راز گیمر رقابتی: ARP (پروتکل حل آدرس)

پروتکل حل آدرس (ARP) وظیفه اصلی حل یا نقشه برداری پروتکل اینترنت است (IP) نسخه 4 آدرس های کنترل دسترسی رسانه (مک) آدرس های دستگاه های فعال کننده در همان شبکه محلی (LAN) برای کشف یکدیگر و برقراری ارتباط در لایه پیوند داده (لایه 2) اتصال سیستم های باز (OSI) مدلی که توسط RFC 826 تعریف شده است.

ARP چگونه کار می کند

  1. پیدا کردن یک دستگاه: هنگامی که دستگاه شما می خواهد با دستگاه دیگری در شبکه صحبت کند اما آدرس MAC آن را نمی داند، یک درخواست پخش ARP ارسال می کند. این درخواست می‌پرسد، “چه کسی این آدرس IP را دارد؟”

  2. دریافت پاسخ: هر دستگاه در شبکه این درخواست را دریافت می کند. دستگاه با آدرس IP منطبق با آدرس MAC خود پاسخ می دهد.

  3. ارتباط: اکنون دستگاه شما آدرس MAC دستگاهی را که می‌خواهد با آن صحبت کند می‌داند و می‌تواند داده‌ها را مستقیماً به آن ارسال کند.

در محیط‌هایی که دستگاه‌ها اغلب به شبکه می‌پیوندند و از آن خارج می‌شوند یا آدرس‌های IP خود را تغییر می‌دهند (به عنوان مثال، آدرس‌های IP پویا اختصاص داده شده توسط DHCP) ذخیره دائمی این جفت‌های IP/MAC می‌تواند منجر به وضعیت نامعتبر شبکه شود که به طور بالقوه باعث مشکلات اتصال یا تأخیر می‌شود.

همچنین، در مورد لپ‌تاپ‌هایی که به چندین شبکه متصل می‌شوند، باید جفت‌های IP/MAC را به صورت دستی تنظیم کنید، بنابراین ماهیت پویا جادویی (این فقط کار می‌کند) بیشتر…

Source link