3. درک تصاویر، فیلم ها و موارد دیگر
اطلاعات زیادی در جهان وجود دارد که متن نیست، و راههای زیادی برای درخواست چیزهایی که با تایپ کردن کلمات در کادر جستجو وجود ندارد.
با به کارگیری آخرین پیشرفتها در پردازش زبان طبیعی (NLP)، در سال 2008، قابلیت جستجو با صدای شما را راهاندازی کردیم که جستجو در موبایل را طبیعیتر کرد.
در سال 2015، پیشرفت در بینایی کامپیوتر امکان جستجوی آنچه را که با لنز می بینید را فراهم کرد. ما دوربین تلفن همراه شما را به راهی برای کاوش و پرسیدن سؤالات در مورد دنیای اطرافتان تبدیل کردیم تا بتوانید درباره آن گل یا حشره ای که هنگام پیاده روی در محله خود دیدید، اطلاعات بیشتری کسب کنید. امروزه، مردم هر ماه بیش از 12 میلیارد جستجوی بصری را با لنز انجام می دهند.
سال گذشته، جستجوی چندگانه را راهاندازی کردیم که این قابلیتها را ارتقا داد تا به شما امکان اضافه کردن متن به جستجوهای بصری خود را بدهد. اکنون، میتوانید کارهایی مانند عکس گرفتن از کاناپهای که دوست دارید انجام دهید، کلمه «صندلی» را اضافه کنید، و Google از تصویر و کلمه استفاده میکند تا قطعات مشابه را به شما نشان دهد تا به مجموعه اتاق نشیمن خود اضافه کنید.
پیشرفتهای حاصل از هوش مصنوعی همچنین به ما امکان میدهد که معنای ویدیوها را برای شناسایی خودکار لحظات کلیدی درک کنیم – به شما این امکان را میدهد که در آن لحظات مانند فصلهای یک کتاب پیمایش کنید. چه به دنبال آن یک مرحله در آموزش بازسازی خانه باشید، چه یک عکس برنده بازی در حلقه برجسته، میتوانید به چیزی که به دنبالش هستید برسید.