هوش مصنوعی و RAG در دانش گراف روشنگری

تصویری از موج پذیرش برای نمودارها در دنیای واقعی و تکامل استفاده از آنها برای پشتیبانی و پیشرفت هوش مصنوعی – تولیدی یا غیره. آیا گراف دانش در اینجا روشنگری است، و این برای هوش مصنوعی و RAG چه معنایی دارد؟

در نسخه قبلی خبرنامه YotG، موج تبلیغات هوش مصنوعی مولد احتمالا در بالاترین حد خود بود. امروزه، در حالی که هنوز درباره هوش مصنوعی Generative صحبت و آزمایش می شود، هیاهو در حال فروکش است. شک و تردید در حال حل شدن است و دلیل خوبی هم دارد. گزارش های میدانی نشان می دهد که تنها تعداد انگشت شماری از استقرارها موفقیت آمیز هستند.

در وضعیت فعلی، هوش مصنوعی Generative می‌تواند در سناریوهای خاصی مفید باشد، اما از آن چیزی که وعده داده شده یا تصور می‌شد، دور است. هزینه و تخصص مورد نیاز برای ارزیابی، توسعه و استقرار برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی مولد همچنان قابل توجه است.

وعده های پیشرفت بیشتر در وعده ها باقی می ماند. پذیرش، حتی توسط شرکت هایی مانند گوگل و اپل، اتفاقی به نظر می رسد، با اعلامیه ها و دموهای نیمه کاره. در عین حال، کاستی ها آشکارتر و درک می شوند. این تکامل چرخه هیپ معمولی است، با هوش مصنوعی مولد در آستانه فرو رفتن در میان ناامیدی.

از قضا، این کاستی ها هستند که علاقه دوباره به نمودارها را افزایش داده اند. به طور خاص، نمودارهای دانش، …

Source link