راهبردهای مصرف پایدار آب در مراکز داده

آب در بسیاری از مناطق جهان به دلیل خشکسالی، سطح پایین سطح آب و خشک شدن چاه ها به طور فزاینده ای کمیاب شده است. در برخی نقاط، رقابت شدیدی برای منابع آب بین کشاورزی، گسترش شهری و فناوری اطلاعات وجود دارد. برخی از مراکز داده در حال حاضر احساس ضعف می کنند. بسیاری دیگر به زودی خواهد بود.

واقعیت تلخ این است که مراکز داده بیش از حد آب مصرف می کنند. به عنوان مثال، میزان مصرف آب در مراکز داده ایالات متحده حدود 1.7 میلیارد لیتر در روز است. از این رو، فشار نظارتی و محیطی برای کاهش مصرف آب و حذف استفاده از آب آشامیدنی افزایش می یابد.

اکنون زمان آن است که صنعت به همان شیوه ای که با بهره وری انرژی مقابله می کند، در مورد پایداری آب نیز جدی باشد. به گفته موسسه Uptime، میانگین اثربخشی مصرف انرژی (PUE) از بیش از 2.5 به 1.6 کاهش یافته است، در کمتر از 20 سال. این با توسعه یک معیار قابل اجرا که توسط فروشندگان و جامعه کاربران که از نزدیک با هم برای از بین بردن مناطق ضایعات و ناکارآمدی همکاری کردند، مورد استقبال قرار گرفت.

قبل از اینکه این منبع گرانبها به شدت محدود شود و جوامع محلی به دنبال جلوگیری از گسترش مرکز داده بر سر دسترسی به آب باشند، باید دستاوردهای مشابهی در استفاده از آب حاصل شود. این راهنمای جامع به شرح زیر است:

  • بزرگترین چالش های آب امروز

  • تکنیک های محبوب خنک کننده مرکز داده

  • بهترین شیوه های حفاظت از آب و پایداری

  • آخرین نوآوری ها در حفظ و پایداری آب

دانلود راهنمای رایگان امروز!


Source link