خلاصه اخبار مرکز داده: پیش بینی تراشه ها، هوش مصنوعی سازمانی | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، ما می خواهیم این کار را برای متخصصان مرکز داده آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم ترین داستان های هفته را پیدا کنند.

خلاصه اخبار دانش مرکز داده آخرین اخبار و پیشرفت‌ها را در صنعت مرکز داده – از سرمایه‌گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت، به شما ارائه می‌دهد.

برای به روز ماندن در مورد همه مراکز داده، در خبرنامه Data Center Knowledge مشترک شوید تا محتوا را مستقیماً به صندوق ورودی خود دریافت کنید.

در این هفته، آخرین گزارش پیش‌بینی گارتنر، رشد قابل‌توجهی را در تراشه‌ها و پردازنده‌های طراحی‌شده برای حجم کاری هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند. نکات برجسته عبارتند از:

  • نیمه هادی هایی که برای حجم کاری هوش مصنوعی طراحی شده اند، در سال 2023 فرصت درآمد 53.4 میلیارد دلاری را ارائه می دهند.
  • تا سال 2027، بازار تراشه های هوش مصنوعی درآمد سال 2023 خود را دو برابر خواهد کرد و به 119 میلیارد دلار خواهد رسید.
  • تا پایان سال 2023، ارزش پردازنده های مجهز به هوش مصنوعی در لوازم الکترونیکی مصرفی 1.2 میلیارد دلار خواهد بود.

دویدن و آموزش مدل های هوش مصنوعی ارزان نیست. روز دوشنبه، در تلاشی برای افزایش درآمد، OpenAI ChatGPT Enterprise را راه‌اندازی کرد، یک نسخه سازمانی از چت ربات بسیار محبوب مبتنی بر هوش مصنوعی. به کاربران ChatGPT Enterprise قول داده شده است که دسترسی نامحدودی به GPT-4، امکان وارد کردن پیام‌های طولانی‌تر داشته باشند، و «تضمین می‌کنند که استارت‌آپ از داده‌های مشتریان برای توسعه فناوری خود استفاده نمی‌کند».

در رویداد Next ’23 خود، گوگل شراکت جدیدی با مدل زبان بزرگ Llama 2 متا و چت ربات Claude 2 Anthropic و همچنین به‌روزرسانی‌های مدل‌های PaLM 2 و Codey AI خود را اعلام کرد. این اعلامیه ها مستقیماً به دنبال برنامه های گوگل برای سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری دیگر برای کمک به تقویت فناوری هوش مصنوعی در سه پردیس مرکز داده اوهایو است.

کمک هزینه 1.8 میلیون دلاری از برنامه COOLERCHIPS وزارت انرژی ایالات متحده به محققان دانشگاه پردو کمک می کند تا بررسی کنند که چگونه برخورد جت دو فاز و خنک کننده مستقیم مایع می تواند کارایی و پایداری را در مرکز داده افزایش دهد. در کنار سایر پوشش های ما در برنامه COOLERCHIPS درباره این پروژه بیشتر بیاموزید.

کمبود فضای هم‌مکانی در مراکز داده آمریکایی، برخی از شرکت‌ها در ایالات متحده را به سمت نیازهای ذخیره‌سازی خود به آمریکای لاتین سوق می‌دهد. با این حال، موضوع حاکمیت داده ها ممکن است مشکل ساز شود. با محبوب ترین مکان های نزدیک به ساحل و مزایا و خطرات آنها آشنا شوید.

سایر مطالب دانش مرکز داده عالی

آیا نرم افزار DCIM می تواند تلاش های پایداری مرکز داده را هدایت کند؟ اگرچه راه حل های نرم افزاری فعلی DCIM قادر به نظارت بر عملکرد قوی در مرکز داده هستند، اما فاقد ابزار لازم برای ردیابی و هدایت اقدامات پایداری هستند. اندی پاتریزیو به این موضوع می پردازد که چگونه ممکن است به زودی تغییر کند.

وضعیت پایش بیومتریک در مرکز داده. نظارت بیومتریک ممکن است چیزی شبیه به یک فیلم علمی تخیلی به نظر برسد، اما در حال حاضر به عنوان یک کنترل امنیتی در بسیاری از مراکز داده استفاده می شود. کریستوفر توزی به مزایا و چالش های این راه حل امنیتی آینده آتی می پردازد.

این همه برای این هفته است. کدام یک از این داستان ها برای شما مهمتر است؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور