیات محصول را مورد بحث قرار می‌دهم و نشان می‌دهم که چگونه در صورت استفاده عاقلانه، ممکن است تصویر شرکت را در بازار بهبود بخشد. علاوه بر این، من در مورد اینکه چگونه حجم فزاینده ای از داده ها بر حرفه مدیر محصول تأثیر می گذارد و اینکه کدام دسته از مشاغل از این کار تکامل یافته اند، فکر خواهم کرد.

ظهور مدیریت محصول مبتنی بر داده

تغییرات سریع در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی باعث تغییرات شدید در مدیریت محصول در سال های اخیر شده است. در ابتدا، صاحبان محصول بر تجربه کاربر (UX) متمرکز بودند و توجه زیادی به هر دو – عناصر بصری و جریان کار اساسی داشتند. این عمدتاً یک موقعیت متمرکز بر رابط بود که به تخصص زیادی در UX/UI نیاز داشت.

هزینه های حوزه مدیریت محصول در نتیجه ظهور تکنیک های تحلیلی جدید و مجموعه داده های بزرگ اتفاق افتاده است. امروزه، برای جلوتر ماندن از رقبا و توسعه محصولات دیجیتالی که خواسته های مصرف کننده را برآورده می کند، مدیران محصول باید در تکنیک های تحلیل داده ها مهارت داشته باشند. به همین دلیل است که نیاز بیشتری به مدیران محصول در …

Source link