تشخیص مکان صحنه ویدیویی با استفاده از هوش مصنوعی: آزمایش‌ها

نویسندگان:

(1) لوکاش کورل، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشگاه فنی چک، پراگ، جمهوری چک؛

(2) Petr Pulc، دانشکده فناوری اطلاعات، دانشگاه فنی چک، پراگ، جمهوری چک.

(3) Jirí Tumpach، دانشکده ریاضیات و فیزیک، دانشگاه چارلز، پراگ، جمهوری چک.

(4) مارتین هولنا، موسسه علوم کامپیوتر، آکادمی علوم جمهوری چک، پراگ، جمهوری چک.

چکیده و مقدمه

طبقه بندی صحنه مبتنی بر ANN

روش شناسی

آزمایش

نتیجه گیری و تحقیقات آتی، تقدیرنامه ها و مراجع

4 آزمایش

4.1 راه اندازی آزمایشی

شبکه‌های عصبی مصنوعی برای طبقه‌بندی مکان صحنه در کتابخانه‌های زبان پایتون با استفاده از TensorFlow و Keras پیاده‌سازی شدند. آموزش شبکه عصبی با استفاده از GPU NVIDIA تسریع شد. نسخه های سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده در جدول 1 آمده است. برای تهیه تصویر از OpenCV و Numpy استفاده شده است. روال آماده سازی فریم ها ژنراتور است. نیاز به ظرفیت کمتری دارد، زیرا داده ها در زمان مورد نیاز بارگیری می شوند و پس از استفاده از داده ها برای شبکه عصبی مصنوعی، حافظه آزاد می شود. تمام اطلاعات غیر تصویری در مورد ورودی ها (محل فیلم، اطلاعات صحنه ها و غیره) در قالب متن توسط پانداها پردازش می شوند.

جدول 1: نسخه های سخت افزار و نرم افزار مورد استفادهجدول 1: نسخه های سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده

ما 17 مجموعه داده مستقل داریم…

Source link