جمع بندی اخبار مرکز داده: شتاب صنعت ادامه دارد | دانش مرکز داده

از آنجایی که اخبار مرکز داده سریعتر از همیشه در حال حرکت هستند، می‌خواهیم کار را برای متخصصان این صنعت آسان کنیم تا سر و صدا را کاهش دهند و مهم‌ترین داستان‌های هفته را پیدا کنند.

را دانش مرکز داده News Roundup آخرین اخبار و تحولات در صنعت مرکز داده را برای شما به ارمغان می آورد – از سرمایه گذاری و ادغام گرفته تا تهدیدات امنیتی و روندهای صنعت.

برای به‌روز ماندن در مورد همه مراکز داده، مشترک شوید دانش مرکز داده خبرنامه برای دریافت محتوا مستقیماً به صندوق ورودی شما.

چشم انداز مثبت

بر اساس یک گزارش جدید، علیرغم بادهای معکوس اقتصادی چالش برانگیز، شتاب در صنعت مراکز داده در 9 ماه اول سال 2023 ادامه یافت.

تجزیه و تحلیل تازه از Linklaters نشان می دهد که 16 میلیارد دلار در پروژه های جدید مرکز داده در سطح جهان در دوره ژانویه تا سپتامبر سرمایه گذاری شده است.

اروپا از سال 2022 بیشترین معاملات مربوط به مراکز داده را داشته است، در حالی که آمریکای شمالی همچنان از نظر ارزش معاملات پیشتاز است.

دیوید مارتین، شریک Linklaters می گوید: «با نگاهی به باقی مانده سال 2023 و تا سال 2024، ما در نقطه اتصال جالبی قرار داریم زیرا بسیاری از مراکز داده در حال نزدیک شدن به پایان چرخه پنج تا هفت ساله خود هستند.

“با ادامه روندهای کلان قوی، از جمله محاسبات ابری و هوش مصنوعی و حامیان مالی برای تثبیت و جذب سرمایه گذاران جدید، باید انتظار داشته باشیم که حجم معاملات بالایی را در این فضا مشاهده کنیم.”

گزارش Linklaters پس از شاخص هزینه مرکز داده Turner & Townsend در سال 2023 منتشر شد، که اشاره کرد که تقاضا برای ساخت مرکز داده در “بالاترین زمان” بوده است، اما موانع تحویل نیز بیشتر می شود.

نوآوری تراشه هوش مصنوعی

کانون توجه فناوری در این هفته به شدت بر سیاتل متمرکز شد مایکروسافت میزبان کنفرانس سالانه Ignite بود.

همانطور که انتظار می رفت، هوش مصنوعی بر این نمایشگاه تسلط داشت و مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا پیشرفت های سریع بخش را از زمان معرفی ChatGPT یک سال پیش برجسته کرد.

نادلا گفت: “ما در حال ورود به این مرحله جدید و هیجان انگیز هوش مصنوعی هستیم که در آن … ما در حال ورود به جزئیات ساخت محصول، استقرار، ایمنی، دستاوردهای واقعی بهره وری – همه مسائل دنیای واقعی هستیم.”

در جریان مایکروسافت Ignite 2023، این غول فناوری از اولین تراشه هوش مصنوعی و پردازنده رایانش ابری خود رونمایی کرد.

تراشه Maia 100 به مشتریان ابری Microsoft Azure راه جدیدی برای توسعه و اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی تولید محتوا ارائه می‌دهد.

رانی بورکار که بر واحد تراشه آژور نظارت دارد، گفت: مایکروسافت در حال آزمایش این تراشه با محصولات هوش مصنوعی Bing و Office است.

این اطلاعیه آمده است Nvidiaبا ارزش ترین سازنده تراشه جهان، H200 را معرفی کرد، نسخه به روز شده پردازنده پرچمدار خود که دارای حافظه با پهنای باند بالا برای مقابله با مجموعه داده های بزرگ مورد نیاز برای هوش مصنوعی است.

تحولات جدید مرکز داده

در اخبار سرمایه گذاری مرکز داده در این هفته، ملک دیجیتال شریک شده است درآمد ملکی برای حمایت از توسعه دو مرکز داده ساخت و ساز در ویرجینیای شمالی.

در شهرستان لودون، ویرجینیا، TA Realty قرارداد اجاره 430 مگاواتی با یک “ارائه دهنده خدمات ابر جهانی برتر” برای کل محوطه مرکز داده خود امضا کرده است.

این قرارداد شامل اجاره پنج ساختمان در پروژه گسترده 1.9 میلیون فوت مربعی است. انتظار می رود ساخت و ساز در سال 2027 به پایان برسد.

در اروپا، CyrusOne از تکمیل پیشرفته ترین مرکز داده MAD1 خود در مادرید، اسپانیا خبر داد.

CyrusOne این سایت پنج هکتاری را در سال 2021 خریداری کرد. مرکز داده دو طبقه، 18 مگاوات را در 6000 متر مربع فضای فنی تحویل خواهد داد.

این خبر به عنوان شرکت سرمایه گذاری منتشر شد گروه ACS همچنین پس از خرید یک قطعه زمین در آلکالا د هنارس، از برنامه ریزی یک مرکز داده جدید در مادرید پرده برداری کرد. این پروژه طی پنج سال آینده توسعه خواهد یافت.

فناوری فردا

در حالی که انتظار می رود رشد در صنعت مرکز داده با سرعت ادامه یابد، نیاز به نوآوری های فناوری جدید بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

این هفته، دانش مرکز داده جو میلان، نویسنده، در حلقه دوفاز مویرگی محرک مکانیکی هیبریدی (HTPL)، یک سیستم خنک‌کننده دو فازی که قصد دارد خنک‌سازی سنتی را تبدیل به چیزی از گذشته کند، غواصی کرد.

دکتر چانوو پارک، سرپرست پروژه پروژه HTPL در دانشگاه میسوری، گفت که «مصرف آب در طول عملیات آن در حد صفر باقی می‌ماند، به استثنای تنها رویدادهای تعمیر و نگهداری».

در دیگر اخبار فناوری، داستان علمی تخیلی مرکز داده ممکن است یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شده باشد، زیرا محققان سیستم جدیدی را با امکانات فناوری اطلاعات شناور که از دمای طبیعی پایین در استراتوسفر برای خنک‌سازی استفاده می‌کنند، ارائه کردند.

به گفته تیمی از محققان، پلتفرم‌های مرتفع مرکز داده می‌توانند به دلیل دمای پایین طبیعی در استراتوسفر و توانایی آن‌ها در برداشت انرژی خورشیدی، کارایی انرژی بسیار بالایی داشته باشند.

دیگر مطالب عالی در DCK این هفته

مراکز داده بی سیم: مزایا و محدودیت ها آیا ایده مراکز داده بی سیم فقط یک رویا است یا امروزه موارد استفاده عملی برای شبکه های بی سیم در مراکز داده وجود دارد؟ ما به جوانب مثبت و منفی نگاه می کنیم.

بازاندیشی امنیت مرکز داده فیزیکی در عصر دیجیتال با وجود امنیت مرکز داده های دیجیتال و فیزیکی، آیا فوب ها و کارت های کلیدی کافی هستند؟

هزینه های باج افزار Rackspace به نزدیک به 12 میلیون دلار افزایش می یابد. هزینه‌های حمله باج‌افزار 2022 Rackspace با شکایت‌هایی در راه است و نشان‌دهنده هزینه‌های طولانی یک حمله سایبری است.

“موج جزر و مدی” هزینه های هوش مصنوعی به بازار گاو نر فناوری قدرت. به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران یک تریلیون دلار از هزینه های هوش مصنوعی را که قرار است در دهه آینده اتفاق بیفتد، دست کم می گیرند.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور