نوکیا بر روی AI Data Center با قرارداد 2.3 میلیارد دلاری Infinera شرط بندی می کند

(بلومبرگ) — نوکیا با خرید شرکت Infinera به مبلغ 2.3 میلیارد دلار موافقت کرده است معامله که محصولات شبکه ای شرکت را برای مراکز داده گسترش می دهد و حضور آن را در ایالات متحده افزایش می دهد، که یک منبع بالقوه کلیدی رشد است زیرا رونق هوش مصنوعی تقاضا برای ظرفیت سرور را افزایش می دهد.

هوش مصنوعی پکا لوندمارک، مدیر اجرایی نوکیا، روز جمعه در تماسی با خبرنگاران گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در مراکز داده انجام می‌شود و یکی از جذابیت‌های کلیدی این خرید این است که قرار گرفتن ما در مراکز داده را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

قرار گرفتن Infinera با “ارتباطات سرور به سرور” در داخل مراکز داده بسیار جذاب است زیرا “یکی از بخش‌های در حال رشد در بازار کلی فناوری ارتباطات خواهد بود.”

این شرکت ها اواخر روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که این تصاحب ارزش سهام شرکت سازنده مخابرات نوری را 6.65 دلار به ازای هر سهم خواهد کرد. بر اساس این بیانیه که گزارش قبلی بلومبرگ را تایید کرد، حداقل 70 درصد از معامله به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و مابقی شامل سهام سپرده گذاری آمریکایی نوکیا است.

فروش نوکیا و رقیبش اریکسون با کاهش چشمگیر مخارج شبکه تلفن همراه مواجه شده است زیرا این صنعت در تلاش برای جبران سرمایه گذاری است. نوکیا همچنین با انعقاد قرارداد 14 میلیارد دلاری اریکسون با AT&T ضربه بزرگی خورد. در دسامبر برای ایجاد یک شبکه OpenRAN، فناوری که بیشتر از ابر دوست‌دار است و شبکه‌ها را بیش از راه‌حل‌های قبلی و به شدت یکپارچه باز می‌کند.

مربوط:Bechtel در راکتور هسته ای 4 میلیارد دلاری که با سدیم خنک می شود شکسته می شود

این معامله که بزرگ‌ترین معامله نوکیا از زمان تصاحب 10.6 میلیارد یورویی (11.4 میلیارد دلار) Alcatel-Lucent در سال 2016 است، به ایجاد کسب‌وکار شبکه ثابت کمک می‌کند که این شرکت انتظار دارد در نیمه دوم سال با افزایش سفارش‌های مشتریان، یک پیکاپ را به همراه داشته باشد. فناوری مورد استفاده در زیرساخت ابری

Infinera و رقبای آن نیز از هزینه های ضعیف تر رنج می برند. این شرکت گزارش داد که درآمد بین سه ماهه چهارم و سه ماهه اول سال جاری حدود یک سوم کاهش یافت و به زیان خالص رسید که برآوردهای تحلیلگران در نتایج مالی ماه مه را از دست داد. رقبای بزرگ‌تر Cisco Systems Inc. و Ciena Corp. نیز گزارش کرده‌اند که در سه‌ماهه اخیر درآمدهای خود را کاهش داده‌اند.

با این حال، Infinera گفت که مشتری جدید قابل توجهی را به دست آورده است و مدیر عامل شرکت دیوید هرد گفت که این تجارت در موقعیتی قرار دارد که از تغییرات کلیدی در صنعت، از جمله گسترش مراکز داده و حجم کاری هوش مصنوعی استفاده کند.

لوندمارک در مصاحبه ای در روز جمعه گفت: “این زمان بندی بهینه است، خرید چیزی درست قبل از شروع بهبود بازار.” او گفت: «بازار نوری در دو سال گذشته ضعیف بوده است، اگرچه نوکیا و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بازار در سال 2025 بهبود یابد.

مربوط:نقشه برداری از بهترین مکان های مرکز داده در سال 2024


Source link