چگونه از طریق رسانه های اجتماعی بیشتر بفروشیم

اگر به دنبال دلیلی برای سرمایه گذاری در فروش اجتماعی تجارت به کسب و کار (B2B) بوده اید، ما 2.9 تریلیون دلیل برای شما. خوب، در واقع، این پیش بینی شده است ارزش تخمینی فروش تجارت اجتماعی تا سال 2026. فروش اجتماعی یکی از بزرگترین روندهای آینده است که شرکت B2B شما باید از آن برای به حداکثر رساندن فروش استفاده کند.

برای به حداکثر رساندن تلاش شما، راهنمای فروش اجتماعی B2B را گردآوری کرده ایم تا به شما کمک کند با تصمیم گیرندگان آنلاین ارتباط برقرار کنید و از طریق رسانه های اجتماعی بیشتر بفروشید.

برای افزایش فروش رسانه های اجتماعی خود آماده اید؟ WebFX دارد بیش از 3 میلیون ساعت تخصص و بدانید که چگونه کمپین های رسانه های اجتماعی ایجاد کنید که فروش بیشتری داشته باشند. امروز با ما تماس بگیرید برای یادگیری بیشتر!

بیشتر بخوانید: 50+ آمار فروش اجتماعی که باید بدانید

فروش اجتماعی B2B چیست؟

فروش اجتماعی برای B2B زمانی است که کسب‌وکارها از تعاملات در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط با مشتریان فعلی و بالقوه‌هایی استفاده می‌کنند که به احتمال زیاد از خدمات یا محصولات آنها سود می‌برند.

پلتفرم هایی مانند لینکدین، ردیت، فیس بوک و ایکس (توئیتر سابق) همگی مکان های اصلی برای برقراری ارتباط با تصمیم گیرندگان شرکت هستند. می توانید محتوا را به اشتراک بگذارید، افکار خود را تبادل کنید و تخصص خود را در این صنعت ایجاد کنید.

هنگامی که فروش اجتماعی به درستی انجام شود، می تواند ابزار قدرتمندی برای دستیابی به تصمیم گیرندگان کلیدی و تضمین فرصت های تجاری جدید باشد.

اشتراک گذاری اجتماعی B2B در مورد ایجاد ارتباطات با کیفیت، ایجاد اعتماد و ایجاد طرفدارانی است که در زمان مناسب تبدیل می شوند.

تفاوت بین فروش اجتماعی و سایر استراتژی های رسانه های اجتماعی B2B چیست؟

چرا با بازاریابی رسانه های اجتماعی متفاوت از تعامل حضوری رفتار می کنیم؟ تصور کنید در یک رویداد شبکه به یک مشتری بالقوه نزدیک می شوید و خدمات خود را سرد ارائه می دهید. اگر آنها هیچ ایده ای از شما ندارند، مطمئناً پایان خوبی نخواهد داشت.

برخی از استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر این رویکرد مستقیم متکی هستند – اما نه فروش اجتماعی.

فروش اجتماعی زمین را با ایجاد روابط آغاز می کند قبل از اقدام برای فروش این یک گفتگو و یک رابطه را باز می کند، بنابراین مشتریان بالقوه با نسخه معتبرتری از نام تجاری شما آشنا می شوند – نه یک تبلیغ پیاده روی.

چرا باید استراتژی فروش اجتماعی B2B داشته باشید؟

فروش اجتماعی راهی سودآور برای ایجاد برند شما و ارتباط با تصمیم گیرندگان تجاری است. در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا داشتن یک استراتژی فروش اجتماعی B2B حیاتی است.

1. فروش اجتماعی دارای سابقه کار اثبات شده است

داده های پشتوانه موفقیت فروش اجتماعی برای خود صحبت می کند. گزارش های لینکدین نشان می دهد که 51 درصد از فروشندگان اجتماعی محتمل تر هستند برای تامین سهمیه خود نسبت به فروشندگان غیر اجتماعی. ایجاد یک استراتژی فروش اجتماعی B2B چیزی فراتر از خوش دستی است – این یک سرمایه گذاری تجاری مناسب است.

2. از تیم فروش شما در ارتباط با تصمیم گیرندگان تجاری پشتیبانی می کند

تصمیم گیرندگان تجاری در حال حاضر در شبکه ها هستند و با محتوا و کسب و کار درگیر هستند. از آنجایی که مخاطبان هدف شما از قبل آنلاین هستند و عمداً به دنبال روابط هستند، می توانید از آن به عنوان فرصتی برای دعوت از آنها برای ارتباط با شما و شناخت کسب و کارتان استفاده کنید.

این بدان معناست که فروش اجتماعی راهی است که تیم فروش شما باید برای ایجاد ارتباطات معتبر و ارائه اطلاعات مرتبط در صورت بروز فرصت‌ها جستجو کند.

3. مردم در حال حاضر در رسانه های اجتماعی هستند

تعداد خیره کننده افراد و مشاغل فعال و درگیر در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، فروش رسانه های اجتماعی را به روشی سودآور تبدیل می کند و داشتن یک استراتژی ضروری است. از آنجایی که مردم در حال حاضر به طور فعال از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با افراد و مشاغل دیگر استفاده می کنند، شروع فروش اجتماعی در این پلتفرم ها کار ساده ای نیست.

4. رقبای شما در حال حاضر از فروش اجتماعی استفاده می کنند

اگر به دلیلی برای شروع فروش اجتماعی B2B نیاز دارید، این است – رقبای شما در حال انجام آن هستند. آنها در حال حاضر مزایای ایجاد رابطه با مخاطبان خود را می بینند، بنابراین می توانند فروش آسان تری داشته باشند. اگر می خواهید با رقبای خود همگام باشید، باید فروش اجتماعی را بخشی از استراتژی بازاریابی خود قرار دهید.

8 استراتژی برای ایجاد روابط B2B در رسانه های اجتماعی

اکنون زمان شروع مکالمات و ایجاد ارتباطات است. اما چگونه؟ بیایید چند رویکرد متفکرانه برای ایجاد روابط B2B آنلاین خود را بررسی کنیم.

1. انرژی خود را به سمت پلت فرم مناسب هدایت کنید

پلتفرم های شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد – و به نظر می رسد این لیست هر روز در حال افزایش است. احساس نکنید که باید در هر سایتی حضور داشته باشید. در عوض، دریابید که مشتریان احتمالی شما وقت خود را در کجا می گذرانند. اینجاست که می خواهید انرژی خود را متمرکز کنید. فیس بوک و TikTok ممکن است محبوب باشند، اما آیا تصمیم گیرندگان صنعت شما در اینجا هستند؟

هر یک پلتفرم رسانه های اجتماعی تمرکز متفاوتی دارد، به ویژه برای مشاغل. احساسی نسبت به جامعه داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی را می خواهید در آنجا منتشر کنید. تو می توانی:

  • درباره روندهای تجاری در لینکدین بحث کنید
  • محتوای ویدیویی را در یوتیوب به اشتراک بگذارید
  • نکات فکری جالبی را در X (توئیتر) بیان کنید
  • در بحث های طولانی در Reddit شرکت کنید

کمی تحقیق کنید و نحوه عملکرد شبکه های اجتماعی محبوب برای بخش های مختلف دنیای تجارت را بررسی کنید.

2. شخصیت خود را در پروفایل خود آشکار کنید

حرفه ای ها می توانند با شخصیت باشند. مشتریان احتمالی شما می‌خواهند با افراد واقعی ارتباط برقرار کنند، بنابراین مطمئن شوید که شخصیت شما ظاهر می‌شود. در نمایه خود و بخش «درباره» بیان کنید که چه کسی هستید. چه چیزی شما را به صورت حرفه ای هدایت می کند؟ چه موضوعاتی شما را هیجان زده می کند؟ کسب و کار شما چه ارزش هایی را گرامی می دارد؟

پست شرکت سیسکو در مورد حمایت از زنان

بله – شما می خواهید به عنوان یک رهبر صنعت دیده شوید. اما شما همچنین می خواهید که مردم با شما به عنوان یک انسان همذات پنداری کنند.

3. بدانید با چه کسی صحبت می کنید

استراتژی های بازاریابی اغلب اهمیت درک مخاطبان هدف شما را مورد بحث قرار می دهند. اما به یاد داشته باشید، فروش اجتماعی بیشتر در مورد ایجاد ارتباطات طولانی مدت است.

سعی کنید مشتریان بالقوه را مانند افرادی که هستند ببینید. این بدان معناست که محتوایی که ایجاد می‌کنید، نظراتی که می‌گذارید، پست‌هایی که به اشتراک می‌گذارید و کسب‌وکارهایی که دنبال می‌کنید باید تمایل به ایجاد مکالمات عمیق‌تر را نشان دهند.

هنگامی که شروع به برقراری ارتباط کردید، نقاط درد آنها را پیدا کنید، به چه چیزی علاقه دارند، چه چیزی آنها را هیجان زده می کند – و گوش دهید. فقط یک محصول را معرفی نکنید.

4. محتوای جذاب ایجاد کنید

راه های بی شماری برای انتقال افکار شما در رسانه های اجتماعی وجود دارد – وبلاگ ها، مقالات سفید، فیلم ها، مطالعات موردی، انجمن ها. محتوای خود را فریبنده کنید تا شبکه خود را برای اظهار نظر ترغیب کند. به خاطر داشته باشید که هم فرمت های نوشتاری و هم بصری ایجاد کنید تا افراد بیشتری را جذب کنید.

تبلیغ اوراکل از یک وبینار در نمایه اجتماعی آنها

5. گفتگو را تشویق کنید

هر محتوایی که در یک پلتفرم اجتماعی ارسال می‌شود باید جرقه‌ای برای گفت‌وگو باشد. هنگامی که مردم شروع به تعامل با محتوای شما کردند، حتما پاسخ دهید. پاسخ های متفکرانه ای ارائه دهید و علاقه خود را نشان دهید. این دیده شدن آنلاین می تواند ارتباطات معناداری با شما و برندتان ایجاد کند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به فروش شما شود.

6. لایک و فالو کنید

از آنجایی که مشتریان بالقوه از سایت شما بازدید می کنند و محتوای شما را می پسندند، حتماً در پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنها مشارکت داشته باشید. پست های آنها را بخوانید و لایک کنید یا نظر بگذارید. در تعاملات خود سازگار و سخاوتمند باشید.

همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان احتمالی شما به چه محتوایی اهمیت می دهند. تأثیرگذاران در صنعت شما چه کسانی هستند؟ ردیابی افراد مناسب برای دنبال کردن، خواه آنها بالقوه باشند یا رهبران فکری، حضور شما را در چشم انداز آنلاین تثبیت می کند و شما را به کسانی که به کسب و کار شما نیاز دارند نزدیکتر می کند.

7. معتبر باشید

به یاد داشته باشید که “اجتماعی” را در رسانه های اجتماعی حفظ کنید. به میزان فروش خود فشار نیاورید. حضور دوستانه ای داشته باشید که برای گوش دادن، یادگیری و در صورت نیاز کمک کنید.

مطمئن شوید که محتوای شما برای برند شما جالب، جذاب و معتبر است. از اینکه در طول مسیر کمی سرگرم شوید نترسید!

پست شبکه اجتماعی اینتلمکالمات واقعی را شروع کنید. دیدگاه های جدیدی را به بحث ها اضافه کنید. واقعاً به افکار دیگران علاقه مند باشید.

حتی اگر هدف نهایی شما فروش است، صبور باشید. ابتدا روی جلب اعتماد آنها تمرکز کنید.

8. در صورت نیاز تنظیم کنید

مراقب عملکرد محتوای خود باشید. اگر توجه شما را به خود جلب نمی کنید، وقت آن است که چیز جدیدی را امتحان کنید. به دنبال رهبران جدید صنعت باشید تا دنبال شوند. روی یک موضوع بپرید و دیدگاه جدیدی ارائه دهید. با فرمت های مختلف محتوا آزمایش کنید.

فروش اجتماعی نیاز به زمان و انعطاف دارد. آنچه را که کار می کند نگه دارید. نیکو چه چیزی نیست.

با WebFX از قدرت فروش اجتماعی B2B استفاده کنید

مشتریان آینده شما در شبکه های اجتماعی هستند. چه کاری برای حل آن انجام میدهی؟

فروش اجتماعی مستلزم درک عمیق شبکه های اجتماعی است. اگر مطمئن نیستید که چگونه از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان بالقوه یا ایجاد ارتباط استفاده کنید، به یک راهنمای آشنا در قدرت بازاریابی آنلاین نیاز دارید.

در WebFX، ما با رسانه های اجتماعی غریبه نیستیم. ما موفق شدیم 165000 پست اجتماعی برای مشتریان ما و می دانیم که چگونه یک حضور در رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم که تعامل و علاقه را افزایش دهد.

بیاموزید که چگونه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند نیروی قوی پشت رشد کسب‌وکار شما باشد. با ما تماس بگیرید 888-601-5359 یا آنلاین با ما تماس بگیرید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات بازاریابی رسانه های اجتماعی ما!

Source link