در این مرحله، تصور صنعتی که هنوز حداقل تا حدی تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار نگرفته است، ممکن است کمی سخت باشد. بنابراین وقتی صحبت از فناوری به میان میآید، صحبت در مورد تأثیری که هوش مصنوعی بر یک جهت خاص داشته است، برای درک کامل تغییرات ایجاد شده و پیشرفت آن به تخصص نیاز دارید. می توانم به شما بگویم که هوش مصنوعی هنوز با جایگزینی ما فاصله زیادی دارد، اما می تواند به شما در انجام کارهای مهم در رابطه با مدیریت محصول کمک کند. صادقانه بگویم، به نظر من دستم بسیار زیاد به سمت GPT می رود، به نحوی که توسعه دهندگان از چیزهایی مانند Copilot استفاده می کنند – بیشتر به عنوان یک شریک تا یک راه حل مستقل.
اما در این مقاله، من میخواهم بیشتر در مورد تأثیر گستردهتر هوش مصنوعی در ابزارهای مدیریت محصول صحبت کنم، بیشتر از اینکه بخواهم به برنامههای ویژه چتبات بپردازم. آن هم برای یک مقاله دیگر. چرا؟ زیرا برای کسانی که در این صنعت پیشرو هستند، درک واقعیت بسیار مهم است: هوش مصنوعی در حال حاضر تقریباً در هر ابزاری که ما در محل کار استفاده میکنیم تعبیه شده است و همچنان خود را در تمام جنبههای صنعت ما جاسازی میکند. شما باید دامنه و قابلیت های هوش مصنوعی را بشناسید تا مرزها و امکانات آن را بشناسید. اکنون، بسیاری از فرآیندها بسیار دموکراتیک و در دسترس هستند که نحوه مدیریت و توسعه محصولات را تغییر داده است.