مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت: محتوای وب “رایگان” است

مصطفی سلیمان، مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت معتقد است که بیشتر محتوای وب «نرم افزار رایگان» است که می تواند برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده شود. تنها استثنا: وب سایت هایی که صراحتاً انصراف می دهند.

نرم افزار رایگان هر شکلی از نرم افزار دارای حق چاپ است که می تواند آزادانه دانلود، نصب و توسط کاربران نهایی استفاده شود.

نقل قول. در اینجا چیزی است که سلیمان در جشنواره ایده های آسپن به اندرو راس سورکین از CNBC گفت:

  • «… با توجه به محتوایی که قبلاً در وب باز وجود دارد، قرارداد اجتماعی آن محتوا از دهه 90 این بوده است که استفاده منصفانه است. هر کسی می تواند آن را کپی کند، با آن بازآفرینی کند، با آن تکثیر کند. این نرم افزار رایگان بوده است، اگر دوست دارید. درک این بوده است.
  • یک دسته بندی جداگانه وجود دارد که در آن یک وب سایت یا یک ناشر یا یک سازمان خبری به صراحت گفته است، “من را به هر دلیل دیگری غیر از فهرست کردن من خراش ندهید یا خزش نکنید تا افراد دیگر بتوانند آن محتوا را پیدا کنند.” این یک منطقه خاکستری است و من فکر می‌کنم که در دادگاه‌ها به نتیجه خواهد رسید.»

استفاده منصفانه یا دزدی؟ استفاده های منصفانه امکان استفاده محدود از مطالب حق چاپ را فراهم می کند (مانند انتقاد، آموزش، تحقیق)، اما آنچه مدل های هوش مصنوعی انجام می دهند فراتر از این است. شرکت های پشت مدل های هوش مصنوعی به وضوح می خواهند از این محتوا سود ببرند.

چرا ما اهمیت می دهیم. چنین “قرارداد اجتماعی” ای وجود ندارد که من از آن آگاه باشم. مایکروسافت (و گوگل) به سادگی معتقدند که تمام محتوای آنلاین باید برای آموزش هوش مصنوعی در دسترس باشد. واضح است که این به نفع این شرکت های بزرگ چند ملیتی است. تولیدکنندگان واقعی محتوا؟ نه چندان.

کوچک نمایی. این نقل قول بحث برانگیز در حالی مطرح می‌شود که مایکروسافت، OpenAI، گوگل و سایر شرکت‌ها با چالش‌های قانونی متعددی بر سر نقض حق چاپ مواجه هستند. همچنین به همین دلیل است که OpenAI قراردادهای صدور مجوز محتوا را امضا می کند.

ویدیو. مدیر عامل هوش مصنوعی مایکروسافت در جشنواره ایده‌های آسپن (CNBC) درباره آینده هوش مصنوعی صحبت کرد.


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

دنی گودویندنی گودوین

دنی گودوین از سال 2022 سردبیر موتور جستجو Land & Search Marketing Expo – SMX بوده است. او در سال 2022 به عنوان سردبیر ارشد به Search Engine Land پیوست. او علاوه بر گزارش در مورد آخرین اخبار بازاریابی جستجو، برنامه SME (کارشناس موضوعی) Search Engine Land را نیز مدیریت می کند. او همچنین به برنامه ریزی رویدادهای SMX ایالات متحده کمک می کند.

گودوین از سال 2007 در مورد آخرین پیشرفت‌ها و روندها در جستجو و بازاریابی دیجیتال ویرایش و می‌نویسد. او قبلاً سردبیر اجرایی مجله موتور جستجو (از سال 2017 تا 2022)، مدیر مدیر Momentology (از 2014-2016) و سردبیر Search بوده است. ساعت موتور (از 2007 تا 2014). او در بسیاری از کنفرانس‌های جستجوی اصلی و رویدادهای مجازی سخنرانی کرده است، و برای تخصصش توسط طیف گسترده‌ای از نشریات و پادکست‌ها تامین شده است.

Source link