کیفیت جستجوی گوگل چگونه اندازه گیری می شود

الیزابت تاکر در گوگل

الیزابت تاکر، مدیر مدیریت محصول در جستجوی گوگل، مهمان پادکست Search Off the Record گوگل بود، جایی که لیزی ساسمن و جان مولر از گوگل از او در مورد کیفیت جستجو، چگونگی اندازه گیری آن توسط گوگل و موارد دیگر پرسیدند.

به عنوان یادآوری، من با الیزبت تاکر برای SMX مصاحبه کردم.

من یادداشت های خود را در زیر می نویسم اما چیزهایی که برای من قابل توجه بود عبارتند از:

  • گوگل می تواند یک نوع جستجو را بهبود ببخشد و این می تواند منجر به از بین رفتن 50 جستجوی دیگر شود
  • جست‌وجوی 4 کلمه قبلا طولانی بود، اما اکنون رایج است
  • داده ها می توانند گمراه کننده باشند، بنابراین درک آن مهم است
  • گوگل در جستجو بهتر می شود، جستجوهای جستجو سخت تر می شوند
  • افزایش جستجوها در کوتاه مدت می تواند به این معنی باشد که چیزی در جستجوی Google شکسته شده است
  • کندی طولانی مدت در جستجوها می تواند به این معنی باشد که مردم از جستجوی Google راضی و ناراضی نیستند
  • رتبه صفحه ممکن است در امتداد خطوط “A”، معتبر بودن، در EEAT باشد
  • هیچ سیگنال رتبه‌بندی واقعاً یک به یک با EEAT همسو نمی‌شود

در اینجا جاسازی مصاحبه با یادداشت های خام من است:

یادداشت های خام:

  • الیزابت تاکر کیست
  • دانشمندان داده در گوگل چه می کنند؟
  • جستجوگران چه کار می کنند
  • آیا آنها چیزی را که به دنبالش هستند پیدا می کنند؟
  • شما می توانید یک جستجو را بسیار بهتر انجام دهید و سپس 50 مورد دیگر را نابود کنید
  • چگونه می دانید که آیا وضعیت شما بهتر است یا نه؟
  • یافتن برش هایی از جستجوهایی که به خوبی انجام نمی شوند و برای آنها اصلاحاتی ایجاد می شود، سخت است
  • وقتی از جستجو بیرون می آیی راضی بودن یعنی چه؟
  • معمولاً محتوای مرتبط باید نمایش داده شود، که در روزهای قدیم یک چالش بود
  • چند مثال در جستجوی گوگل تعصباتی وجود دارد
  • آیا گوگل انواع سایت های زیادی را برای پرس و جو نشان می دهد؟
  • نتایج همیشه سبز بیش از حد
  • نتایج تازه بسیار زیاد
  • نتایج بیش از حد از سازمان های نهادی
  • نتایج بیش از حد از وبلاگ ها یا سایت های کوچک
  • نتایج بسیار زیاد از رسانه های اجتماعی
  • گوگل ترکیب خوبی از این می خواهد
  • تحقیقات تجربه کاربر و دانشمندان داده گرد هم می آیند تا به بهبود جستجوی Google کمک کنند
  • شکایت ها از کجا می آیند
  • گاهی از سوی مدیران اجرایی
  • گاهی از تیم دانشمند داده
  • گاهی از مهندسان
  • هر کجا
  • چگونه این سوالات را اولویت بندی می کنید؟
  • کلاهبرداری و این جور چیزا به سر خط میرسه
  • وقتی موارد بد در نتایج جستجو ظاهر می شود، گوگل چه می کند
  • برخی از سیستم ها، مانند هرزنامه های وب یا سایت های دانلود مخرب، تنزل می کنند
  • اکثر سیستم‌ها، مانند سیستم‌هایی که سعی می‌کنند با موضوع پرس‌وجو مطابقت داشته باشند یا «خوبی را بیابند» تبلیغ می‌کنند و غیره
  • گوگل خیلی روی کلمات کلیدی متمرکز بود اما اکنون گوگل می تواند جملات واقعی را درک کند
  • در زمان های قدیم جستجو با 4 کلمه طولانی در نظر گرفته می شد، اما اکنون اینطور نیست
  • جستجوی کودکان متفاوت است و تماشای جستجوی کودکان جالب است
  • BERT پیشرفتی برای زبان در جستجو بود
  • اگرچه این مشکل حل نشده است و بهتر خواهد شد
  • هرچه گوگل در این زمینه بهتر عمل کند، جستجوهای جستجوی گوگل سخت تر می شود
  • اگر گوگل ثابت می ماند، جستجو بدتر می شد
  • داده ها گمراه کننده هستند، بنابراین Google باید مراقب باشد
  • قبل از شروع الیزابت، گوگل از داده های بسیار کمی برای آزمایش کیفیت جستجو استفاده می کرد اما اکنون گوگل از داده های زیادی استفاده می کند. او نمونه هایی را ارائه کرد، مثلاً گاهی اوقات اگر جستجو کار نمی کند، افراد در کوتاه مدت بیشتر جستجو می کنند اما در طولانی مدت، افراد کمتر جستجو می کنند.
  • اندازه گیری جستجو ممکن است سخت تر از بهبود جستجو باشد
  • گوگل می خواهد مطمئن شود که نتایج جستجو قابل درک و قابل کنترل است، بنابراین این یک چالش با یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی است.
  • دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجو یکی از اولین پروژه های او در گوگل بود
  • میز او درست نزدیک سرگئی برین و لری پیج بود (او به سختی آنها را دید)
  • ارزیاب‌های کیفیت جستجو و نحوه عملکرد آن‌ها و نحوه اندازه‌گیری آن‌ها
  • منشا EAT (اکنون EEAT)
  • نسخه اصلی به طور خاص به EAT اشاره نکرده بود، اما در سند پر شده بود، بنابراین ارزیابان از نوشتن تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن خسته شدند و EAT نوشتند.
  • سؤالات بهداشتی کاملاً به نتایج قابل اعتماد نیاز دارند، اما سؤالات دیگر ممکن است نیازی به EAT نداشته باشند، مثلاً به من زیباترین بچه گربه را نشان دهید.
  • EAT هیچ سیگنال رتبه بندی ندارد که مطابقت یک به یک باشد
  • PageRank در امتداد خطوط معتبر است اما نه حروف دیگر

متن کامل اینجاست.

گلن گیب همچنین خلاصه خود را در X منتشر کرد – او نوشت:

قسمت عالی SOTR با الیزابت تاکر گوگل. تعدادی از حوزه‌های جستجو را پوشش می‌دهد، از جمله تحقیق در مورد تجربه کاربر (کیفی و کمی)، قدرت شنیدن از کاربران هدف ثالث – چه کسی دیگری این را گفته است؟ :)، اولویت‌بندی مشکلات جستجو (تعادل فرکانس و شدت)، سیستم‌هایی که DEMOTE می‌شوند، سیستم‌هایی که ارتقاء می‌دهند، QRG و زمانی که EAT برای اولین بار استفاده می‌شود، نحوه تبدیل آن به EEAT و موارد دیگر. بازم اپیزود عالی به شدت توصیه می کنم گوش کنید. 🙂

من قبلاً این را بر اساس PDF های قبلی که Google منتشر کرده بود پوشش داده ام (عکس از صفحه زیر)، اما هنگام صحبت در مورد EEAT، الیزابت توضیح داد که هیچ سیگنال رتبه بندی وجود ندارد که یک به یک با EEAT مطابقت داشته باشد. اما به عنوان نمونه ای از یک حرف *هم تراز* با یک سیگنال رتبه بندی، PageRank، یکی از سیگنال های رتبه بندی کلاسیک گوگل، بیشتر با اقتدار مطابقت دارد، اما لزوما با حروف دیگر در EEAT مطابقت ندارد.

یک نکته دیگر در مورد قسمت آنها آنچه را که EEAT باید نامیده شود پوشش دادند، و من از اینکه الیزابت آن را “Double EAT” نامیده بود شگفت زده شدم. این همان چیزی است که او آن را در اعلامیه پست وبلاگ در مورد اضافه شدن دومین E نامید و من از آن زمان تاکنون آن را نامیده ام! 🙂 من شخصا “Double EAT” را دوست دارم. این بهتر از IMO جایگزین است.

این عکس بالا را از یک مصاحبه قدیمی با الیزابت زمانی که او دانشمند داده در گوگل بود گرفتم:

جان مولر در لینکدین گفت: “هر بار که با الیزابت چت می کنم چیزی یاد می گیرم.”

بحث انجمن در X.



Source link