رئیس TSMC می گوید کمبود تراشه های 50 سنتی باعث افزایش خودروهای 50000 دلاری می شود | دانش مرکز داده

(بلومبرگ) — مدیر ارشد اجرایی شرکت تولید نیمه هادی تایوان روز سه شنبه هشدار داد کمبود بومی تراشه ها از 50 سنت تا 10 دلار باعث کاهش سرعت بخش هایی از صنعت نیمه هادی 600 میلیارد دلاری شده است.

سی‌سی وی، مدیر اجرایی، به شرکت‌کنندگان در سمپوزیوم فناوری گفت: کسری مداوم چنین تراشه‌های ارزان‌قیمتی تولید را در بخش‌های کلیدی زنجیره تامین متوقف می‌کند. او گفت که ASML Holding NV هلند برای به دست آوردن تراشه های 10 دلاری برای سیستم های لیتوگرافی فرابنفش شدید خود یا EUV ها در تلاش است. TSMC دارای ده‌ها دستگاه است که برای بسته‌بندی قدرت بیشتر بر روی قطعات کوچک‌تر سیلیکون حیاتی هستند. وی بدون ذکر جزئیات گفت، در جای دیگر، یک تراشه رادیویی 50 سنت تولید خودروهای 50000 دلاری را متوقف کرده است.

وی گفت که بزرگترین سازنده تراشه های قراردادی جهان دیگر نمی تواند تقاضا برای تراشه های ارزان قیمت در کارخانه های قدیمی را برآورده کند و در حال ساخت کارخانه های جدید است که نشان می دهد حتی تراشه های بالغ ممکن است در ماه های آینده قیمت بیشتری داشته باشند. به گفته معاون TSMC YL Wang، اینها شامل یک کارخانه جدید 28 نانومتری در چین است که تولید آن در سه ماهه چهارم آغاز خواهد شد. وی گفت که کمبودها در نتیجه افزایش ویژگی‌های بیشتر خودروسازان به خودروها و افزایش سیلیکون مصرفی تا 15 درصد در هر سال آشکار می‌شود، در حالی که گوشی‌های هوشمند در حال حاضر به دو تا سه برابر تعداد تراشه‌های مدیریت انرژی نیاز دارند که 5 سال پیش داشتند.

او گفت: «عصر یک سیستم عرضه کارآمد و جهانی شده گذشته است»، و خاطرنشان کرد که هزینه‌های تولید نیز به دلیل رقابت بیشتر کشورها برای ساخت کارخانه‌های تولید داخل در حال افزایش است. “هزینه ها از جمله تورم به سرعت در حال افزایش است.”

در حالی که تقاضا به طور کلی رو به کاهش است، غرغرهای لجستیک و کمبود مزمن قطعات همچنان گریبانگیر برخی از بازیگران صنعت است. شرکت Applied Materials در این ماه اعلام کرد که سفارشات معوقه‌اش در حال افزایش است زیرا تلاش می‌کند تا عرضه کافی نیمه‌هادی‌ها برای ساخت تجهیزات خود را به دست آورد، در حالی که Nvidia Corp اعلام کرد در دریافت تراشه‌های پشتیبانی از جمله مبدل‌های قدرت و فرستنده‌های گیرنده برای تولید محصولات مرکز داده با مشکل مواجه شده است. می خواست

پیتر ونینک، مدیر عامل ASML پس از گزارش نتایج در ماه ژوئیه به تحلیلگران گفت، ممکن است تا پایان سال یا اوایل سال آینده، “ما کنترل بیشتری بر این محدودیت های عرضه داشته باشیم.” با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد.»

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور