جدول پیوندها
چکیده و مقدمه
تاریخچه استفاده از هوش مصنوعی در آموزش
روش تحقیق
بررسی ادبیات
خلاصه
نتیجه گیری و مراجع
3. روش تحقیق
این بخش روش تحقیقی را که برای توسعه جستجو، فیلتر کردن و انتخاب کار مرتبط با استفاده از مدلهای هوش مصنوعی مولد به طور کلی و ChatGPT به طور خاص در محیطهای آموزشی مختلف دنبال کردیم، مورد بحث قرار میدهد.
3.1. رویکرد جستجو
در این بررسی، بیانیه موارد گزارش برگزیده برای مرورهای سیستماتیک و متاآنالیز (PRISMA) (Moher et al., 2009; Knobloch et al., 2011) برای انتخاب مقالات مرتبط دنبال شد. جستجوی مقالات در 25 ژوئن 2023 تا 10 ژوئیه آغاز شد. نسخه ChatGPT مورد بحث در مقالات، نسخه اصلی در 30 نوامبر 2022 بود (یعنی ChatGPT 3.5). کلمات کلیدی جستجو (“ChatGPT”، “Education”، “Generative AI”، “Chatpot”) برای جستجوی انتشارات مرتبط در پایگاه های داده مختلف از جمله ACM، IEEE Xplore، Scopus و Web of Science استفاده شد. مقالاتی که این کلمات کلیدی را در عنوان، چکیده یا کلمات کلیدی ذکر کرده بودند انتخاب شدند. دوره انتشار پس از سال 2022 فیلتر شد. علیرغم جستجو در پایگاههای اطلاعاتی متعدد، تعداد مقالات مرتبط یافت شده محدود بود. برای اطمینان از یک جستجوی جامع، از Google Scholar برای انجام یک …