بینش مدیر سابق جستجوی بینگ

استفان ویتزاستفان ویتز

وقتی عبارت «جستجو شکسته شد» را در نمایه لینکدین استفان ویتز دیدم، خندیدم.

این ارزیابی هیچ ربطی به جستجوی گوگل در آن نداشت 2024. بلکه در مورد گوگل صحبت می کرد 2010. به گفته ویتز، این زمانی بود که گوگل با وجود پاسخ موفقیت آمیز به یک مورد از هر چهار پرس و جو، محبوب شد.

بنابراین نظر مدیر سابق موتور جستجوی بینگ مایکروسافت در مورد جستجو در عصر هوش مصنوعی چیست؟ آیا گوگل هنوز خراب است؟ حتی شکسته تر؟

دیروز با Weitz صحبت کردم تا در مورد تکامل جستجو در این دوره هوش مصنوعی و چگونگی بهبود آن صحبت کنم. ویتز اکنون یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل HumanX است، سازمانی که جامعه برتر برای هوش مصنوعی (AI) و استقرار آن را ایجاد می کند – اما او هنوز افکار زیادی در مورد جستجو دارد.

جستجو هنوز خراب است. موتورهای جستجو برای خیلی چیزها عالی هستند. ویتز گفت، با این حال، موتورهای جستجو هنوز در تلاش هستند تا به طور موثر به کاربران کمک کنند تا اهداف خود را به انجام برسانند:

  • «امروزه، جستجو برای کارهای پیچیده بسیار زیاد است. شما، به عنوان یک جستجوگر، یک پرس و جو انجام می دهید، نتایج را تجزیه و تحلیل می کنید، سپس یک پرس و جو دیگر (یا بیشتر) در بالای آن انجام می دهید تا عمیق تر شوید یا اقدامی انجام دهید.
  • در بینگ، ایده این بود که پرس و جو و هدف را از طریق عمل به هم وصل کنیم… ایده این بود که به شما کمک کند تا به نقطه پایانی برسید، نه اینکه فقط به شما اطلاعات بدهد. بنابراین فکر می‌کنم که هنوز خراب است.»

عمیق تر حفاری کنید. نظرسنجی: 54 درصد از مردم در مقایسه با 5 سال پیش، نتایج جستجوی بیشتری را بررسی می کنند

چگونه جستجو + LLM در حال تکامل است. عوامل صدا هفت هشت سال پیش کار بزرگی بودند. الکسا، سیری، کورتانا و دیگران تلاش کردند تا به نسخه ابتدایی کامپیوتر “Star Trek” تبدیل شوند.

در حالی که LLM ها جادویی هستند، ویتز گفت که ما را به کامپیوتر “Star Trek” یا AGI (هوش عمومی مصنوعی) نمی برند – اگرچه او فکر می کند آنها به ما کمک می کنند تا ما را به آنجا ببریم – به دو دلیل:

  1. LLM ها آمار کاربردی هستند – آنها دانش واقعی ندارند. LLM ها می توانند درک کنند که یک موجودیت میلیون ها بار در سراسر وب ظاهر می شود، اما هیچ درکی از جهان ندارند.
  2. به نظر می رسد که داریم با یک کامپیوتر صحبت می کنیم – هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا بفهمیم که مردم واقعاً چه چیزی می خواهند.

آینده مرورهای هوش مصنوعی و موتورهای پاسخ. گوگل به پیشبرد AI Overviews ادامه خواهد داد، در حالی که رقبا (ChatGPT، Microsoft Copilot، Perplexity، Claude، و غیره) به توسعه تجربیات جستجوی جدید هوش مصنوعی ادامه خواهند داد. ویتز گفت: کلید موفقیت این است که اطمینان حاصل شود که تجربیات هوش مصنوعی واقعاً برای مردم ارزش افزوده است:

  • شما به اندازه بدترین شکست خود هستید. اگر مردم شروع به استفاده از یک فناوری کنند و آن با شکست مواجه شود، آنگاه از تجربه کلی خارج می شوند.
  • «مردم ممکن است تصمیم بگیرند، من واقعاً نمی‌خواهم این ویژگی هوش مصنوعی در نتایج جستجوی من باشد، زیرا در حالت تعادل، دقیق و مفید نیست.
  • “هیچ کس متوجه نمی شود که موتورهای جستجو به خوبی کار می کنند. وقتی متوجه نمی شوند متوجه می شوند.»

تغییر عادات جستجو همانطور که در آزمایش ضد انحصار ایالات متحده در برابر گوگل مشخص شد، تغییر رفتار کاربر دشوار است. رفتار جستجوی خود ویتز در دو سال گذشته تغییر کرده است و او انتظار دارد که برای کاربران بیشتری تغییر کند و خواهد بود. شاید نه برای پرس و جوهای ناوبری (به دنبال یک وب سایت یا صفحه وب خاص) بلکه برای کسانی که می خواهند به سؤالات پیچیده تر پاسخ دهند.

  • کارهای چندوجهی که ما می‌بینیم – پیرامون متن/تصویر/ویدئو – موارد استفاده طبیعی هستند. بگویید من در خانه ام دچار اشکال می شوم… نمی توانم آن را بفهمم… می توانم آنچه را که نیاز دارم با استفاده از افکار ضعیف توصیف کنم. من می‌توانم یک عکس بگیرم و به من می‌گوید «این چیست» و شش راه مختلف برای حل آن یا کمک به من برای انجام هر کاری که می‌خواهم ارائه می‌کند.
  • «در جستجوی سنتی، نتایجی برای «اشکالات در خانه» دریافت خواهید کرد. این یک درد است.»

نیاز به نوآوری در جستجوی هوش مصنوعی. اگر ویتز فردا مسئولیت جستجوی گوگل را بر عهده بگیرد، برای بهبود تجربه امروز به چه مواردی می‌پردازد؟

  • نیاز به درک. ابزارهای مولد هوش مصنوعی در حال حاضر در درک جملات طولانی، عامیانه یا حتی نامنسجم و ارائه پاسخ به آنها بهتر هستند. گوگل باید راه های جدیدی را برای درک بهتر پرس و جوها و ارائه پاسخ پیدا کند.
  • جهت گیری وظیفه. گوگل در حال رسیدن به آن است، اما باید اقدامات بعدی را برای جستجوگران بهبود بخشد. پس از شناسایی مشکل، به کاربران بگویید چگونه محصول را بخرند، چگونه آن را نصب کنند و غیره.
  • هرگز فراموش نکن. جستجو باید کمتر مختص دستگاه باشد و به یک دستیار واقعی تبدیل شود (مانند اپل Rewind) که هرگز به جستجوگران اجازه نمی دهد مطالبی را که در گذشته خوانده یا دیده اند فراموش کنند.

فلاش بک به سال 2010. استفان ویتز بینگ: بازاندیشی در تجربه جستجو

Source link