گوگل در حال آزمایش قرار دادن کارت های پیوند در بالای کادر AI Overviews در جستجوی Google است. بهجای اینکه آنها را در پایین قرار دهید، در بالا مورد آزمایش قرار میگیرند، که به وضوح نسبت به اجرای فعلی، کلیکهای بیشتری را برای ناشران ایجاد میکند.
یکی از سخنگویان گوگل تایید کرد که این فقط یک آزمایش است و به طور کامل فعال نیست.
این آزمایش توسط Bartosz Góralewicz مشاهده شد که یک ابزار ردیابی برای مرورهای هوش مصنوعی به نام Ziptie دارد. او این اسکرین شات را در X منتشر کرد:
آن را با آنچه من می بینم مقایسه کنید:
بله، تنها راه برای دیدن کارتها این است که روی «نمایش بیشتر» کلیک کنید و سپس یک علامت را در پایین نشان دهید:
بارت معتقد است که به زودی این را به طور گستردهتری عرضه میکنند، اما من از گوگل پرسیدم و آنها تأیید کردند که این فقط یک آزمایش است.
این هم پست او:
🛑 هشدار 🛑
گوگل به تازگی طرح جدیدی از AIOهای گوگل را راه اندازی کرده است.
– پیوند به وب سایت ها در بالای صفحه
– ساختار جدیدی از پاسخ های AIO
– پوشش های مختلف در هر عمودی که ما پیگیری می کنیمبه روز رسانی های بیشتر به زودی در راه است!
برای ردیابی و بهینه سازی https://t.co/yi4UHVQA6m را بررسی کنید! pic.twitter.com/xKIN7Gx625
— Bartosz Góralewicz (@bart_goralewicz) 26 ژوئن 2024
آنها این را منتشر می کنند. فکر می کنم به زودی این را خواهید دید. ما می بینیم که این مرکز داده توسط مرکز داده ظاهر می شود.
— Bartosz Góralewicz (@bart_goralewicz) 26 ژوئن 2024
بله، ابتدا منطق ما هم همین بود. به نظر می رسد به مکان های دیگر مقیاس می شود. خواهیم دید، اما در واقع این یک تغییر خوب خواهد بود که کلیکهای بیشتری را به وبسایتها هدایت میکند (و به Google فضایی برای تبلیغات میدهد؛))
— Bartosz Góralewicz (@bart_goralewicz) 26 ژوئن 2024
در اینجا برخی از واکنش های جامعه SEO در این مورد آمده است:
خب این… چیزی https://t.co/llwo5dPHyf
– لیلی ری 😏 (@lilyraynyc) 26 ژوئن 2024
این یکی کاملا جالب به نظر می رسد.
بهتر از استفاده از چرخ فلک یا نیاز به باز کردن یک کشویی است. https://t.co/9b9KkKXANe— Gianluca Fiorelli (@gfiorelli1) 26 ژوئن 2024
اگر AIO اولین چیزی نباشد که کاربران می بینند چه اهمیتی دارد؟ 😂 https://t.co/YmfGE5HIYI
– بلر مک گرگور (@blairmacgregor) 26 ژوئن 2024
و واکنش های بیشتر در لینکدین:
براندون ونتلند، “جالب است… من دوست دارم که نقل قول ها بسیار برجسته تر از قبل هستند، این یک پیروزی بزرگ برای برندها است.”
برنن بلیس، “این را دوست دارم!”
مارکوس سندفورد، “تا حدودی بهبود یافته است، درست است؟ و کمی متفاوت یا “دوستانه تر” نسبت به سئو با آنچه که بسیاری از ما از آینده می ترسیم.”
خوشم می آید. من را به یاد Perplexity روی دسکتاپ می اندازد. https://t.co/qTIKivOmqk pic.twitter.com/GZKW4ujDEv
— ایتان لازوک 🪬 (@EthanLazuk) 26 ژوئن 2024
بازم این فقط یه امتحانه…
بحث انجمن در X.